توزیع «همسایه شما، زهره» در فیلم‌نت + زمان پخش تقدیر از پرچم‌دار زبان و ادبیات فارسی | گزارشی از مراسم بزرگداشت محمدجعفر یاحقی، شاهنامه‌پژوه مطرح مشهدی همه چیز درباره سریال «بامداد خمار» نرگس آبیار+ خلاصه داستان، زمان پخش و بازیگران رضا عطاران در اکران مردمی سریال اجل معلق + عکس آخرین وضعیت کامران فانی (۲۷ مهر ۱۴۰۴) زمان پخش سریال «برتا» مشخص شد فصل دوم سریال «مشاور» به آنتن شبکه دو رسید + زمان پخش و خلاصه داستان تیزر «کچ‌پیله» بدون مجوز سازمان سینمایی منتشر شد اکران مردمی فیلم «مجنون» در سینماهای مشهد با حضور عوامل + پوستر محسن چاوشی خواننده «بامداد خمار» شد + ویدئو شکایت فیلمنامه‌نویس «شغال» از سازندگان سریال اختلاف در «هزار و یک» بالا گرفت | هومن حاجی عبداللهی جایگزین محسن کیایی شد زمان پخش مجموعه کودکانه «لینالونا» مشخص شد صحبت‌های بهروز شعیبی در نخستین روز جشنواره فیلم کوتاه تهران نگاهی به فیلم سینمایی «غیبت موجه» | معمایی که از یک زنگ مدرسه آغاز می‌شود مناسبت‌ها و تقویم فرهنگی‌هنری امروز (دوشنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۴) تعطیلی موزه لوور پاریس به دلیل سرقت نوازنده نوای ناب | یادی از حبیب‌الله بدیعی، نوازنده و موسیقی‌دان شهیر کشورمان پزشکیان: سینماگران جوان، چشم‌انداز فرهنگی را ترسیم می‌کنند زمان اکران فیلم‌های «بچه مردم» و «غریزه» مشخص شد
سرخط خبرها

نمایشنامه «مولودی» تی‌. اس. الیوت منتشر شد

  • کد خبر: ۳۴۷۷۷۳
  • ۰۵ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۴:۲۸
نمایشنامه  «مولودی» تی‌. اس. الیوت منتشر شد
نمایشنامه «مولودی» نوشته تی‌. اس. الیوت با ترجمه قاسم هاشمی‌نژاد منتشر شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این نمایشنامه در ۱۳۶ صفحه با قیمت ۱۸۸ هزار تومان در نشر هرمس  راهی بازار کتاب شده است.

درباره این کتاب می‌خوانیم: 

تی‌. اس. الیوت (۱۹۶۵-۱۸۸۸) شاعر، نمایشنامه‌نویس، منتقد ادبی و ویراستار آمریکایی-بریتانیایی بود. الیوت نمایش منظوم مولودی [The Family Reunion] را در سال ۱۹۳۹ منتشر کرد؛ قبل از «محفل نوشینه» و بعد از «قتل در کلیسای جامع». موفقیت «قتل در کلیسای جامع» این توقع را به‌وجود آورده بود که الیوت در نمایش‌های آتی خود موضوعات تاریخی و مذهبی را دنبال کند. اما الیوت، که شهره بود از «تکرار خود» اکراه دارد، رو به فضای معاصر آورد ــــ احتمالاً به این سبب که توفیق و تأثیر هر نمایش معتبری را در طرح زندگی معاصر می‌‏دانست. در عین حال، الیوت بر آن بود که امکانات زبان منظوم صحنه‏‌ای را در زمینه‏‌ای تازه‌‏تر تجربه کند. اکنون می‌‏دانیم الیوت می‌‏خواسته شعر، روی صحنه، توسط شخصیت‌هایی بیان شود که همانند خودِ شنونده‌‏ها زندگی می‌‏کنند و به همان زبانی حرف می‌‏زنند که شنونده‌‏های آن‌ها در زندگی روزمره حرف می‌‏زنند. پس، نزدیک کردن زبان شعر به زبان روزمره، هدف غایی الیوت در نوشتن این‌ نمایشنامه بوده است. 

«مولودی» منتشر شد

در برشی از متن آمده است:

مری: اما وقتی من بچه بودم همه چیزو مقرّر فرض می‌کردم،
از جمله حماقت بزرگترا ــــ
تو دنیای دیگه‌‏ئی سر میکردن، که ربطی بم نداشت.
امروزا، بسختی طاقتشونو میارم.
همیشه مسلّمه براشون باید خوش باشی
درست همون لحظه‌‏ئی که یکباره آگاهی
از وصله‌‏ی ناجور بودن، از زیادی بودن.
ولی چرا باید از مشکلاتِ پیشِ پاافتاده‌‏ی خودم حرف بزنم؟
به نظرت لابُد سخت مبتذل میان.
صرفاً نومیدی روزمره‌‏س.
هری: چیزی که نمیتونی بدونی:
انهدام یکباره‌‏ی همه انتخابها،
سقوطِ نامنتظرِ سدِ آهنی.
نمیدونی امید یعنی چی، تا از کفَش داده باشی.
فقط میدونی امید نداشتن یعنی چی:
نمیدونی یعنی چی امیدو ازت بگیرن،
یا که پرتش کنی دور، تا بپیوندی به سپاهِ نومیدا
بجا نیاورده توسط دیگران، گرچه گهگاه توسط همدیگه.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->