معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

کاوشگر چینی به سوی مریخ می‌رود

  • کد خبر: ۳۴۹۰۳
  • ۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
کاوشگر چینی به سوی مریخ می‌رود
قرار است چینی‌ها ماموریت «تیان ون -۱» (Tianwen-۱) را با استفاده از موشک "لانگ مارچ ۵" (Long March ۵) در اواخر ژوئیه یا اوایل اوت سال جاری به فضا ارسال کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، «تیان ون -۱» یک پروژه بلندپروازانه است که شامل یک مدارگرد، یک فرودگر و یک مریخ نورد ۲۴۰ کیلوگرمی به اندازه یک سبد گلف کوچک است.

مقامات چینی در مورد این مأموریت کاملا بومی چین، محتاطانه و محرمانه عمل کرده‌اند و هنوز به طور رسمی و عمومی مکان فرود نهایی آن را روی مریخ اعلام نکرده‌اند، اما ابزار‌های علمی "تیان ون-۱" حاکی از یک عملیات اکتشاف گسترده در محیط مریخ است.

مدارگرد "تیان ون-۱" دارای شش ابزار است که شامل دوربین با وضوح بالا، مغناطیس سنج و طیف سنج مواد معدنی است که به اعضای تیم مأموریت این امکان را می‌دهد که ترکیب سنگ‌های سطح مریخ را شناسایی کنند.

مریخ نورد "تیان ون-۱" نیز دارای شش ابزار از جمله ایستگاه هواشناسی، یک ردیاب میدان مغناطیسی و یک رادار قابل نفوذ به زیر سطح مریخ است که می‌تواند یخ-آب‌های زیرسطحی را تا عمق حدود ۱۰۰ متر شناسایی کند.

اگر ماموریت "تیان ون-۱" موفق باشد، چین پس از اتحاد جماهیر شوروی و ایالات متحده به عنوان سومین کشوری شناخته خواهد شد که یک فضاپیما در مریخ می‌نشاند و این فرود حماسی می‌تواند راه را برای کار‌های بزرگ‌تر در آینده نزدیک هموار کند؛ از جمله اینکه مقامات فضایی چین از تمایل خود برای اجرای یک مأموریت بازگرداندن نمونه‌های مریخی صحبت کرده‌اند که احتمالاً در اوایل سال ۲۰۳۰ پرتاب شود.

"لی بنجی" (Li Benq) از فرماندهان ماموریت اظهار کرد، آزمایش تمام موارد فنی موشک، مریخ‌نورد و منطقه پرتاب تکمیل شده است.

هم‌اکنون موشک لانگ‌مارچ در محل پرتاب قرار گرفته است و چینی‌ها از این پروژه حمایت گسترده‌ای انجام داده‌اند.

این پرتاب از مرکز پرتاب‌های فضایی "ونچانگ" (Wenchang) انجام خواهد شد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->