پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

آشنایی با موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰/ بیابان‌گردی با تریل ایرانی

  • کد خبر: ۳۴۹۱۰
  • ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶
آشنایی با موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰/ بیابان‌گردی با تریل ایرانی
موتورسیکلت فلات ۲۵۰ یکی از انواع موتور‌های تریل چینی موجود در بازار ایران است که نسبتا مورد توجه مشتریان داخلی قرار گرفته و توانسته نیاز‌های خریداران با توانایی مالی ضعیف‌تر که استطاعت تهیه موتورسیکلت‌های تریل ژاپنی یا اتریشی را ندارند، تا حد امکان برآورده سازد.
    به گزارش شهرآرانیوز،  فلات جی وای ۲۵۰ (Falat GY۲۵۰) توانایی فنی نسبتا مناسب و سواری قابل قبولی را در اختیار کاربران خود قرار داده و با توجه به قیمت ارزان‌تر نسبت به محصولات مشابه از برند هوندا، موفق شده در ردیف موتور‌های تریل خوش فروش بازار ایران قرار بگیرد.

آشنایی با موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰/ بیابان‌گردی با تریل ایرانی

در مطلب پیش رو قصد داریم تا موتورسیکلت فلات ۲۵۰ که یک موتور چینی تحت برند ایرانی شرکت جهان همتا سیکلت است را از زوایای مختلف همچون شاخصه‌های طراحی، ویژگی‌های فنی، دینامیک سواری، مزایا و معایب و ... مورد بررسی قرار دهیم؛ بنابراین اگر جزو موتورسیکلت سواران علاقمند به استفاده از یک موتور تریل جهت حضور در مناطق بیابانی جنگلی هستید، از شما دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید.

طراحی موتورسیکلت فلات ۲۵۰
موتورسیکلت‌های تریل ۲۵۰ سی سی فلات در قالب دو طرح فلات ۲۵۰ کی تی ام و ترکر به بازار ایران وارد شده‌اند که اولین به فلات کی تی ام معروف شده و دومی با عنوان فلات ۲۵۰ شناخته می‌شود.

آشنایی با موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰/ بیابان‌گردی با تریل ایرانی

طراحی ظاهری فلات ۲۵۰ نسبت به نمونه کی تی ام اندکی تهاجمی‌تر به نظر رسیده و احتمالا بیشتر می‌تواند مورد توجه و باب میل مشتریان واقع شود. در قسمت جلو فلات ۲۵۰ شاهد استفاده از کمک فنر‌های وارونه به رنگ طلایی هستیم که جلوه جذابی را در کنار گلگیر و طرح نسبتا اسپرت چراغ و کاسه چراغ جلو از خود به نمایش گذاشته است.

این موتورسیکلت در رنگ‌های نارنجی، سفید و ... در بازار ایران یافت می‌شود که ترکیب رنگ نارنجی-مشکی آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. طراحی بخش‌های مختلف نظیر باک، صندلی، شل‌گیر و کایت‌های پهن با ابعاد نسبتا بزرگ و منبع اگزوز آلومینیومی زیر آن‌ها نمای جانبی فلات ۲۵۰ را به گونه‌ای خوشایند و جذاب جلوه داده است و در همان نگاه اول می‌توان فهمید این موتورسیکلت مناسب عبور از مسیر‌های غیر آسفالت و صعب‌العبور ساخته شده و حس مطلوبی از این بابت در ذهن علاقه‌مندان و موتورسواران شکل خواهد گرفت.

آشنایی با موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰/ بیابان‌گردی با تریل ایرانی

ارتفاع مناسب این موتورسیکلت نیز سبب می‌شود تا ناهمواری‌های موجود در مسیر کمتر به قسمت زیرین آن صدمه بزنند. با این حال حفاظ‌های میله‌ای در زیر موتور و گیربکس تعبیه شده تا به حد امکان از این مشکل ممانعت به عمل آید. البته بهتر بود در تریکر همچون فلات کی تی ام از یک سینی محافظ نیز استفاده می‌شد.

طرح دیسک‌های ترمز در جلو و عقب نیز در نوع خود جالب توجه بوده و شمایلی نسبتا مفهومی و زیبا را به نمایش می‌گذارند. همچنین قسمت عقب این موتورسیکلت دارای چراغ نسبتا باریک و زیبا بوده و دستگیره‌های ویژه سرنشین عقب در انتهای صندلی نیز جلوه بهتری به نمای عقب موتورسیکلت بخشیده است.


رنگ‌آمیزی بدنه انجین، گیربکس و سایر بخش‌های فنی به رنگ مشکی موجب مرموزتر و اسپرت‌تر به نظر رسیدن طراحی ظاهری این موتورسیکلت همه‌جارو شده است. لاستیک‌های ویژه آفرود با آج‌های بزرگ از پهنای مناسبی برخوردار بوده و مسلما قابلیت عبور از مسیر‌های مختلف را به دلیل فراهم آوردن چسبندگی مناسب برای این موتورسیکلت ایجاد خواهد کرد.

صفحه کیلومتر شمار دیجیتال نیز با استفاده از المان‌های هندسی زاویه‌دار طراحی شده که در نوع خود زیبا بوده، اما صفحه نمایشگر آن اندکی کوچک به نظر می‌رسد. با این حال اطلاعات مورد نیاز راننده را تا حد امکان با خوانایی مناسب در اختیار وی قرار خواهد داد.

در مجموع می‌توان عنوان داشت که طراحی ظاهری فلات ۲۵۰ به عنوان یک موتورسیکلت تریل از لحاظ بصری متعادل بوده و نکته انتقاد برانگیزی نسبت به آن وجود ندارد؛ به نحوی که اکثر مشتریان نسبت به ظاهر موتورسیکلت ابراز خرسندی کرده‌اند.

مشخصات فنی فلات ۲۵۰
موتورسیکلت فلات ۲۵۰ قوای محرکه خود را از یک انجین ۲۵۰ سی سی تک سیلندر CDI هوا خنک به‌روزرسانی شده دریافت می‌کند. قدرت این پیشرانه برابر با ۱۴.۵ اسب بخار بوده و نهایت گشتاور آن به رقم ۱۴.۳ نیوتن متر می‌رسد که برای یک موتورسیکلت تریل چندان ایده‌آل به نظر نمی‌رسد، اما با توجه به رنج قیمت و تکنولوژی نه چندان پیشرفته این نوع انجین، تقریباقابل قبول است.

آشنایی با موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰/ بیابان‌گردی با تریل ایرانی

یک جعبه‌دنده پنج سرعته نیز زمینه انتقال نیرو را به چرخ عقب توسط زنجیر فراهم آورده است. حداکثر سرعت این موتورسیکلت به طور رسمی حدود ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت ذکر شده، اما نمی‌توان به سرعت بیش از ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت با آن دست یافت.

ناگفته نماند که مدل‌های جدیدترِ فلات ۲۵۰ از کاربراتور به سیستم سوخت رسانی انژکتور تغییر وضعیت یافته‌اند که توانسته‌اند استاندارد آلایندگی یورو ۴ را کسب نمایند. در نتیجه مصرف سوخت این موتورسیکلت متعادل به نظر رسیده و حدود ۲.۶ تا ۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به طور متوسط خواهد بود. گنجایش باک سوخت این موتورسیکلت ۱۲۵ کیلوگرمی نیز ۱۱ لیتر است.

آشنایی با موتورسیکلت تریل فلات ۲۵۰/ بیابان‌گردی با تریل ایرانی

سیستم تعلیق جلو از نوع تلسکوپی وارونه بوده و در عقب از یک تک کمک فنر قابل تنظیم استفاده شده است. ترمز‌های دیسکی نیز عمدتا به صورت بدون ترمز ضد قفل ABS روانه بازار کشور ما شده‌اند.

دینامیک سواری و تجربه رانندگی
با توجه به کلاس بدنه تریل و بیابانی این موتورسیکلت نباید انتظار زیادی از آن به عنوان یک وسیله نقلیه چابک و پرشتاب داشت. اما با این حال نسبت به سایر محصولات هم‌رده این محصول شتاب و چابکی مناسبی را از خود به نمایش گذاشته و راکب خود را از این بابت چندان ناامید نخواهد کرد.

از طرف دیگر کمک فنر‌های این موتورسیکلت نسبتا نرم بوده و تا حد امکان به خوبی می‌تواند ضربات ناشی از ناهمواری‌های مسیر را به خود جذب کند. با این حال نباید در پرش از روی موانع روی این موتورسیکلت حساب ویژه‌ای باز کرد؛ چرا که احتمال ترک‌خوردگی شاسی و وارد آمدن ضربه به باک وجود خواهد داشت. با این وجود صندلی نرمی مناسبی داشته و نشیمنگاه نسبتا راحتی را برای راکب ایجاد کرده‌اند.

مزایا و معایب
از جمله مهم‌ترین مزیت‌های فلات ۲۵۰ می‌توان به طراحی ظاهری جذاب و نسبتا مدرن، عملکرد فنی قابل قبول، توانایی آفرود متعادل و گستردگی نسبی قطعات یدکی و خدمات پس از فروش این محصول در بازار اشاره کرد. از سوی دیگر تکنولوژی نسبتا قدیمی انجین این موتورسیکلت جزو نکات نه چندان باب میل و خوشایند فلات ۲۵۰ دسته‌بندی می‌شود.

جمع‌بندی
در پایان این مقاله می‌توان اظهار داشت که موتورسیکلت فلات ۲۵۰ گرچه از لحاظ کیفیت ساخت و تکنولوژی به پای همتایان اتریشی و ژاپنی خود نمی‌رسد، اما با توجه به کیفیت نسبی مناسب و قیمت متعادل می‌تواند نیاز‌های مشتریان به ویژه افرادی که توانایی مالی کمتری دارند و مایل به خرید یک موتورسیکلت تریل با قدرت قابل قبول هستند را در حد متناسب برآورده سازد.

منبع:دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->