حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا برداشته می‌شود (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مالیات بر ارزش‌افزوده مصیبتی برای تولید کشور

  • کد خبر: ۳۴۹۲۹
  • ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
مالیات بر ارزش‌افزوده مصیبتی برای تولید کشور
یک کارشناس اقتصادی گفت: طرح مالیات بر ارزش‌افزوده بدون توجه به اینکه زیرساخت‌های آن مهیا شود به اجرا گذاشته ‌شد که مصیبتی برای تولید کشور ایجاد کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن شرکا در خصوص طرح مالیات برارزش افزوده، اظهار کرد: هر قانونی که بتواند مفید واقع شود، اگر زیرساخت‌های لازم را نداشته ‌باشد، به ‌ضرر جامعه خواهد بود. از سال 83، مجلس قانونی را تصویب کرد، مبنی بر اینکه تا تاریخی مشخص، تمام کشور باید به ماشین‌های الکترونیک مجهز شوند، به دولت نیز ابلاغ کرد تا اجرا از طریق آن صورت گیرد، اما اجرا نشد. این طرح، زیرساخت لازم برای اجرای مالیات بر ارزش افزوده بوده ‌است.

 

وی با اشاره به لزوم تغییر رویه اجرای طرح مالیات بر ارزش افزوده، تصریح کرد: در دولت پیشین که قرار بود یک جراحی اقتصادی صورت بگیرد، متاسفانه بخش‌هایی مانند طرح مالیات بر ارزش افزوده که برای دولت درآمدزا بود، بدون توجه به اینکه زیرساخت‌های آن مهیا شود، به اجرا گذاشته ‌شد که مصیبتی برای تولید کشور ایجاد کرد. مالیات بر ارزش افزوده همواره یکی از بزرگترین مشکلات تولید کشور در چند دهه گذشته بوده ‌است.

 

این کارشناس اقتصادی افزود: در واقع با این طرح تولیدکنندگان، مالیات از مردم گرفته و به دولت پرداخت می‌کنند، درحالی‌که این وظیفه تولید نیست. تمامی مردم بالاخره در جایی خریدار هستند و آن هم پای صندوق فروشگاه‌ها است که مالیات باید در همان صندوق، مستقیما توسط دولت دریافت شود.

 

شرکا در خصوص دو نرخی شدن در برخی فروشگاه‌ها، عنوان کرد: در حال حاضر، بسیاری از فروشندگان دو نرخ دارند و اگر فاکتور تحویل مشتری دهند، مالیات بر ارزش افزوده اضافه خواهد شد که این جز فساد چیز دیگری نیست. هنگامی که قانونی می‌تواند برای کشور مفید باشد، بهتر است رویه خود را تغییر دهد و مانند کشورهای دیگر دنیا پای صندوق اخذ شود.

 

وی با اشاره به لزوم حمایت بیش از پیش از تولید، گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی، باید در تصمیمات انصاف را در نظر گرفت، زیرا مردم دیگر تحمل این فشارها را ندارند. بخش اندکی از قشر متوسط جامعه به طبقه‌ای بالاتر رفته و اکثر این قشر، به طبقه پایین جامعه پیوسته ‌است. ما باید فضا را برای تولید مهیا کرده و سود تولید را افزایش دهیم تا اقتصاد مردمی شود، زیرا تنها راه نجات کشور تولید و اقتصاد مردمی‌ است.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->