محمدحسین لطیفی: قهوه تلخ برای تلویزیون ساخته‌ شده‌ بود + فیلم سالار عقیلی در بیمارستان بستری شد + فیلم یوتیوبرها افکار نسل جدید را کنترل می‌کنند! «مجید قناد» در تئاتری کودکانه روی صحنه می‌رود سحر امامی را به «ضدقهرمان» تبدیل نکنید! جیمز کامرون بمب اتمی را به تصویر می‌کشد روایتی از بحران کم‌آبی در «قصه‌های آب» بازدید از برج آزادی برای خبرنگاران رایگان شد برنامه‌های رادیونماز از رادیوهای استانی پخش می‌شود دبیرخانه رویداد «برای ایران» بیش از ۳۰۰ اثر دریافت کرد هزینه‌های جشنواره تئاتر فجر و عروسکی چقدر بوده است؟ بخش‌هایی از ساختمان شیشه‌ای صداوسیما مرمت نمی‌شوند زمان بازپخش سریال عشق کوفی از شبکه سه سیما مشخص شد «محمد فوقانی» دبیر مسابقه عکس سینمای ایران شد ترجمه شاهنامه به فرانسه ۴۰ سال زمان برد| آرزوی مترجمش چه بود؟ قرارمان این نبود | گلایه دوباره زردشت اخوان ثالث از وضعیت خانه پدرش در تهران آموختن در طبیعت مدرسه | گفت وگو با نویسنده کتاب «عکس پشه ای» برای کودکان و نوجوانان نمایش فیلم های ایرانی «ملودی» و «دختر» در سینماهای کن سه جایزه مهم جشنواره آوانکا پرتغال در دستان «آن‌ها مرا دوست داشتند»
سرخط خبرها

یوتیوبرها افکار نسل جدید را کنترل می‌کنند!

  • کد خبر: ۳۴۹۹۲۵
  • ۱۴ مرداد ۱۴۰۴ - ۱۹:۴۸
یوتیوبرها افکار نسل جدید را کنترل می‌کنند!
با تغییر ذائقه رسانه‌ای نسل‌ها، جوانان امروزی کمتر به سراغ اخبار سنتی می‌روند و بیشتر از طریق یوتیوبرها و پادکست‌ها در جریان رویدادها قرار می‌گیرند.

به گزارش شهرآرانیوز، شبکه خبر، خبر ۲۰:۳۰ و خبر ساعت ۲۱، کلماتی آشنا هستند که در اغلب خانه‌ها از زبان پدران شنیده می‌شود؛ برای آن‌که بدانند در دنیا چه می‌گذرد. اما با گذر زمان، این ذائقه‌ها در نسل‌های بعدی تغییر کرده‌اند، به‌گونه‌ای که کمتر پیش می‌آید جوانی دهه هشتادی، پیگیر خبر ساعت ۲۱ باشد. روزگاری روزنامه محل رجوع بود، سپس تلویزیون جای آن را گرفت، و حالا تلویزیون نیز جای خود را به فناوری‌های نوین داده است؛ فناوری‌هایی که برای نسل جوان، ذائقه‌سازی کرده‌اند. به‌طوری که آنها کمتر به روزنامه‌ها، رسانه‌های مکتوب، سایت‌های خبری و حتی پلتفرم‌های خبررسان سر می‌زنند تا ببینند در اطرافشان چه می‌گذرد.

نسل جدید دنبال رسانه‌های جدید

مؤسسه رویترز در آخرین گزارش خود درباره اخبار دیجیتال اعلام کرده است که بسیاری از جوانان دیگر همانند پدران‌شان اخبار را دنبال نمی‌کنند و نسل جدید بیشتر از طریق شخصیت‌های یوتیوبی و پادکست‌ها در جریان اخبار قرار می‌گیرند. برای مثال، در بریتانیا، مخاطبان اخبار تلویزیونی از ۷۹ درصد به ۴۸ درصد کاهش یافته‌اند. همچنین میزان رجوع به روزنامه‌ها و مجلات نیز به‌طور قابل توجهی از ۵۹ درصد به ۱۲ درصد رسیده است. برند‌های خبری نیز در سال‌های اخیر به پادکست‌ها روی آورده‌اند و در این مسیر تنها نیستند. دونالد ترامپ و کامالا هریس، هر دو، در آستانه انتخابات ۲۰۲۴ ایالات متحده در پادکست‌های محبوب حضور یافتند و با این کار، از الگوی امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، پیروی کردند؛ کسی که در سال ۲۰۲۳ با حضور در پادکست‌ها کوشید به نسل جوان‌تری دست یابد.

این نسل جوان‌تر، با پیوند عاطفی و نزدیکی که با پادکست‌های محبوب خود برقرار می‌کند، یکی از دلایل جذابیت این رسانه برای برند‌های خبری به‌شمار می‌رود.

پادکست‌ها هنوز جا دارد که رشد کند

با این حال، گوش‌دادن به پادکست‌های خبری همچنان فعالیتی نسبتاً خاص محسوب می‌شود؛ به‌طوری‌که تنها ۱۵٪ از شنوندگان هفتگی پادکست‌ها در ایالات متحده، و ۳٪ در ژاپن، به پادکست‌های خبری گوش می‌دهند؛ و این درصد‌ها متغییر است. تعداد اندکی از مردم (حدود ۲٪ در میان ۲۰ کشور‌های مورد بررسی) پادکست‌ها را منبع اصلی دریافت اخبار خود می‌دانند. در واقع، پادکست‌های خبری اغلب نقش مکملی در رژیم خبری افراد ایفا می‌کنند. با این حال، گروه جوان، تحصیل‌کرده‌ای که به‌طور منظم پادکست‌های خبری را دنبال می‌کنند، باعث شده تلاش‌های بیشتری برای جذب آنها صورت گیرد. امروزه حتی پادکست‌ها نیز از قالب صرفاً صوتی فراتر رفته‌اند و به‌سوی قالب‌های تصویری حرکت کرده‌اند.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->