بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۵ شهریور ۱۴۰۴) | رشد یکپارچه قیمت خودرو‌ها مشکل برق به زودی برطرف می‌شود پایان هفته منفی بورس با سبزپوشی | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ شهریور ۱۴۰۴) پیش بینی گلدمن ساکس از کاهش قیمت نفت به ۵۰ دلار تولید خرما در شهریور و مهر ۱۴۰۴ به بیش از ۱.۶ میلیون تن خواهد رسید خودروی ایرانی، قیمت جهانی! | مردم هزینه ارز آزاد را می‌پردازند برنامه دولت برای تحول در کرانه جنوبی کشور | نرخ ارز ترجیحی برای رعایت مصالح مردم افزایشی نشد قیمت امروز دلار، طلا، سکه و ارز دیجیتال (۵ شهریور ۱۴۰۴) | دلار ۹۸ هزار تومان و طلا ۸ میلیونی شد بانک مرکزی اعلام کرد: تشریح تمهیدات ویژه برای حمایت از صنایع آسیب دیده از جنگ قیمت طلا در مشهد اعلام شد (۵ شهریور ۱۴۰۴) ارسال پیامک حذف یارانه برای برخی کارگران آغاز حراج سکه طلا از ظهر امروز (۵ شهریور ۱۴۰۴) + جزئیات خط پرواز مستقیم مشهد- قشم راه افتاد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ شهریور ۱۴۰۴) | مواد موردنیاز ترشی چقدر درمی‌آید؟ انباشت قوانین، عامل رسوب کالاها در گمرک ۵ خدمت بانکی مهم مشروط به ثبت نشانی در سامانه املاک شد ۸۳۶ هزار تن برنج وارد کشور شد | ارز ترجیحی ناکام در تنظیم بازار مصرف کدام شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکردند؟ رونمایی از محصول جدید ایران‌خودرو در نمایشگاه مشهد | «شِوال ۲» شاسی‌بلند جدید خودروساز ایرانی + قیمت و عکس معافیت‌های مالیاتی اصناف و مشاغل ۲ برابر شد | صفر شدن حساب مالیاتی بیش از ۹ میلیون مؤدی مالیاتی ۴۴ کیلوگرم شمش طلا در حراج مرکز مبادله ایران معامله شد پیش‌ بینی قیمت دلار در روز چهارشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۴ | پایداری دلار در کانال ۹۶ هزار تومانی پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روز چهارشنبه (۵ شهریور ۱۴۰۴) | طلا در آستانه ورود به کانال ۸ میلیونی قرار گرفت قلب صنعت خودرو در مشهد می‌تپد | بیست‌وپنجمین نمایشگاه تخصصی خودرو در مشهد آغاز شد + ویدئو مدیرعامل بانک مسکن: برای افزایش مبلغ وام مسکن آمادگی داریم | تسهیلات فعلی مسکن اثربخش نیست+ فیلم رشد یکپارچه قیمت خودرو‌های خارجی و مونتاژی (۴ شهریور ۱۴۰۴) |‌ام وی‌ام X۵۵ پرو ۷۰ میلیون تومان گران‌تر شد‌ بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۴ شهریور ۱۴۰۴) | تارا ۲۰ میلیون تومان گران شد درآمد سرانه در خراسان رضوی دوسوم میانگین کشوری است | سهم اندک خراسان رضوی از کیک اقتصاد چرا تعداد یارانه‌بگیران کم شدند؟
سرخط خبرها

تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟

  • کد خبر: ۳۵۰۱۸۹
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟
برخی تخفیف ها، با شگردی برای فروشِ داغ تر طراحی شده اند؛ نه برای ارزان تر کردن قیمت ها.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در روز‌های گرم تابستانی در خیابان‌های مشهد، ویترین بعضی از فروشگاه‌های بزرگ پوشاک با عدد‌های آشنای ۵۰ درصد تخفیف، چشم عابران را‌ می‌گیرد. آنچه در نگاه اول پیداست، تخفیف‌هایی است که گویی متعارف هستند، اما این فقط بخشی از ماجراست. جدای از این ویترین ها، پیامکی کوتاه، اما هیجان انگیز از سوی همین فروشگاه‌ها روی گوشی مشتری‌ها ظاهر می‌شود با این عنوان؛ «حسابتان ۳.۳۰۰.۰۰۰ تومان شارژ شد»!

این پیام‌ها حساب کاربری مشتریان قدیمی را طوری شارژ می‌کنند که هم به آن‌ها این حس داده می‌شود، چون «مشتری وفادار» بوده‌اند، مشمول تخفیف ویژه شده‌اند، هم وسوسه می‌شوند که این اعتبار حساب را از دست ندهند؛ اما وقتی پای خرید وسط می‌آید، مشخص می‌شود که این شارژ درواقع همان تخفیف حضوری است که با ظاهری متفاوت زرورق شده است. البته با چند شرط اضافه و بسته بندی‌ای حرفه‌ای‌تر که بیش از تخفیف واقعی، احساس فوری خرید را برمی انگیزاند.

به نفع فروشنده، به حساب مشتری

برای نمونه پشت ویترین یکی از فروشگاه‌های شناخته شده مشهد که چند شعبه در سطح شهر و دیگراستان‌ها دارد، ۵۰ درصد تخفیف درج شده است و در کنارش پیامک‌هایی ارسال می‌شود که حساب کاربری مشتری را بی هوا شارژ می‌کنند. در نگاه اول، این پیشنهاد‌ها به قدری جذاب‌اند که مشتری را ناچار به کلیک یا مراجعه حضوری می‌کنند؛ اما ماجرا فقط در ظاهرش خلاصه نمی‌شود. این فروشگاه، درواقع دو کمپین تخفیف راه اندازی کرده است؛ یکی ۵۰ درصد تخفیف روی اجناس در خرید حضوری و دیگری ارسال پیامک شارژ حساب برای خرید آنلاین.

فرصتی که طلایی نیست

شاید به نظر برسد که تخفیف آنلاین فرصتی طلایی است، درصورتی که واقعیت زیر یک لایه محاسبه پنهان مانده است. این تخفیف فقط درصورتی اعمال می‌شود که مشتری دست کم ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید کند. در عمل، یعنی مشتری باید به اندازه‌ای خرید کند که پس از کسر همان اعتبار هدیه، مبلغ پرداختی اش برای کالا، دقیقا برابر با نیمی از قیمت اولیه آن کالا می‌شود؛ درست مانند تخفیف حضوری. به بیان ساده، فروشگاه از دو مسیر به یک مقصد که همان تخفیف ۵۰ درصدی است، می‌رسد.

هدیه درشت یا فریبنده؟!

تفاوت بزرگی که در تخفیف هاست، در مدل حضوری، تخفیف مستقیم و شفاف است. در شیوه برخط، این تخفیف در قالب پیامکی با عنوان «شارژ حساب» عرضه می‌شود که بی تجربه‌ترین مشتری را هم به وجد می‌آورد، درحالی که این شارژ حساب، فقط یک مشوق روانی است؛ ظاهر فریبنده‌ای که ذهن مشتری را با عدد درشت درگیر می‌کند، نه محاسبه نهایی.

جذب مشتری بیشتر

درنهایت، آنچه برای فروشگاه اهمیت دارد، حضور مشتری در بستر خرید است؛ چه در سایت، چه در فروشگاه. مهم نیست مشتری آن لحظه خرید کند یا نه، همین که پایش به فروشگاه برسد، احتمال خرید بالا می‌رود. نکته مهم این است که تخفیف‌ها دیگر با لحن خواهشی ارائه نمی‌شوند، بلکه با بیانی پرانرژی و گول زننده، مخاطب را به تجربه خرید ترغیب می‌کنند.

در شرایطی که قدرت خرید کاهش یافته و مصرف کننده به دنبال شکار فرصت هاست، این شیوه‌های بازاریابی نه تنها روان شناسانه طراحی شده‌اند، بلکه حساب شده‌ترین راه برای فروش در روز‌های کم رونق هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->