اطلاعیه صندوق ضمانت سپرده‌ها درباره خرید سهام از سهامداران بانک آینده قیمت امروز گل زعفران چقدر است؟ (۵ آبان ۱۴۰۴) طلا را امروز در بازار مشهد گرمی چند بخریم؟ (۵ آبان ۱۴۰۴) قیمت دلار در مشهد اعلام شد (۵ آبان ۱۴۰۴) نام تجاری زعفران خراسان رضوی، ثبت جهانی می‌شود | صادرات ۲۱۴ تن زعفران به ۷۱ کشور دنیا در سال ۱۴۰۴ دومین همایش نکوداشت روز ملی زعفران برگزار شد | تولید ۲۶۰ تن زعفران طی سال زراعی ۱۴۰۴ در خراسان رضوی هشدار بانک مرکزی به بانک‌های متخلف | بانک‌های ناتراز منحل می‌شوند باوجود ورود بخشی از تقاضای سرمایه‌ای به بازار ملک، بازار مسکن همچنان در رکود است پیش‌بینی قیمت طلا تا پایان سال آینده میلادی (۵ آبان ۱۴۰۴) | بازار طلا در ایران درگیر رکود و کاهش تولید شده است تنش‌زدایی میان آمریکا و چین قیمت بیت‌کوین را افزایش داد (۵ آبان ۱۴۰۴) افزایش قیمت خودروها، رکود بازار را به پایان رساند؟ تعرفه قبوض گاز اصلاح می‌شود (۵ آبان ۱۴۰۴) خبری جدید از میزان سهمیه‌بندی بنزین برای هر خودرو | سوخت بر اساس پیمایش اختصاص می‌یابد قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۵ آبان ۱۴۰۴) | سیب‌زمینی و پیاز چند؟ ریزش قابل‌توجه اونس جهانی طلا در واکنش به توافق تجاری آمریکا و چین (۵ آبان ۱۴۰۴) قیمت امروز دینار عراق در مشهد اعلام شد (۵ آبان ۱۴۰۴) | درهم امارات، ریال عمان، دینار کویت و لیر ترکیه چند؟ ویدئو | وزیر اقتصاد آینده بورس را پیش‌بینی کرد اعتبارات ارزش افزوده در خراسان رضوی ۲۹ درصد افزایش یافت پس از گذشت ۵ ماه، چهارشنبه عرضه اولیه داریم (۷ آبان ۱۴۰۴) پلمب انبار پلی‌اتیلن به دستور تعزیرات حکومتی نحوه خرید سهام از سهامداران بانک آینده اعلام شد خام‌فروشی مشکلات تولید زعفران در خراسان رضوی را افزایش داده است پیش‌بینی بورس دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت دلار دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴ قیمت امروز خودروهای داخلی و خارجی (۴ آبان ۱۴۰۴) | تداوم احتیاط معامله‌گران در بازار خودرو قیمت گل زعفران افزایش یافت (۴ آبان ۱۴۰۴) رشد دوبرابری تقاضای خانه‌های کمتر از ۴۰ متر (۴ آبان ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟

  • کد خبر: ۳۵۰۱۸۹
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۴ - ۰۹:۵۶
تخفیف های فروش؛ بازی دو سر بُرد یا شگردی برای گران فروشی اجناس؟
برخی تخفیف ها، با شگردی برای فروشِ داغ تر طراحی شده اند؛ نه برای ارزان تر کردن قیمت ها.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در روز‌های گرم تابستانی در خیابان‌های مشهد، ویترین بعضی از فروشگاه‌های بزرگ پوشاک با عدد‌های آشنای ۵۰ درصد تخفیف، چشم عابران را‌ می‌گیرد. آنچه در نگاه اول پیداست، تخفیف‌هایی است که گویی متعارف هستند، اما این فقط بخشی از ماجراست. جدای از این ویترین ها، پیامکی کوتاه، اما هیجان انگیز از سوی همین فروشگاه‌ها روی گوشی مشتری‌ها ظاهر می‌شود با این عنوان؛ «حسابتان ۳.۳۰۰.۰۰۰ تومان شارژ شد»!

این پیام‌ها حساب کاربری مشتریان قدیمی را طوری شارژ می‌کنند که هم به آن‌ها این حس داده می‌شود، چون «مشتری وفادار» بوده‌اند، مشمول تخفیف ویژه شده‌اند، هم وسوسه می‌شوند که این اعتبار حساب را از دست ندهند؛ اما وقتی پای خرید وسط می‌آید، مشخص می‌شود که این شارژ درواقع همان تخفیف حضوری است که با ظاهری متفاوت زرورق شده است. البته با چند شرط اضافه و بسته بندی‌ای حرفه‌ای‌تر که بیش از تخفیف واقعی، احساس فوری خرید را برمی انگیزاند.

به نفع فروشنده، به حساب مشتری

برای نمونه پشت ویترین یکی از فروشگاه‌های شناخته شده مشهد که چند شعبه در سطح شهر و دیگراستان‌ها دارد، ۵۰ درصد تخفیف درج شده است و در کنارش پیامک‌هایی ارسال می‌شود که حساب کاربری مشتری را بی هوا شارژ می‌کنند. در نگاه اول، این پیشنهاد‌ها به قدری جذاب‌اند که مشتری را ناچار به کلیک یا مراجعه حضوری می‌کنند؛ اما ماجرا فقط در ظاهرش خلاصه نمی‌شود. این فروشگاه، درواقع دو کمپین تخفیف راه اندازی کرده است؛ یکی ۵۰ درصد تخفیف روی اجناس در خرید حضوری و دیگری ارسال پیامک شارژ حساب برای خرید آنلاین.

فرصتی که طلایی نیست

شاید به نظر برسد که تخفیف آنلاین فرصتی طلایی است، درصورتی که واقعیت زیر یک لایه محاسبه پنهان مانده است. این تخفیف فقط درصورتی اعمال می‌شود که مشتری دست کم ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان خرید کند. در عمل، یعنی مشتری باید به اندازه‌ای خرید کند که پس از کسر همان اعتبار هدیه، مبلغ پرداختی اش برای کالا، دقیقا برابر با نیمی از قیمت اولیه آن کالا می‌شود؛ درست مانند تخفیف حضوری. به بیان ساده، فروشگاه از دو مسیر به یک مقصد که همان تخفیف ۵۰ درصدی است، می‌رسد.

هدیه درشت یا فریبنده؟!

تفاوت بزرگی که در تخفیف هاست، در مدل حضوری، تخفیف مستقیم و شفاف است. در شیوه برخط، این تخفیف در قالب پیامکی با عنوان «شارژ حساب» عرضه می‌شود که بی تجربه‌ترین مشتری را هم به وجد می‌آورد، درحالی که این شارژ حساب، فقط یک مشوق روانی است؛ ظاهر فریبنده‌ای که ذهن مشتری را با عدد درشت درگیر می‌کند، نه محاسبه نهایی.

جذب مشتری بیشتر

درنهایت، آنچه برای فروشگاه اهمیت دارد، حضور مشتری در بستر خرید است؛ چه در سایت، چه در فروشگاه. مهم نیست مشتری آن لحظه خرید کند یا نه، همین که پایش به فروشگاه برسد، احتمال خرید بالا می‌رود. نکته مهم این است که تخفیف‌ها دیگر با لحن خواهشی ارائه نمی‌شوند، بلکه با بیانی پرانرژی و گول زننده، مخاطب را به تجربه خرید ترغیب می‌کنند.

در شرایطی که قدرت خرید کاهش یافته و مصرف کننده به دنبال شکار فرصت هاست، این شیوه‌های بازاریابی نه تنها روان شناسانه طراحی شده‌اند، بلکه حساب شده‌ترین راه برای فروش در روز‌های کم رونق هستند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->