آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا تهدیدی جدی برای سلامت جامعه

  • کد خبر: ۳۵۲۸۵
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا تهدیدی جدی برای سلامت جامعه
متخصص عفونی با بیان اینکه هم‌زمانی شیوع آنفلوانزا و کرونا سلامت جامعه را بیش از پیش در معرض تهدید قرار خواهد داد، تصریح کرد: در صورت وقوع این اتفاق، کودکان، زنان باردار، سالمندان و افرادی که بیماری‌های زمینه‌ای دارند، حتما باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله کریمی افزود: با توجه به اینکه کرونا و آنفلوانزا هر دو ویروس هستند و علایم بروز آن‌ها شبیه هم است، هم زیستی این دو ویروس در فرد بسیار خطرناک بوده  شرایط سلامتی فرد مبتلا در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی اظهار داشت: این دو بیماری ریه را درگیر کرده و فرد مبتلا را دچار تب و لرز، سردرد و سایر علایم مشابه خواهد کرد به همین دلیل برای پیشگیری از کرونا و آنفلوانزا از مردم می خواهیم اصول بهداشتی را به طور کامل رعایت کرده و کسانی که واجد شرایط هستند حتما واکسن آنفلوانزا را امسال بزنند.

کریمی با بیان اینکه ۲ تا ۱۰ درصد کودکان به کرونا مبتلا می شوند، ادامه داد: آنفلوانزا در کودکان بویژه زیر پنج سال شایع تر است و باید واکسن را بزنند.

به گفته این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علایم اولیه ویروس های آنفلوانزا و کرونا شامل تب و سرفه است و بدون آزمایش نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد و  ذات‌الریه بین بیماران مبتلا به کرونا کاملا شایع است.
وی افزود: پس از آلودگی به ویروس‌ها، آنتی‌بادی‌هایی در بدن تولید می‌شود که با ویروس مقابله کرده و مانع ابتلای مجدد به آن می‌شود ولی مشخص نیست که این مصونیت تا چه مدت باقی می‌ماند و ممکن است با ابتلا به سایر انواع ویروس کرونا که موجب سرماخوردگی عادی می‌شود، این مصونیت از بین برود در حال حاضر واکسن آنفلوانزا  حداقل موجب مصونیت در برابر آنفلوانزا می‌شود.

سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی چندی پیش اعلام کرد باید دوران نسبتا طولانی را با کرونا سپری کنیم و هشدار داده است که ممکن است هم‌زمانی کرونا و آنفلوانزا در پاییز ما را غافل‌گیر کند.

به گفته وی، باید چهار تا ۶ ماه دیگر صبر کرد تا رفتار ویروس کرونا را یک مقدار واقع‌ینانه‌تر ببینیم و نه من و نه هیچ کس در دنیا نمی‌تواند پاسخ دهد که این ویروس چه خواهد کرد، ما هر روز شرایط جدیدی را از این ویروس مشاهده می‌کنیم و نمی‌دانیم ویروس به چه سمت و سویی حرکت می‌کند.

 عضو ستاد ملی مقابله با کرونا نیز چمدی پیش بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای کودکان در فصل پاییز تأکید کرد.

مسعود مردانی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همه‌گیری این ویروس و از آنجایی که آنفلوانزا نیز در فصول سرد سال بسیار رایج است، کودکان امسال باید واکسن آنفلوانزا تزریق کنند تا از ابتلا به این بیماری در امان بمانند.

ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->