«لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد صفحه نخست روزنامه‌های کشور - پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
سرخط خبرها
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی خبر داد:

اولین سینما و تماشاخانه سیار در آینده‌ای نزدیک به مناطق محروم استان می‌رود

  • کد خبر: ۳۵۳۸۲
  • ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۵
اولین سینما و تماشاخانه سیار در آینده‌ای نزدیک به مناطق محروم استان می‌رود
اولین تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی در مرحله بررسی و تجهیز قرار دارد و به‌زودی راهی مناطق محروم استان می‌شود.
امیری-به گزارش شهرآرانیوز، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان خراسان رضوی دراین‌باره گفت: کانون پرورش فکری کودکان در کنار فعالیت‌های ثابت فرهنگی هر مرکز، فعالیت‌هایی ویژه در مناطق محروم و روستا‌های دورافتاده دارد که از امکانات و برنامه‌های کانون‌ها دور هستند. این فعالیت‌ها شامل کتابخانه‌ها و تماشاخانه‌های سیار می‌شود تا کودکان و نوجوانان مناطق محروم استان بتوانند از برنامه‌های فرهنگی و هنری بهره‌مند شوند.

به گفته محبوبه بزم‌آرا اکنون در خراسان رضوی، کتابخانه‌های سیار فعال‌اند که در قالب مینی‌بوس به ۲۲ روستای محروم استان خدمات فرهنگی می‌دهند. این کتابخانه‌ها دارای منابع مطالعاتی و کتاب‌های مورد نیاز هستند. ضمن اینکه تعدادی از این مینی‌بوس‌ها به ال‌سی‌دی و امکان پخش فیلم و ویدئو مجهزند.
به گفته او در راستای تریلی‌هایی که به‌عنوان تماشاخانه‌ها و سینما‌های سیار در روستا‌های محروم کشور فعالیت می‌کنند، کانون پرورش فکری کودکان خراسان رضوی نیز قرار است اولین تریلی خود را راهی روستا‌های محروم استان کند.

به گفته بزم‌آرا این تریلی به‌عنوان سینما و تماشاخانه سیار با هدف آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان و جلوگیری از ابتلای آن‌ها به آسیب‌های اجتماعی فعال خواهد شد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی یادآور شد: باتوجه‌به اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و نیم‌قرن تجربه در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و هنری ویژه کودکان و نوجوانان، هم‌افزایی سازمان‌ها و برقراری ارتباط با مؤسسات مختلف برای پیشبرد اهداف کانون نیز در دستورکار قرار دارد.
به گفته او یکی از مقوله‌های که نیاز است به‌صورت جدی روی کودکان کار شود، مسئله مواد مخدر است. باتوجه‌به اینکه این مسئله در مناطق محروم کودکان و نوجوانان را در معرض خطر قرار داده است و از سویی دیگر کودکان و نوجوانان از گفت‌وگوی مستقیم و نصیحت در این زمینه استقبال نمی‌کنند، سعی داریم برنامه‌های این تریلی سیار را با این محور اجرا کنیم.

به گفته بزم‌آرا کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ۸ کتابخانه سیار دارد و اولین تریلی سیار نیز در آینده‌ای نزدیک راهی مناطق محروم استان می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->