به گزارش شهرآرانیوز خلیل الله کاظمی در آخرین روز از پاسخگویی مدیران حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک به سئوالات، انتقادات، پیشنهادها و مسائل شهری شهروندان، با حضور در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، در یک نهضت پاسخگویی دیگر، به درخواستهای شهروندان پاسخ گفت.
وی با اشاره به اینکه در سال جاری، منهای پروژههای احداث خطوط قطار شهری، بالغ بر یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژههای عمران و حمل و نقل در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: یک بخش از این پروژهها جهت تسهیل تردد خودروهای شخصی و برون شهری بوده و تقاطع ها، چپگردها، زیرگذرها، راستگردها و ... در مسیر کمربندی شهر را شامل میشود تا رینگ دور شهر، ترافیک روانی را داشته باشد.
وی افزود: زیرگذر برونسی، اتصال کوشش به خلج، تقاطع غیر همسطح مصلی، بولوار ۷۵ متری رضوی، تقاطع ابوطالب و تقاطع چهار سطحی آزادگان در حال اجرا بوده و پروژههای دیگری مانند تقاطع مجیدیه به آیت الله رفسنجانی نیز تا یکی دو ماه دیگر کلید خواهد خورد. پل پرتوی و چپگرد ناصری نیز تکمیل و زیر بار ترافیک رفته است.
احداث ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه و ۲۸۰ هزار متر مربع پیاده روسازی و بهسازی پیاده روها
کاظمی عنوان کرد: برای داخل شهر، مبنا را بر احداث تقاطع غیر همسطح و روانسازی ترافیک نداریم، زیرا با این کار، ترافیک را از یک نقطه، به نقطه دیگر منتقل خواهیم کرد بلکه هدفمان این است که سیستم حمل و نقل عمومی را توسعه داده و پیاده محوری را تقویت نماییم که این کار با افزایش مسیرهای دوچرخه دنبال میشود، در سیال گذشته ۶۰ کیلومتر مسیر دوچرخه احداث نمودیم و امسال نیز به همین میزان احداث مسیر دوچرخه را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به پیاده روسازی و بهسازی پیاده روها به مساحت ۲۸۰ هزار متر مربع در سال گذشته، ادامه داد: امسال نیز به همین میزان احداث پیاده رو و بهسازی پیاده روهای شهر در دستور کار قرار دارد، همچنین مسیرهایی مانند کوچه شاهین فر، سرشور، شمال و جنوب بازار رضا (ع) نیز در حال آماده سازی برای پیاده محوری هستند.
ایجاد مسیر برای ورود قطارهای خط دوی قطار شهری به خط سه در میدان توحید
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه قطار شهری، افزود: احداث خط دوی قطار شهری نیز تقریبا به پایان رسیده و برای خط سه قطار شهری نیز اولویتی گذاشته ایم که از میدان شهدا تا ترمینال مسافربری، هر چه سریعتر به بهره برداری برسد، برنامه ریزی برای این مهم در سال ۱۴۰۰ است تا این مسافت ۵ و دو دهم کیلومتر از خط سه بهره برداری شود.
کاظمی گفت: در حال ایجاد مسیری هستیم تا قطارهای خط دو بتوانند از میدان توحید دور زده و وارد خط سه قطار شهری شوند. با تحقق این مهم، عملا حرم مطهر به سیستم حمل و نقل مترو ما وصل میشود و همه شهروندان از نقاط مختلف شهر با تغییر خطوط قطار شهری میتوانند خود را در ایستگاه باب الجواد، به حرم مطهر برسانند.
ورود ۱۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی
وی با اشاره به اینکه خط ۴ قطار شهری نیز در حال احداث است، در باره ناوگان اتوبوسرانی هم گفت: تا ۴ ماه آینده، حدود ۱۳۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان اتوبوسرانی مشهد اضافه خواهد شد تا بتوانیم هم فاصله زمانی رسیدن اتوبوس به ایستگاه را کاهش دهیم و هم در نهایت کیفیت خدمات اتوبوسرانی افزایش یابد.