راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

وضعیت مشهد بسیار قرمز است

  • کد خبر: ۳۴۱۰۵
  • ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۵
  • ۱
وضعیت مشهد بسیار قرمز است
با اعلام ستاد استانی مقابله با کرونا از امروز (۲۳ تیر ۱۳۹۹) آرامستان‌ها مسدود و محدودیت حضور در پارک‌های مشهد اعمال خواهد شد.
مهدی عسکری/ شهرآرانیوز؛ پنجاه و دومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان، روز گذشته در حالی برگزار شد که تداوم وضعیت قرمز مشهد، اعمال مجدد برخی محدودیت‌ها برای مشهد را به دنبال داشت؛ محدودیت‌هایی که البته همه انتظار بازگشت مجددش را از ۱۲ روز قبل می‌کشیدند و از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا به شهر‌های دارای وضعیت قرمز ابلاغ شده، اما ستاد استانی مقابله با کرونا، در نشست ۱۱ تیر برای اعمال مجددش به نتیجه نرسیده بود.


وضعیت خوب نیست

دیروز در حاشیه این جلسه، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی با ابراز نگرانی از وضعیت رو به رشد شیوع کرونا در مشهد گفت: اکنون روند فعلی بیماری، چه در تعداد فوتی‌ها چه افراد مبتلایان و بستری ها، افزایشی است و این موضوع نشان می‌دهد که وضعیت در مجموع خوب نیست.
حسن جعفری به این نکته هم اشاره کرد که اگر مردم موارد تأکید شده را رعایت نکنند، وضعیت بغرنج‌تر خواهد شد.


آماده سازی بیمارستان سوم برای کرونایی‌ها

طبق اعلام وی، با روند رو به افزایش ابتلا در مشهد، بعد از ۲ بیمارستان شریعتی و امام رضا (ع)، سومین بیمارستان هم در حال آماده سازی برای ورود به مدار پذیرش بیماران کرونایی است؛ با توجه به سوابق قبلی می‌توان حدس زد که بیمارستان سوم، بیمارستان قائم (عج) است.

۲۴ اسفند بود که با مشارکت مرکز بهداری شمال شرق سپاه امام رضا (ع)، نقاهتگاه بیماران بهبود یافته سندرم حاد تنفسی و کرونا در مشهد به بهره برداری رسید تا فاصله بین بیمارستان و منزل، در نقاهتگاه بگذرد و افراد بهبودیافته، با اطمینان خاطر بیشتر به خانه برگردند. دیروز معاون استاندار خراسان رضوی از راه اندازی مجدد نقاهتگاه‌ها به عنوان یکی دیگر از مصوبات جلسه استانی ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا یاد کرد.

از مدت‌ها قبل درباره این موضوع که بیماران مشکوک، چه زمانی باید برای انجام تست و معاینات اولیه به منظور اطلاع از ابتلا به کرونا مراجعه کنند، اختلاف نظر وجود داشت. دیروز معاون استاندار از همه آن‌ها که احساس می‌کنند ممکن است به این بیماری دچار شده باشند، فکر می‌کنند علائمی دارند یا شک دارند که به کرونا یا سرماخوردگی مبتلا هستند، خواست برای تعیین تکلیف وضعیت خود به مراکز درمانی مراجعه کنند. به گفته جعفری، مراجعه دیرهنگام افراد مبتلا به مراکز درمانی، یکی از عوامل اصلی تشدید بیماری، افزایش ابتلا و مرگ و میر است.


آرامستان‌ها تعطیل، پارک‌ها محدود!

یکی از مصوبات این جلسه، اعمال مجدد برخی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌های گذشته بود؛ مواردی که به نظر می‌رسد باید در موارد بیشتری اعمال می‌شد. به گفته معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری خراسان رضوی، از امروز درِ آرامستان‌ها تا اطلاع ثانوی بسته خواهد شد و اجازه ورود صاحبان عزا به این مکان‌ها داده نخواهد شد؛ ضمن اینکه ورود به پارک‌ها نیز با محدودیت همراه خواهد بود.


وضعیت بسیار خطرناک مشهد

به گفته فرماندار مشهد، وضعیت این روز‌های شهر مطلوب نیست، تا جایی که بازدید‌های میدانی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک در اتوبوس رانی، قطار شهری، دفاتر پیشخوان و بازار‌های مشهد ازطریق ۱۹۷ تیم گشت و نظارت در حال انجام است و نتایج گزارش‌ها حکایت از استفاده ۹۰ درصدی مردم از ماسک دارد. از نظر محمدرضا هاشمی که روز گذشته در حاشیه همین مراسم با خبرنگاران سخن می‌گفت، برآورد کلی اوضاع خوب نیست و وضعیت مشهد «بسیار نگران کننده» است. وی از مردم خواست سه گانه رعایت پروتکل ها، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را همچنان جدی بگیرند.


۳۰ درصد تخت‌های مشهد در اشغال کرونا

طبق اعلام شاپور بدیعی، جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۸۴۱ بیمار کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند. در این باره وب دا از قول این مقام مسئول نوشت: به طور کلی ۳۰ درصد از تخت‌های بستری دانشگاه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است. این درحالی است که روزانه ۲۳۱ بیمار جدید در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری می‌شود. همین گزارش حاکی است که حدود ۲۰ درصد از بیماران بستری در مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه غیربومی و زائر هستند.
بنا بر اعلام وزارت بهداشت، هزینه آزمایش‌های سرولوژی حدودا بین ۲۹ تا ۳۰ هزار تومان است، در حالی که گاهی شنیده می‌شود این هزینه به بیش از ۱۰۰ هزار تومان هم رسیده است. همچنین درباره تست تشخیصی مولکولی نیز هزینه‌ها در بخش خصوصی ۵۸۶ هزار و ۵۰۰ تومان است و در بخش دولتی نیز در صورتی که با تشخیص پزشک انجام شود، رایگان خواهد بود.


استان در محاصره وضعیت قرمز

هفته قبل بود که اعلام شد ۱۷ شهر استان در وضعیت قرمز قرار دارند، اما از زمان اعلام این خبر، شهر‌های دیگری هم به فهرست شهر‌های قرمز استان اضافه شده اند؛ طرقبه شاندیز و مه ولات ۲ شهری هستند که بعداز این فهرست، به جمع شهر‌های دارای وضعیت قرمز پیوسته اند. روز گذشته نیز سرخس به این فهرست اضافه شد و معلوم نیست حلقه محاصره کرونا کی در استان کامل خواهد شد.

اگر تا یکی دو هفته قبل اعلام می‌شد برگزاری عروسی و عزا در طرقبه شاندیز بلامانع است و همین موضوع باعث افزایش برگزاری مراسمی از این دست در این شهرستان شد، روز گذشته بالاخره سیدحسن حسین، فرماندار طرقبه شاندیز، بیان کرد: گردشگران از آمدن به طرقبه شاندیز خودداری کنند؛ ضمن اینکه تمام برنامه‌ها نیز در این شهرستان لغو است و با متخلفان برخورد خواهد شد. او به این موضوع نیز اشاره کرد که حضور روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار خودرو در طرقبه شاندیز، در حال حاضر به روزی ۴ هزار خودرو کاهش یافته است و صنوف این شهرستان نیز ماهیانه متحمل ۱۲ میلیارد تومان خسارت می‌شوند.

وضعیت در گناباد نیز اصلا مطلوب نیست و به گفته حامد قربانی، فرماندار این شهرستان، هرنوع مراسمی در این شهرستان تعطیل شده است؛ از ابتدای شیوع کرونا، ۲۶ نفر در این شهرستان فوت کرده اند و ۳۱ نفر نیز در حال حاضر در بیمارستان علامه بهلول گناباد بستری هستند.


اوج دوباره فوتی‌ها

طی ۴ روز اخیر، آمار فوتی‌ها به ترتیب، ۲۲۱ نفر، ۱۴۲ نفر و ۱۸۸ نفر بوده است؛ روز گذشته این آمار به ۱۹۴ نفر رسید و این یعنی اینکه آمار فوتی‌ها در ۳ روز اخیر همچنان صعودی است. روز گذشته همچنین ۲۱۸۶ نفر به کرونا مبتلا شدند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
حسن
Sweden
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
0
0
از قرار معلوم حکومت تصمیم گرفته از مردم ایران به شیوهای های مختلف انتقام بگیرد از جمله گسترش کرونا و همه گیری ان .خود مسوولان که همه تو سوراخ قایم شده اند و مردم را به جان هم انداخته اند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->