پخش زنده بازی فوتسال ایران و قرقیزستان و در جام ملت‌های آسیا (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین توافق بیغم با مس + عکس اسامی داوران جام حذفی اعلام شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و چلسی| تحقیر بزرگ آبی‌ها آیا فرمانده فراجا از دروازه‌بان استقلال شکایت کرده است؟ تمدید با اوسمار با نظر هیات مدیره جدید تلاش شبانه‌روزی درویش برای ماندن در پرسپولیس بیرانوند مقابل سپاهان هم غایب است؟ اوسمار این سه بازیکن را می‌خواهد| رضاییان در لباس قرمز؟ وحید امیری نمی‌خواهد به نیمکت برگردد یامگا در لیست فصل بعد نکونام تاج‌فیروز: ثبت‌نام مجدد برای انتخابات هیات فوتبال خلاف قانون است تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | یک گام تا جام جهانی شجیع: فوتبال خراسان به باتلاق تبدیل شده است | اعضای مجمع هیئت فوتبال کجا هستند؟ مدیران جدید در راه استقلال و پرسپولیس اولیایی: خریداران سرخابی ضرر نکردند گل محمدی در آستانه شکایت از پرسپولیس تغییرات در پرسپولیس کلید خورد فرجی در آستانه جدایی از پرسپولیس شاید رفتن گل‌محمدی به تراکتور منتفی شود احتمال تکرار بازی جنجالی در لیگ یک
سرخط خبرها

قطار لیگ‌یک راه افتاد

  • کد خبر: ۳۵۵۵
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
قطار لیگ‌یک راه افتاد
با حضور تیم‌های قدیمی و ریشه‌دار فوتبال، جام آزادگان از امروز شروع می‌شود

عصر امروز قطار لیگ دسته‌اول به راه می‌افتد و تیم‌های حاضر در این بازی‌ها به‌مصاف یکدیگر می‌روند؛ بازی‌هایی که با حضور تعدادی از تیم‌های ریشه‌دار و قدیمی، با جذابیت بالایی برگزار می‌شود. نکته جالب اینکه امسال این رقابت‌ها قبل از شروع مسابقات لیگ برتر فوتبال آغاز می‌شود؛ مسابقاتی که با حضور تیم‌هایی مثل سپیدرود، استقلال خوزستان، ملوان بندر انزلی، داماش، شهرداری تبریز و... قطعا پرتماشاگر دنبال خواهد شد. در اولین هفته این رقابت‌ها بازی 2 تیم رایکا بابل و داماش گیلان به‌نوعی اولین شهرآورد شمالی‌های این لیگ محسوب می‌شود که از ساعت17:30 امروز به‌مصاف هم خواهند رفت. در همین ساعت، قشقایی شیراز با رضا عنایتی میزبان ‌تیم مس کرمان خواهد بود و فجر سپاسی نیز در اراک به میهمانی آلومینیوم این شهر خواهد رفت. در سایر بازی‌های این هفته تیم فوتبال شهرداری تبریز (علم‌وادب) میزبان نود ارومیه خواهد بود و تیم تازه‌وارد آرمان‌گهر سیرجان هم در اولین بازی خود در این سطح از رقابت‌های فوتبال کشور، میزبان تیم مدعی گل‌ریحان البرز خواهد بود. خوشه‌طلایی ساوه هم میهمان نیروی زمینی تهران خواهد بود. اما در یکی از بازی‌های پرتماشاگر هفته، مس رفسنجان میهمان سپیدرود رشت خواهد بود. ملوانان هم در پاکدشت باید به‌مصاف سرخ‌پوشان این شهر بروند و در آخرین بازی این هفته استقلال خوزستان در یک بازی حساس میزبان بادران تهران خواهد بود.
سپیدرود رشت به‌همراه استقلال خوزستان به‌عنوان تیم‌های سقوط‌کننده از لیگ برتر باید در بازی‌های ابتدایی در خانه از حریفان خود پذیرایی کنند. سپیدرودی‌ها بعد از 2 فصل و استقلالی‌های خوزستان نیز بعد از 6فصل حضور در لیگ برتر باز هم در لیگ‌یک به میدان می‌روند. سپیدرودی‌ها باید در اولین بازی برابر مس رفسنجان و خوزستانی‌ها نیز مقابل بادران تهران به میدان بروند.
ملوان بندر انزلی را می‌توان تیمی دانست که دیرتر از سایر تیم‌های لیگ‌یکی دوران آماده‌سازی خود را آغاز کرد. انزلی‌چی‌ها که در دوران پیش‌فصل بدون مالک و سرمربی بودند، درنهایت در آخرین روزهای پیش‌فصل، هم مالک جدید و هم سرمربی خود را شناختند و به‌همین‌دلیل دیرتر از باقی تیم‌ها به یارگیری و آغاز دوران آماده‌سازی پرداختند.
داماش گیلانیان هم از تیم‌های تازه‌لیگ‌یکی‌شده است. رشتی‌ها که دیدار پلی‌آف برای حضور در لیگ‌یک را با ناداوری از دست داده بودند، درنهایت توانستند با خرید امتیاز یک تیم لیگ‌یکی یعنی کارون خرمشهر پس از سال‌ها باز هم لیگ‌یکی شوند. آن‌ها در اولین بازی باید به‌مصاف رایکا بروند.
نام رایکای بابل را برای اولین‌بار می‌شنویم. درحالی‌که امتیاز خونه‌به‌خونه بابل در حال انتقال به خارج از استان بود، ناگهان بابلی‌ها دست‌به‌کار شدند و امتیاز تیم قبلی را خریدند و با نام «رایکا» در لیگ حضور خواهند داشت.
اولین دربی لیگ دسته‌اول را می‌توانیم در همین دیدار رایکای بابل و داماش گیلانیان بدانیم. یک تیم گیلانی و یک تیم مازندرانی در هفته اول بازی‌های لیگ‌یک، دربی شمال ایران را برگزار خواهند کرد.
درباره اسم‌هایی که به‌تازگی آن‌ها را می‌شنویم، باید به نماینده سیرجان هم اشاره کنیم. آرمان‌گهر سیرجان را می‌توان یکی از تیم‌هایی دانست که در لیگ‌یک کاملا گمنام است. آرمان‌گهری‌ها که در ابتدا «جهاد نصر» نام داشته و کارگران بسیاری را به‌عنوان بازیکن در خدمت داشتند، در فصل ۱۳۹۶–۱۳۹۷ در مسابقات لیگ دسته‌سوم فوتبال ایران شرکت کردند و توانستند به لیگ دسته‌دوم فوتبال ایران صعود کنند. در فصل ۱۳۹۷–۱۳۹۸ این باشگاه با تغییرنام به آرمان‌گهر با قرارگرفتن در رتبه اول گروه‌ب مرحله دوم لیگ دسته‌دوم ایران به لیگ آزادگان صعود کرد.
دیدار 2 تیم نیروی زمینی تهران و خوشه‌طلایی ساوه را می‌توان به‌عنوان یکی از بازی‌های خاص هفته اول دانست. بازی این 2 تیم ازآن‌جهت ویژه به نظر می‌آید که به‌عنوان 2 نماینده لیگ دسته‌دوم، توانستند از 2 گروه متفاوت به لیگ دسته‌اول صعود کنند و حالا باید خیلی زود با یکدیگر روبه‌رو شوند.
دیدار 2 تیم شهرداری تبریز و نود ارومیه نیز به‌دلیل بازی 2 تیم آذربایجانی، ازجمله بازی‌های جذاب لیگ دسته‌اول محسوب می‌شود. 2 تیم یکی از قسمت شرقی و دیگری از قسمت غربی آذربایجان، باید در اولین راند بازی‌های لیگ‌یک با هم روبه‌رو شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->