سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

سرطان ریه تنها با یک آزمایش خون تشخیص داده می‌شود

  • کد خبر: ۳۵۷۵۴
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۴
سرطان ریه تنها با یک آزمایش خون تشخیص داده می‌شود
توسعه فناوری امکان شناسایی سرطان ریه افراد را حتی در مراحل اولیه با آزمایش خون فراهم کرده است.
به گزارش شهرآرانیوز ، با توسعه فناوری تشخیصی جدید، امکان شناسایی سرطان ریه حتی در مراحل اولیه آن با آزمایش خون بیمار فراهم می‌شود. در این روش با فناوری‌نانو و طیف‌سنجی رامان می‌توان از یک قطره خون بیمار برای تشخیص سرطان ریه استفاده کرد. این روش در مراحل آزمایشگاهی بوده و هنوز تجاری‌سازی نشده‌است.

یک گروه تحقیقاتی از دانشگاه کره به رهبری کیم هیون گو و چوی یئون هو روشی ارائه کردند که با استفاده از آن می‌توان به سرعت و با دقت بالا سرطان ریه را تشخیص داد.

این پروژه که در بیمارستان گورو در دانشگاه کره انجام شده به فناوری ختم شده که در آن تنها با یک قطره از خون بیمار می‌توان سرطان ریه را شناسایی کرد.

این گروه تحقیقاتی اگزوزم‌هایی را از سلول‌های محیط کشت ۲۰ فرد سالم استخراج کرده و آن‌ها را با نمونه‌های ۴۳ بیمار مبتلا به سرطان که در مراحل یک و دو سرطان ریه بودند مقایسه کردند. در این پروژه با استفاده از طیف‌سنجی رامان بهبود یافته سطحی و با کمک فناوری‌نانو، بیش از ۲۰۰۰ سیگنال طیف‌سنجی رامان تشخیص داده شد.
این گروه موفق شدند اگزوزم‌های بیماران مبتلا به سرطان ریه را نسبت به اگزوزم‌های حاصل از سلول‌های سرطان ریه با حساسیت ۸۴ درصد و انتخاب‌گری ۸۵ درصد دسته‌بندی کنند.

امکان تشخیص سرطان ریه در مرحله اولیه با استفاده از این روش
این تیم تحقیقاتی معتقد است که با این روش حتی بیماران مبتلا به سرطان ریه که در مرحله اول هستند و تشخیص زودهنگام آن‌ها دشوار است، می‌توانند در مدت زمان نیم ساعت تنها با یک قطره خون، مورد آزمایش قرار گرفته و سرطان ریه آن‌ها مشخص شود.

کیم می‌گوید: با استفاده از این فناوری، بیمارستان‌ها می‌توانند آزمایش خون را برای شناسایی سرطان ریه به کار گیرند و آزمایش CT را فقط درصورت لزوم انجام دهند چرا که این آزمایش بیمار را در معرض تابش‌های خطرناک قرار می‌دهد. این روش جدید بسیار مهم است، زیرا می‌تواند بیماران را در مرحله اول بیماری با دقت نسبتا بالایی شناسایی کند.

با استفاده از این سیگنال‌ها، محققان یک سامانه هوش مصنوعی مجهز به یادگیری عمیق را به‌گونه‌ای آموزش دادند که بتواند با موفقیت سلول‌های سالم را از اگزوزم‌های سلول‌های سرطانی تفکیک کند و این کار با دقت ۹۵ درصد انجام شد.
 
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->