نتیجه بازی آلمان و مجارستان در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| صعود ژرمن‌ها پخش زنده بازی سوئیس و اسکاتلند در یورو ۲۰۲۴ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین جدول لیگ ملت‌های والیبال پس از پیروزی ایران برابر آمریکا (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) صحبت‌های پیمان اکبری پس از پیروزی برابر آمریکا | بازیکنانم بهترین عملکرد خود را به نمایش گذاشتند پخش زنده بازی آلمان و مجارستان در یورو ۲۰۲۴ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی اسپانیا و ایتالیا در یورو ۲۰۲۴ | فینال زودرس نتیجه بازی کرواسی و آلبانی در یورو۲۰۲۴+ ویدئو گل‌ها و ویدئو خلاصه بازی| تساوی لحظه آخری! نتیجه و ویدیو خلاصه بازی ایران و آمریکا در لیگ ملت‌های ۲۰۲۴| برد بزرگ انتخابات ریاست جمهوری مانع انتخاب مدیرعامل استقلال پخش زنده بازی کرواسی و آلبانی در یورو ۲۰۲۴ (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نحوه خرید بلیت بازی مس رفسنجان و سپاهان در فینال جام حذفی + قیمت و لینک خرید یامگا در انتظار تایید فیفا و ایفمارک نکونام – استقلال؛ در پایان راه؟ تاج‌فیروز: افزایش اجاره‌بها ورزش را گران نمی‌کند؛ سودجویی‌ها را کم می‌کند بیرانواند در لیست خرید استقلال نیست خداحافظی استادیوم پاس قوامین با لیگ برتر وکیل باشگاه پرسپولیس: فسخ قرارداد بیرانوند غیرموجه است
سرخط خبرها

رقابت نابرابر ایران، تایلند و کویت برای میزبانی از مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا

  • کد خبر: ۳۵۸۲۰
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
رقابت نابرابر ایران، تایلند و کویت برای میزبانی از مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا
رکمنستان که از همان ابتدا نشان داد به‌دلیل ترس از آلودگی این کشور به کرونا تمایل زیادی به برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های۲۰۲۰ آسیا ندارد، کشور‌های دیگر ازجمله ایران و تایلند را به این فکر انداخت تا برای گرفتن میزبانی اقدام کنند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ مسابقات فوتسال جام ملت‌های۲۰۲۰ آسیا ابتدا قرار بود اسفند۱۳۹۸ به میزبانی ترکمنستان برگزار شود که با تصمیم مسئولان AFC درپی شیوع ویروس کرونا این بازی‌ها ابتدا به مرداد و سپس به آبان۹۹ موکول شد. ترکمنستان که از همان ابتدا نشان داد به‌دلیل ترس از آلودگی این کشور به کرونا تمایل زیادی به برگزاری مسابقات ندارد، کشور‌های دیگر ازجمله ایران و تایلند را به این فکر انداخت تا برای گرفتن میزبانی اقدام کنند.

کنفدراسیون فوتبال آسیا هفته پیش ضمن اعلام تاریخ رسمی برگزاری مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا، از ترکمنستان به عنوان میزبان نام برد؛ اما در روز‌های گذشته خبر‌های غیررسمی از انصراف قطعی این کشور حکایت دارد. ایران و تایلند که از قضا در این دوره از مسابقات با هم هم‌گروه هستند، درخواست خود را برای میزبانی با قدرت بیشتری پیگیری کردند؛ اما دراین‌میان استعلام AFC از کشور کویت، سرنوشت میزبانی را تا حد زیادی دستخوش تغییر کرد.
 
روز چهارشنبه گذشته بود که رسانه‌های کویتی اعلام کردند کنفدراسیون فوتبال آسیا از اتحادیه فوتبال کویت سؤال کرده است که آیا این کشور تمایلی به میزبانی مسابقات فوتسال جام ملت‌های آسیا دارد یا خیر. صفحه فوتسال و فوتبال ساحلی کویت در اینستاگرام خبر داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره آمادگی کویت برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا از مسئولان اتحادیه فوتبال این کشور سؤال کرده است. روزنامه «الانباء» کویت نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته و اعلام کرده است مقامات اتحادیه فوتبال کویت تمایل خود را برای میزبانی این مسابقات که درواقع جنبه انتخابی مسابقات جام‌جهانی لیتوانی را هم دارد، اعلام کرده‌اند.
 
این روزنامه نوشت: مقامات اتحادیه فوتبال کویت قبل از درخواست رسمی به AFC به‌دنبال گرفتن مجوز‌های لازم مسابقات در سطح قاره آسیا هستند. به‌همین‌منظور قرار است تمرینات تیم ملی فوتسال کویت از ماه آینده و پس از ورود کاکائو، سرمربی برزیلی، به این کشور آغاز شود. الانباء همچنین از تصمیم اتحادیه فوتبال کویت مبنی‌بر ممنوع‌المصاحبه‌کردن کادر‌های پزشکی، فنی و اداری خود در این ارتباط خبر داد و اعلام کرد امکان مصاحبه آن‌ها در رسانه‌ها بدون اجازه اتحادیه وجود ندارد.
باتوجه به اتفاقاتی که شکل گرفته، اعطای میزبانی این رقابت‌ها به کشور جدید از چند منظر قابل‌بررسی است.

نخست اینکه بعید است به خاطر شیوع مجدد ویروس کرونا در ایران و آمار‌هایی که روزانه اعلام می‌شود، در کنار بعضی دیگر از مشکلات، AFC میزبانی را به کشور ایران بدهد؛ بنابراین شانس کشورمان برای جایگزینی ترکمنستان اندک است.

موضوع دوم انتخاب بین یکی از ۲ کشور کویت و تایلند است. بدون‌شک میزبانی کویت می‌تواند خبر بهتری برای فوتسال ایران باشد و شانس تیم کشورمان را برای کسب نتایج مناسب‌تر، بیشتر می‌کند.

همان‌طور که در این گزارش اشاره شد، ایران و تایلند در این دوره از مسابقات با هم هم‌گروه هستند و اگر قرعه‌کشی مجددی برای بازی‌ها صورت نگیرد (که احتمالش اندک است)، در صورت میزبانی تایلند، تیم کشورمان متضرر خواهد شد. همچنین بُعد مسافت تا تایلند و شرایط آب‌و‌هوایی و غذایی متفاوت این کشور ممکن است برای تیم کشورمان مشکل‌ساز باشد.

ازسوی‌دیگر باتوجه به حمایت کشور‌های عربی صاحب‌نفوذ در کنفدراسیون فوتبال آسیا از کشور کویت ازجمله عربستان، بحرین، امارات و احتمالا قطر، کویت به سوی میزبانی قطعی سوق داده می‌شود.
البته همه این موارد به این بستگی دارد که AFC گزینه دیگری برای میزبانی نداشته باشد و دوباره با یک تصمیم جدید، معادلات را تغییر ندهد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->