اعلام فراخوان کنگره بین‌المللی شعر «نبی رحمت(ص)» اطلاع‌رسانی گسترده خدمات نذورات آستان قدس رضوی براساس نیات با تهیه سند محتوایی امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر منافاتی با آزادی ندارد سهم زنان در جنگ ترکیبی و جهاد تبیین بسیار پررنگ است آیین پایانی بیست و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم به میزبانی دهلی نو برگزار شد خدمت در حرم مطهر رضوی با معارف دینی گره خورده است معرفی چند کتاب‌‎ با موضوع وقف از جاهلیت قدیم تا جاهلیت مدرن هنر مشورت کردن را از پیامبر(ص) بیاموزیم | نگاهی به مصادیق تاریخی مشورت در زندگی اسوه انسان‌ها سنت ۱۰۰ ساله عقد زوجین در حرم مطهر امام رضا(ع) + فیلم حکم شرعی کرایه دادن اموال مسجد در ازای دریافت وجه چیست؟ سخنان منتشرنشده شهید حسن باقری درباره جنگ + صوت تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریالی به بازی‌های دیجیتال مقاومت توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نمایشگاه «آواز‌های دوردست» برپاشد بیش از ۱۱هزار خدمت افتخاری خدمه خواهران حرم مطهر امام رضا(ع) در دهه آخر صفر ۱۴۰۴ برگزاری همایش «پیامبر اسلام(ص) محور تشکیل امت اسلامی» در بنگلادش موقوفات گوهرشاد و عبدالله رضوی الگویی موفق در زنجیره تولید غذایی آیت‌الله علم‌الهدی: آتش‌نشانی که در دل حادثه جان خود را از دست می‌دهد، یک قهرمان شهید است مرزبان شمال‌غرب | یادی از شهید شیخ محمد خیابانی، مشروطه‌خواهی که در راه آزادی ایران جان‌فشانی کرد کلید اخلاق، تبسم است
سرخط خبرها

تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریالی به بازی‌های دیجیتال مقاومت توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

  • کد خبر: ۳۵۸۳۲۲
  • ۲۳ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۳:۳۵
تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریالی به بازی‌های دیجیتال مقاومت توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس
بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال برای تولید یا ارائه نسخه جدید بازی‌هایی در نخستین رویداد سرمایه‌گذاری حوزه بازی‌های رایانه‌ای مقاومت حضور دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اعلام کرده است که بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تخصیص  برای تولید یا ارائه نسخه جدید بازی‌هایی با محوریت «نبرد قهرمانانه دوازده‌روزه»، «حمله به رژیم صهیونیستی»، «مقابله با عوامل داخلی دشمن»، «مقاومت، تاب‌آوری ملی، انسجام و وحدت» و «امید به آینده و پیروزی بر دشمن»، به‌عنوان یکی از سرمایه‌گذاران اصلی در نخستین رویداد سرمایه‌گذاری حوزه بازی‌های رایانه‌ای مقاومت حضور دارد.

در این زمینه احسان راستی ، رئیس سازمان توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در فضای مجازی و ماهواره‌ای  با اشاره به اولویت‌های بنیاد حفظ آثار در حمایت از تولید بازی‌های ویدیویی با محوریت ارزش‌های دفاع مقدس و مقاومت، گفت: مطابق با برنامه پنج‌ساله هفتم، تمرکز اصلی ما بر گروه‌های سنی کودک، نوجوان و جوان است. ما به بازی نه‌فقط به‌عنوان رسانه، بلکه به‌مثابه زیست‌بومی نوین نگاه می‌کنیم که از مهم‌ترین ابزار‌های انتقال پیام‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و تاریخ مقاومت به شمار می‌رود. در همین راستا، فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی گسترده‌ای در این حوزه انجام داده‌ایم و در مرحله اجرا نیز با مشارکت در پروژه‌ها و همکاری با بخش‌هایی از نیرو‌های مسلح، گام‌های مؤثری برداشته‌ایم. بر اساس هدف‌گذاری صورت‌گرفته، برنامه‌ای بلندمدت برای توسعه این حوزه تدوین کرده‌ایم.

وی تأکید کرد: تلاش ما این است که سهمی از مصرف بازی‌های کشور را به موضوع دفاع مقدس و مقاومت اختصاص دهیم. با توجه به استقبال مخاطبان ایرانی از بازی‌های سبک شوتر و جنگی، هدف‌گذاری ما این است که طی سه سال آینده، حداقل دو بازی در میان ۲۰ بازی پرفروش و یکی از آنها در میان ۲۰ بازی پرمخاطب کشور قرار گیرد.

راستی با اشاره به رویکرد‌های بنیاد در حمایت از طراحی و تولید بازی‌های ویدیویی، اظهار کرد: در کنار حفظ ارزش‌ها، نیازمند بهره‌گیری از روش‌های نوین هستیم، چراکه باور داریم ارزش‌ها ثابت‌اند، اما روش‌ها قابل تغییر. ارائه این ارزش‌ها در قالب بازی‌های ویدیویی، یک شیوه نو و فناورانه است که باید در آن رشد کنیم و با در نظر گرفتن نیاز‌ها و سلیقه‌های گروه‌های مختلف سنی، اثربخش ظاهر شویم. یکی از اولویت‌های مهم و مغفول، تولید بازی‌های ویژه بانوان و دختران است که در صورت ارائه طرح مناسب توسط شرکت‌ها، به‌طور جدی وارد حوزه سرمایه‌گذاری خواهیم شد.

وی با تأکید بر اهمیت رویداد‌هایی نظیر «نخستین رویداد سرمایه‌گذاری بازی‌های رایانه‌ای حوزه مقاومت»، بیان کرد: این جشنواره‌ها می‌توانند افق‌های جدیدی را پیش روی بازی‌سازان ایرانی برای تولید بازی‌هایی با محور مقاومت بگشایند و خلأ‌های موجود را جبران کنند. اکنون مسئولیت اصلی بر عهده بخش خصوصی است و نهاد‌های حاکمیتی باید صرفاً نقش ریل‌گذار، راهبر و تسهیل‌گر را ایفا کنند. اگر خواهان تداوم این چرخه هستیم، باید بازار و بازاریابی مناسبی برای این محصولات تعریف شود و تبلیغات مؤثری صورت گیرد، تا شرکت‌های خصوصی ضمن تولید بازی‌هایی منطبق با ارزش‌های فرهنگی کشور، از درآمد و مخاطب کافی برای ادامه فعالیت برخوردار شوند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->