قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۴ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو | کنسرت صادق بوقی در ترکیه!
سرخط خبرها

همایش «رسالت رسول»، تجلیل از شهید محمدرسول دوست محمدی برگزار شد

  • کد خبر: ۱۲۷۵۹۲
  • ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۹
همایش «رسالت رسول»، تجلیل از شهید محمدرسول دوست محمدی برگزار شد
مشاور دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، گفت: گشت ارشاد وقتی تشکیل شد که مردم دست از تذکر لسانی مهربانانه برداشتند و در این شرایط، رهبر جامعه اسلامی ناچار است تا گشت ارشاد ایجاد کند که آسیب‌های اجتماعی همچون مزاحمت به نوامیس مردم و بی‌حجابی به‌طور افسارگسیخته در جامعه انتشار پیدا نکند.

محمدپور | شهرآرانیوز، همایش «رسالت رسول» در تجلیل از جایگاه شهید مدافع امنیت محمدرسول دوست محمدی، عصر امروز با حضور علی تقوی یگانه مشاور دبير ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور، محسن داوری فرماندار مشهد، حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد معاون استاندار خراسان رضوی، حجت‌الاسلام مهدی حسن‌زاده نامقی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی، جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر مشهد و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

مردم در عرصه مبارزه با بی‌حجابی مسئول هستند

مشاور دبير ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور در ابتدای این مراسم اظهار کرد: سخن گفتن درباره شهدا آسان است اما آن چه اهمیت دارد، این است که تبیین شود چطور می‌توان از بروز مسائل مشابه پیشگیری کرد. اگرچه تقدیم شهدایی همچون شهید دوست محمدی به انقلاب، بیش از همه ریشه در اخلاص و شهیدانه زیستن آنان دارد اما حقیقت این است که تنها بخشی از جمعیت آشوبگران شب‌های گذشته، مزدوران و عناصر آموزش‌دیده معاند بودند و بخش اکثریت این‌ها همان نوجوانانی بودند که در بازی‌های رایانه‌ای تمرین خشونت کردند و سرانجام حادثه درگذشت مهسا امینی بهانه‌ای شد تا به خیابان بریزند.

وی افزود: یکی از شرایط ظهور، فراگیرشدن امربه‌معروف و نهی از منکر در جامعه است اما این فریضه سطوح و درجاتی دارد که یکی از آن‌ها، حضور فعال و کنشگر مؤمنان در جامعه است. متأسفانه امروزه در شرایطی هستیم که جامعه حزب‌اللهی در توهم خوداقلیت‎پنداری و جریان بی‌حجاب در توهم خوداکثریت‎پنداری قرار دارد و همان‌طور که در فضای مجازی و شبکه‌های ضدانقلاب، تهران گویا بارها توسط اغتشاش‌گران و آشوب‌طلبان فتح شده است، به‌موازات آن عمده جوانان مؤمن و انقلابی ما هم عرصه زندگی خود را به مساجد، منازل و مجموعه‌های مذهبی محدود کرده‌اند و معاشرت شایسته‌ای با آحاد ملت ندارند. 

تقوی یگانه ضمن تأکید بر ضرورت عمل به تکلیف از سوی نهادهای مسئول در حوزه حجاب و عفاف خاطرنشان کرد: همه جای دنیا مسئولیت پلیس این است که برخورد سلبی داشته باشد اما پلیس تنها یکی از نهادهای مسئول در این عرصه است و در سایه بی‌کفایتی برخی مسئولان، کار به جایی رسیده که عزت پلیس در خیابان‌ها موردهجمه قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مردم هم در این میان باید خود را مسئول بدانند. گشت ارشاد وقتی تشکیل شد که مردم دست از تذکر لسانی مهربانانه برداشتند و در این شرایط، رهبر جامعه اسلامی ناچار است تا گشت ارشاد ایجاد کند که آسیب‌های اجتماعی همچون مزاحمت به نوامیس مردم و بی‌حجابی به‌طور افسارگسیخته در جامعه انتشار پیدا نکند اما نباید از یاد برد که نشانه امت نابالغ این است که در بزنگاه‌های حساس دچار انفعال می‌شود و چشم‌انتظار عمل رهبران الهی می‌ماند.

بی‌حجابی، مصداق واجب گناه شایع و علنی

مشاور دبير ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه عده‌ای در تلاش هستند تا با تعطیل کردن گشت ارشاد مردم، گشت ارشاد مسئولان هم تعطیل شود، تصریح کرد: برخی افراد پس از سخنرانی رهبری در موضوع حجاب، به‌صراحت اعلام می‌کردند که ما در مرحله دعوت به خیر هستیم و برای پرهیز از ایجاد تنش، نباید نهی از منکر کرد. این سخن به معنای آن است که رزمندگان در برابر آتش مستقیم دشمن در یک خاکریز، سنگرها را رها کنند تا با دشمن تنش ایجاد نشود.

وی تأکید کرد: شهید آوینی به ما گفته است که آخرین نبرد ما نه با آمریکا بلکه با اسلام آمریکایی است و بارزترین ویژگی اسلام آمریکایی، سکولاریستی بودن آن است یعنی افراد معتقد به اسلام آمریکایی از اقامه امربه‌معروف و نهی از منکر پرهیز دارند و کسی احساس مسئولیت نمی‌کند که خانمی بدحجاب است یا آقایی در حال تخلف رانندگی است.

تقوی یگانه گفت: بیان پیشرفت‌ها و توفیقات چهل‌ساله نظام تنها یکی از شاخصه‌های جهاد تبیین است و رهبر معظم انقلاب در بیانات مشهور خود، تبیین مبانی دین را هم به‌عنوان شاخصه دوم دانسته‌اند و کسانی که تریبون دارند، باید به‌موازات تألیف کتاب‌های مثل صعود چهل‌ساله، مبانی دینی همچون حجاب را هم به‌درستی برای جامعه تبیین کنند.

وی ابراز کرد: علنی بودن و شایع بودن، دو شاخصه‌ای است که برای هر گناه باید آن را در نظر گرفت. در شرایط کنونی هم شایع‌ترین و علنی‌ترین گناه در جامعه ما بی‌حجابی است و اگرچه برخی ادعای خلاف این را دارند و به اختلاس و سایر آسیب‌ها اشاره می‌کنند اما حقیقت این است که حداکثر شمار جامعه اختلاس گران از چند صد نفر فراتر نمی‌رود و عمده آن‌ها هم امروزه در محاکم قضایی هستند اما شمار جامعه بی‌حجابان به میلیون‌ها نفر می‌رسد و هیچ‌کدام از آنان هم تاکنون در برابر مراجع ذی‌صلاح پاسخگو نبوده‌اند.

مشاور دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر کشور با بیان اینکه از نظر همه علما و مراجع، کسب نتیجه عکس در امربه‌معروف و نهی از منکر رافع مسئولیت از مؤمن نیست، در انتهای سخنان خود یادآور شد: بدیهی است که اگر تذکر به شیوه‌های نادرستی بیان شود، نتیجه عکس می‌دهد اما نمی‌توان از لجاجت ورزی‌های برخی افراد چنین نتیجه گرفت که امربه‌معروف و نهی از منکر نادرست است. 

شهید دوست محمدی، قهرمان تهذیب نفس و شجاعت بود

معاون گردشگری و زیارت استاندار خراسان رضوی در ادامه این مراسم، با اشاره به آیه 30 سوره فصلت اظهار کرد: اساسی‌ترین نشانه جامعه ایمانی، زیست موحدانه و خداباوری است و هرکس که برای خدا تلاش کند، مجاهدت‌های او مایه عاقبت بخیری او و سعادت جامعه‌اش می‌شود اما این نشانه به‌تنهایی هم کافی نیست و چه بسیار کسانی که اثر مهر بر پیشانی آن‌هاست و زانوهایشان بر اثر تعدد سجود و عبادت پینه بسته اما در حقیقت کسانی اسلام را حفظ کردند که در راه خدا سیلی خوردند و برای دفاع از دین مبین سینه سپر کردند.

وی افزود: در زمانی که حرمین شریفین در معرض تهاجم دشمنان دین خدا بود وعده‌ای در داخل کشور ما از فراز منابر و تریبون‌های دانشگاهی فریاد برمی‌آورند که حضور در جبهه‌های مقابله با داعش به معنای دفاع از بشار اسد و حکومت سوریه است، در آن شرایط بود که شیعیان پابرهنه افغانستانی از کوره‌های آجرپزی و بدون تحصیلات دانشگاهی به جبهه‌های دفاع از حرم رفتند و از برخی روشنفکران ما پیشی گرفتند.

حجت‌الاسلام گنابادی نژاد با بیان اینکه جای‌جای تاریخ اسلام، انقلاب و دفاع مقدس مملو از نمونه‌های ایثار و جان‌فشانی است، خاطرنشان کرد: عده‌ای فریب‌خورده به همراه یاغیان، محاربان و مزدوران به خیابان آمدند تا سرنگونی دین خدا را محقق کنند اما در مقابل آنان، قهرمانان امنیت که علاوه بر خداباوری و زیست موحدانه، در اوج شجاعت هم بودند، به میدان آمدند.

وی ادامه داد: مراسم تشییع جنازه و بزرگداشت شهید دوست محمدی باشکوه برگزار شد اما حقیقت این است که زندگی او هرگز این‌گونه نبود. شهید دوست محمدی مدافع حرم بود اما در هیچ اداره دولتی استخدام نشد. شهید به‌عنوان یک فعال فرهنگی در خط مقدم کنشگری اجتماعی قرار داشت اما شرایط زندگی او هرگز مناسب نبود. در این شرایط باید به سلوک شهید دوست محمدی آفرین گفت که حتی در شرایط اقتصادی نابسامان، بازهم شهیدانه زندگی کرد و به تعالی شخصیت و تهذیب نفس ادامه داد تا اینکه در راه دفاع از خیمه امام هشتم به شهادت رسید.

معاون گردشگری و زیارت استاندار خراسان رضوی خود ضمن تشریح ویژگی‌های منافقین بر مبنای آموزه‌های قرآن کریم تصریح کرد: منافق گوش شنوایی برای حق و حقیقت ندارد؛ همان‌طور که منافقین هم در دوران مبارزات سیاسی مردم ایران با رژیم ستم‌شاهی، ابتدا برای دفاع از مکتب به میدان آمدند اما به‌تدریج به جایی رسیدند که آیه قرآن را از پرچم خود حذف کردند و تصمیم گرفتند که در برابر اسلام بایستند.

وی در انتهای سخنان تأکید کرد: اگرچه تلاش‌های بسیاری از طرف دستگاه‌های مسئول صورت گرفت تا آرامش و امنیت به جامعه بازگردد اما حضور به‌موقع مردم در میدان، کلید اصلی خنثی شدن توطئه‌های دشمنان بود و اگر امروز شاهد فروکش کردن ناآرامی‌ها هستیم، به این خاطر بود که مردم در آیین‌های تشییع پیکر شهدای مدافع امنیت به خیابان‌ها ریختند و صف خود را از صف براندازان جدا کردند.

رونمایی از تصویرنگاره شهید دوست محمدی، سرودخوانی و امضای طومار آمران به معروف و ناهیان از منکر در حمایت از قانون حجاب، از دیگر محورهای این برنامه بود.

 

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->