سرخط خبرها

مشاغل مزاحم را سامان‌دهی می‌کنیم

  • کد خبر: ۳۵۸۴
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴
مشاغل مزاحم را سامان‌دهی می‌کنیم
رئیس اداره خدمات‌شهری منطقه ۳ در گفتگو با شهرآرا محله

فیضی - ارسال پیام‌های شما شهروندان گرامی درباره مشاغل مزاحم در منطقه ما را برآن داشت تا در این شماره به سراغ سیدسجاد هاشمی، رئیس اداره خدمات‌شهری منطقه3 برویم. سامان‌دهی مشاغل مزاحم یکی از رسالت‌های مهم این اداره است. در ادامه ضمن آشنایی با کمیسیون بند20 پاسخ سؤالات خود را بخوانید.


چه مشاغلی از نظر شما جزو مشاغل مزاحم است؟
باتوجه به توسعه شهرها و افزایش شهرنشینی، برخی از مشاغل و کارگاه‌های تولیدی در بافت مسکونی و شهری قرار گرفته که همواره مشکلاتی را برای شهرنشینان در پی داشته است. از مهم‌ترین مزاحمت‌های شغلی واحدهای صنفی برای شهروندان، می‌توان به آلودگی صوتی، آلودگی زیست‌محیطی، ایجاد سد معبر و گره ترافیکی، رعایت نکردن ساعت کار و موضوعاتی از این دست اشاره کرد که شهرداری در راستای وظایف ذاتی خود و بر اساس بند20 ماده55 قانون شهرداری‌ها و برای رفاه شهروندان و کسبه محترم، اقدام به سامان‌دهی این‌گونه مشاغل می‌نماید.


کمی بیشتر درباره کمیسون بند20 توضیح می‌دهید؟
کمیسیون بند20 ماده55 قانون شهرداری‌ها وظیفه دارد از ایجاد و تأسیس کلیه اماکن که به نحوی موجب بروز مزاحمت برای ساکنان می‌شود یا مخالف اصول بهداشت در شهرهاست، جلوگیری کند. به‌طور کلی تمام مشاغل و کسب‌هایی که ایجاد مزاحمت و سروصدا کنند یا تولید دود و عفونت یا تجمع حشرات و جانوران نمایند، جلوگیری کند.


مشاغل مزاحم در منطقه ما در کجا متمرکز شده‌اند؟
در منطقه3 تعمیرگاه‌های خودروهای سبک، صافکاری و نقاشی، اگزوزسازی و... بیشترین مزاحمت را برای شهروندان دارد و اکنون در خیابان‌های رسالت، مسلم، گاز، مقداد، 22بهمن و حاشیه بزرگراه شهید میرزایی فعالیت می‌کنند.


برای انتقال آن‌ها به خارج از محدوده شهری چه کرده‌اید؟
طی سال‌های گذشته از طریق کارگزار سامان‌دهی مشاغل شهری و توان بخش خصوصی، کلنگ احداث مجتمع خدمات خودرویی سامان‌بهمن در انتهای بولوار 22بهمن (جاده کلات) در زمینی بیش از 5/1هکتار زده شد و در مرحله اول این پروژه280واحد کارگاهی با امکاناتی همچون فضای سبز، سرویس بهداشتی، پارکینگ عمومی، نمازخانه، رستوران، آمفی‌تئاتر و سالن همایش، بانک، محضر اسناد رسمی و... در حال احداث است.


استقبال کسبه برای حضور در این مجتمع خودرویی چطور بوده است؟
تاکنون 115نفر از متصدیان مشاغل مزاحم به خرید واحد کارگاهی در محل پروژه اقدام کرده‌اند؛ ما هم به منظور حمایت از متصدیان اعلام کرده‌ایم که مشاغل مزاحم با رعایت بعضی از الزامات کاری و نداشتن شاکی خصوصی، تا زمان افتتاح پروژه خدمات خودرویی سامان‌بهمن که سال‌1400 است، در محل فعلی خود به کارشان ادامه دهند.


پیامک‌های زیادی درباره مزاحمت نمایشگاه‌های خودرو در خیابان شهید کامیاب و گاز داریم. برای کاهش مزاحمت، کمیسیون بند 20 چه اقداماتی انجام داده است؟
بیشتر تخلف نمایشگاه‌داران اتومبیل در این 2خیابان، پارک خودرو در پیاده‌رو و به‌صورت دوبل و مورب در خیابان است که این امر ضمن تضییع حقوق شهروندی، افزایش ترافیک را در پی داشته است. حل این موضوع باتوجه به نوع تخلف، نیازمند همکاری مداوم و مستمر پلیس راهنمایی‌ورانندگی با عوامل شهرداری است، اما در کمیسیون بند20 اقدامات زیر را انجام داده‌ایم؛
1- پلمب نمایشگاه‌های متخلف و ارجاع پرونده به مراجع قضایی.
2- معرفی نمایشگاه‌دارانی که مبادرت به فروش سیار خودرو با استقرار افراد در حاشیه خیابان نموده‌اند، به معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی، بر اساس دستور مقام محترم قضایی.
3- اعمال قانون خودروهای پارک‌شده در پیاده‌رو ازسوی عامل راهور رفع سد معبر.
4- الزام اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل به تشدید نظارت و الزام واحدهای صنفی مربوط به رعایت قوانین کاری و ایجاد نکردن سد معبر از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادستانی.
5- اجرای پیاده‌روسازی و پارک خطی در بولوار شهید کامیاب و بخشی از خیابان گاز (حدفاصل تقاطع آیت‌ا... عبادی و مسلم) و نصب موانع ترافیکی برای جلوگیری از ورود خودرو به پیاده‌رو.
6- تشکیل پرونده و الزام متصدیان به افزایش مساحت استاندارد واحد صنفی (حداقل 100مترمربع).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->