تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود
سرخط خبرها

سرنوشت فانوس‌ به‌ دستان در دست قهرمان

  • کد خبر: ۳۵۹۷۳
  • ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
سرنوشت فانوس‌ به‌ دستان در دست قهرمان
باوجود قهرمانی در لیگ، بازی‌های باقی‌مانده پرسپولیس با تیم‌های درحال ‌سقوط همچنان اهمیت دارد
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ پرسپولیس بعد از طی‌کردن یک مسیر پرفراز‌ونشیب در دوران پسابرانکو، موفق شد با یک پیروزی شیرین در مسجدسلیمان، چهارمین قهرمانی متوالی خودش در لیگ برتر را جشن بگیرد. این سریع‌ترین عنوان قهرمانی در لیگ برتر بود که نصیب یک تیم شد و درحالی‌که هنوز ۴ هفته به پایان این رقابت‌ها باقی مانده است، شاگردان یحیی گل‌محمدی توانستند شنل قهرمانی را به تن کنند.
 
یحیی از زمان ورودش به این تیم یک آمار فوق‌العاده هم از خودش برجای گذاشته است تا نامش در تالار افتخارات باشگاه پرسپولیس ثبت شود. او که به‌عنوان یکی از گران‌ترین مربیان لیگ برتر، از مشهد به تهران منتقل شد، تابه‌اینجای کار در ۱۰ بازی هدایت این تیم را در لیگ برتر برعهده داشت که آمار فوق‌العاده ۹ پیروزی و یک تساوی را از خود به جای گذاشت. ۲۸ امتیاز از ۳۰ امتیاز ممکن، مسلما بزرگ‌ترین قدم در راه پوکر قهرمانی این تیم بود.
 
۱۹ گل زده و فقط ۵ گل خورده، آمار تقریبی ۲ گل زده در هر بازی و نیم‌گل خورده را برای سرخ‌پوشان ثبت کرد. با این همه مأموریت پرسپولیس در لیگ برتر تمام نشده است. علاوه بر اینکه گل‌محمدی می‌خواهد این آمار فوق‌العااده خودش را ادامه بدهد و رکوردی در تاریخ باشگاه برجای بگذارد، حالا مسئله بازی با دیگرتیم‌ها مطرح است؛ تیم‌هایی که شاید برای پرسپولیس امتیازگرفتن از آ‌ن‌ها فقط جنبه رکوردگیری یا حیثیتی داشته باشد، اما برای آن‌ها حکم مرگ‌ و ‌زندگی را دارد، تیم‌هایی مثل گل‌گهر سیرجان و سایپا.


جدال برای بقای فانوس‌به‌دستان

پرسپولیس باوجود اینکه مأموریتش برای کسب عنوان قهرمانی به پایان رسیده است، اما نقش تعیین‌کننده‌ای در ادامه لیگ برعهده دارد. شاگردان گل‌محمدی اصلی‌ترین رقیب فانوس به‌دستان در جدول هستند. تیم‌های نساجی، سایپا، گل‌گهر و ذوب‌آهن برای اینکه بتوانند سال بعد هم در سطح اول فوتبال ایران رقابت کنند، باید از قهرمان لیگ امسال امتیاز بگیرند. به‌جز دیدار پرسپولیس با نساجی که با حضور در جایگاه نهم تقریبا حاشیه امنیت دارد، ۳ دیدار دیگر این تیم برابر تیم‌هایی است که درگیر معادلات بقا در لیگ برتر هستند و نتیجه این دیدار‌ها با پرسپولیس در سرنوشت خودشان و تیم‌های دیگر پایین جدول تأثیرگذار خواهد بود.
پرسپولیس به‌ترتیب با تیم‌های نساجی در قائمشهر، ذوب‌آهن در تهران، گل‌گهر در سیرجان و درنهایت سایپا در تهران بازی خواهد کرد.

در بین ۳ تیم معرفی‌شده، ذوب‌آهن اوضاع نسبتا بهتری در جدول دارد. سبزقبا‌های زاینده‌رود که در بازی رفت با نتیجه ۳ بر ۰ بازی را به شاگردان کالدرون واگذار کرده بودند، در دوران پساکرونا با تغییر کادرفنی تیمشان و اضافه‌کردن یک مربی باتجربه به نام لوکا بوناچیچ، تا حدودی خیال خودشان را از بابت بقا راحت کرده‌اند. البته اصفهانی‌ها درحالی مقابل پرسپولیس قرار خواهند گرفت که سرخ‌پوشان در تهران به‌دنبال برگزاری جشن قهرمانی هستند و احتمالا ذوبی‌ها قربانی این زیاده‌خواهی پرسپولیسی‌ها شوند.

سایپا تهران هم دیگر تیمی است که برای بقا در لیگ برتر باید با قهرمان امسال لیگ رودررو شود. شاگردان ابراهیم صادقی که بعد از تعطیلات کرونایی ۵ تساوی متوالی به دست آورده‌اند، در دور رفت این بازی‌ها با ۲ گل مقابل پرسپولیس مغلوب شده بودند. صادقی برای بقا نیاز مبرم به ۳ امتیاز این بازی دارد. به نظر می‌رسد نارنجی‌پوشان بتوانند از شرایط پرسپولیس (بی‌انگیزگی برای ادامه لیگ و حضور‌نیافتن با ۱۰۰ درصد توان در بازی‌ها) برای بقا بیشترین استفاده را ببرند.

در بین تیم‌های در خطر سقوط، گل‌گهر هم حضور دارد؛ تیمی که با اضافه‌شدن مجتبی سرآسیایی به کادر فنی‌اش و کسب ۲ پیروزی متوالی توانست تا حدودی خودش را از قعر جدول رده‌بندی لیگ برتر جدا کند. سیرجانی‌ها در بازی رفت امسال موفق شدند دروازه پرسپولیس را باز کنند، هرچند آن بازی را با حساب ۲ بر ۱ واگذار کردند. تیم مجید جلالی درصورتی‌که این بازی را هم با پیروزی پشت‌سر بگذارد، به احتمال زیاد در لیگ خواهد ماند.

البته طبیعتا پرسپولیس به‌دنبال منافع خودش خواهد بود و برای آمادگی بیشتر در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی، خودش را در این دیدار‌ها زیاد به دردسر نخواهد انداخت؛ ولی این نگرانی برای تیم‌های پایین جدول وجود دارد که بی‌انگیزگی پرسپولیس برای برد در بازی‌های پیش‌رو باعث شود آن‌ها متضرر شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->