امنیت کامل در مراکز هسته‌ای کشور | اطلاعات لازم از مراکز هسته‌ای دشمن صهیونیستی در اختیار ماست + فیلم یارانه نقدی فروردین واریز شد (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) آیت‌الله علم‌الهدی: تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است | باید برای هر تدبیر شهری، پیوست فرهنگی تعریف کنید وزیر خارجه: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد
سرخط خبرها

دادستان دیوان محاسبات در مراسم معارفه: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند

  • کد خبر: ۳۶۱۹۹
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
دادستان دیوان محاسبات در مراسم معارفه: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند
مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دیوان محاسبات با حضور محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد. دادستان دیوان محاسبات در این مراسم گفت: نباید اجازه دهیم رانت‌خواران و سودجویان به اموال بیت‌المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.
به گزارش شهرآرانیوز، مراسم تودیع و معارفه روسای سابق و جدید دیوان محاسبات کشور، امروز با حضور محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان این دیوان برگزار شد.

همچنین در این مراسم، دادستان‌های سابق و جدید دیوان محاسبات نیز تکریم و معارفه خواهند شد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز چهارشنبه (اول مرداد) «مهرداد بذرپاش» را به عنوان رئیس و «علی کامیار» را به عنوان دادستان دیوان محاسبات انتخاب کردند.
 
 

کامیار: دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد

در این مراسم، دادستان دیوان محاسبات بر ضرورت استقلال مالی دیوان محاسبات تاکید کرد و گفت: دیوان محاسبات در تامین بودجه نباید وابسته به دستگاه اجرایی باشد.

علی کامیار در مراسم تودیع و معارفه دادستان دیوان محاسبات کشور، اظهار کرد: مجلس قوی و انقلابی، دیوان محاسبات قوی و انقلابی را می‌طلبد و نباید اجازه دهیم رانت خواران و سودجویان به اموال بیت المال دست‌درازی کنند و اجازه ندهیم که این افراد از هر راهی به سرمایه‌های سیاه خود بیفزایند.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی دشمنان برهم‌زدن نظام اقتصادی جمهوری اسلامی است و اگر صبر و مقاومت ملت ایران و درایت مقام معظم رهبری نبود مسلما دشمنان تاکنون به اهداف خود در این زمینه می‌رسیدند.

دادستان دیوان محاسبات کشور ادامه داد: در دو اصل قانون اساسی، نظارت بر بیت المال بر عهده دیوان محاسبات گذاشته شده است و بر این اساس باید به تقویت دیوان محاسبات توجه ویژه شود.

کامیار افزود: وابستگی اقتصاد به دولت یکی از مشکلات کشور است و اگر دولت به درستی عمل کند بخش زیادی از روند اقتصادی در مسیر درست قرار می‌گیرد.

وی یادآور شد: مجلس باید یک اطمینان بخشی در نظام اقتصادی را به مردم نشان دهد تا دیگر شاهد بی ثباتی اقتصادی و گرانی‌های افسارگسیخته نباشیم و در این راستا لازم است که مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد و دولت هم باید مطابق با قوانین عمل کند.

دادستان دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه بزرگی بی حد دولت مانع چابکی و تصمیم‌گیری به‌موقع شده، گفت: این امر تبعات زیادی را به بار می‌آورد و برای برون رفت از این مشکلات باید مجلس بر عملکرد مالی دولت نظارت بیشتری داشته باشد.

کامیار با اشاره به اهمیت استقلال و تقویت دیوان محاسبات کشور خاطرنشان کرد: همچنین استقلال مالی دیوان محاسبات باید عملیاتی شود و نباید دیوان محاسبات در تامین بودجه دچار مشکل و در انتظار دولت و وابسته به دستگاه اجرایی باشد.
 

تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰ هزار مدیر و مسئول طی ۶ سال

دادستان سابق دیوان محاسبات از تشکیل پرونده برای بیش از ۲۰ هزار مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ خبر داد.
 
فیاض شجاعی در مراسم تودیع و معارفه رییس و داستان دیوان محاسبات اظهار کرد: طی سال‌های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ که تصدی دادستانی دیوان محاسبات بر دوش من بود، ۶۶۸۹ فقره پرونده مبتنی بر گزارش‌های دریافتی یا یافته‌ها و گزارشات موجود علیه تعداد ۲۰ هزار و ۶۷ نفر مدیر و مسئول در دوره‌های مختلف تشکیل شد که تحقیقات، پیگیری و مقدمات لازم آن انجام شد.

وی ادامه داد: از ۶۶۸۹ پرونده، ۳۱۶۳ مورد منجر به صدور دادخواست و ۴۶۱۶ فقره منجر به صدور قرار مقتضی شد. همچنین ۳۰۰۰ فقره رای از سوی هیات‌های مستشاری صادر شد که ۲۳۰۰ مورد جهت اجرا به دادستانی ارجاع شد و ۱۶۰۹ فقره اجرا شد که در نهایت منجر به بازگشت ۸۳ هزار میلیارد ریال و چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به بیت‌المال شد.

شجاعی ضمن تبریک انتخاب رییس و دادستان جدید دیوان محاسبات تصریح کرد: امیدواریم انتظام‌دهی به امور بودجه و صیانت از بیت‌المال در دستور کار دیوان محاسبات در دوره جدید قرار گیرد.


منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->