نتیجه بازی استقلال و ذوب‌آهن+ ویدیو گل‌ها(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)| واویلا از بلانکو ویدیو خلاصه بازی استقلال و ذوب‌آهن(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) سرآسیایی از هدایت سایپا کنار گذاشته شد محمد حسینی از خوشه طلایی کنار رفت | رضا ناصحی سرمربی شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و نساجی(۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| صدرنشینی ۳ ساعته؟ پخش زنده بازی فولاد و تراکتور در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل نساجی اعلام شد پخش زنده بازی نساجی و پرسپولیس در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی سپاهان و استقلال خوزستان در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پرداخت پول به بازیکنی که با فوتبال خداحافظی کرده است! کمپ حجازی تجهیز می‌شود کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال طی ۱۷ روز ۴.۵ میلیارد تومان به جیب زد پخش زنده بازی استقلال و ذوب آهن در لیگ برتر (۱۷ اردیبهشت) + تماشای آنلاین الاهلی در صدد تمدید قرارداد قائدی ۲ پهلوان ایرانی دوپینگی از آب در آمدند! نکونام در استقلال ماندنی شد؟ صادقی: برای وضعیت بسکتبال مشهد ناراحتم | در مشهد برای ورزش هزینه نمی‌کنند! نوشاد عالمیان، نفر ۴ رنکینگ جهانی تنیس روی میز را شکست داد
سرخط خبرها

توقف غول‌های اروپا در گام اول

  • کد خبر: ۳۶۲۳
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۱
توقف غول‌های اروپا در گام اول
شکست بارسا و تساوی بایرن در افتتاحیه لالیگا و بوندس‌لیگا

غول‌های فوتبال اسپانیا و آلمان در بازی افتتاحیه رقابت‌های فصل 2019-2020 کشورشان متوقف شدند. شاگردان ارنستو والورده که در 11 فصل اخیر همه بازی‌های ابتدایی خود را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند، در خانه بیلبائو با سوپرگل ادوریز مغلوب شدندتا هواداران آبی و اناری پوش خواهان برکناری مدیریت باشگاه شوند. قرمزپوشان باواریا هم در بوندس‌لیگا نتوانستند در خانه خود از سد هرتابرلین عبور کنند و درحالی‌که با نتیجه 2بر1 از میهمانشان عقب بودند، درنهایت با درخشش لواندوفسکی موفق شدند بازی را به تساوی بکشانند.

 

دومین شکست در هزاره جدید برای بارسا
گل استثنایی آدوریتس، دومین باخت بارسلونا در هفته اول لالیگا از آغاز هزاره جدید را رقم زد. اگر فکر می‌کنید باخت نوبرانه بارسلونا در زمین اتلتیک‌بیلبائو در بازی افتتاحیه فصل 2020-2019 اتفاق کم‌نظیری است، سخت در اشتباه هستید؛ چون این برای دومین‌بار از آغاز هزاره جدید بود که آبی‌‌اناری‌‎ها فصل را با شکست آغاز می‌کنند.

 

تکرار تاریخ پس از 11 سال
پیش‌از‌این تنهاباخت بارسلونا در هفته اول لالیگا از آغاز فصل 2000-1999 به فصل 2009-2008 برمی‌‎گردد؛ جایی که بارسلونا درنهایتِ ناباوری 1بر0 مغلوب نومانسیا شد و درنهایت فصل را پایین‌تر از رئال‌مادرید در رده دوم به پایان رساند. در فاصله این 2 باخت، بارسلونا در 10 فصل متوالی اولین بازی فصل را برده بود و بزرگ‌ترین قربانی هم بتیس نام داشت که 2 بار به آبی‌واناری‌ها باخت.

 

روند پرفراز‌ونشیب
قبل از باخت به نومانسیا، شروع‌های بارسلونا به اندازه دوران اخیر باشکوه نبود. از آغاز فصل 2000-1999 تا آغاز فصل 2008-2009، تیم کاتالونیایی در 9 شروع، 6 پیروزی به دست آورد و 3 بار مقابل ریسینگ‌سانتاندر، آلاوس و اتلتیکومادرید به تساوی دست یافت. به‌طور‌کلی قهرمان فصل قبل لالیگا در اولین بازی 21 فصل اخیر 16 پیروزی، 3 تساوی و 2 باخت به دست آورده که در بازه زمانی مشابه بین تمام تیم‌های لالیگا بهترین رکورد به حساب می‌آید.

 

تا 3 نشه...
بارسلونا برای سومین‌بار در هفته اول 20 فصل اخیر لالیگا با بیلبائو روبه‌رو شد و این‌بار هم مانند 2 بار قبلی نتیجه 1بر0 روی اسکوربورد ثبت شد؛ این‌بار اما به سود بیلبائو. درواقع هیچ تیمی هم به اندازه بیلبائو در هفته اول 20 فصل اخیر با آبی‌‌اناری‌ها مواجه نشده و نکته دیگر اینکه بهترین شروع بارسلونا با برتری 7بر0 مقابل لوانته در فصل 2014-2013 شکل گرفت و بارسا در 21 شروع قبلی، 52 گل زده و تنها 10گل خورده است.

 

شروع بد بایرن در شب رکوردزنی لواندوفسکی
قهرمان 7 دوره اخیر بوندس‌لیگا نیز جمعه‌شب نتوانست 3 امتیاز دیدار خانگی خود را کامل دشت کند و اگر کمک‌داور ویدئویی نبود، شاید باواریایی‌ها هم مثل بارسایی‌ها در اولین بازی فصل، طعم باخت را می‌چشیدند. شاگردان کواچ در این بازی ابتدا با یک گل از حریف خود پیش افتادند؛ ولی هرتایی‌ها در ادامه 2 بار دروازه مانوئل نویر را باز کردند تا آلیانس‌آره‌نا در سکوت فرو برود. نیمه دوم بازی و در دقیقه59، درحالی‌که توپ خارج از محوطه جریمه در جریان بود، گروئیچ، لواندوفسکی را درون محوطه جریمه سرنگون کرد و داور بعد از استفاده از VAR، یک ضربه پنالتی به سود بایرن اعلام کرد تا بازی به تساوی کشیده شود.

 

یک رکورد جدید برای رابرت لواندوفسکی
رابرت لواندوفسکی، مهاجم لهستانی بایرن‌مونیخ، با دوگلی که در اولین بازی این تیم در فصل جدید به ثمر رساند، موفق شد رکورد دیگری به نام خود به ثبت برساند. گل‌های لواندوفسکی که در دقایق 24 و 60 به ثمر رسید، باعث شد این مهاجم خارق‌العاده لهستانی یک رکورد دیگر به فهرست بلندبالای رکوردهایی که تاکنون در بوندس‌لیگا شکسته است، اضافه کند. لواندوفسکی سی‌ساله با گل‌هایی که به ثمر رساند، در 5 سال اخیر هر سال در اولین بازی فصل تیمش در بوندس‌لیگا موفق به گل‌زنی شده و این آماری است که تاکنون هیچ بازیکن دیگری به آن دست نیافته است. اشتفان کیسلینگ و کلاس یان هونتلار پیش‌از‌این در 4 سال پیاپی برای تیم‌هایشان در اولین بازی فصل بوندس‌لیگا گل‌زنی کرده بودند؛ ولی لواندوفسکی حالا با 5 سال پیاپی از این نظر رکورددار است. ازسوی‌دیگر لواندوفسکی روی‌هم‌رفته در هفته اول بوندس‌لیگا تاکنون 9 گل به ثمر رسانده و از این لحاظ هم در کنار فریتز والتر، اسطوره فوتبال آلمان، به‌صورت مشترک رکورددار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->