هشدار جدی یک پزشک: مصرف خودسرانه آسپرین ممنوع است یک نشانه پوستیِ قند خون بالا مدارس مشهد فردا چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ تعطیل شد + جزئیات چهار کشته و مصدوم در محور رشتخوار به تربت‌حیدریه براثر سانحه رانندگی (۲۲ مهر ۱۴۰۴) + فیلم خودرو آمد، فرهنگش نیامد! بازداشت عامل ضرب و شتم پسربچه ۱۲ ساله (۲۲ مهر ۱۴۰۴) + فیلم درباره معیار‌های اصولی رانندگی | توپ ترافیک در میدان استانداردسازی! ۳ افسر پلیس در انفجاری در ایتالیا کشته شدند (۲۲ مهرماه ۱۴۰۴) دبیر شورای عالی فضای مجازی: سه حمله سایبری مهم به زیرساخت‌های کشور دفع شد قاتل امیرمحمد خالقی فردا (چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴) قصاص می‌شود فوت ۵ نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی فسای فارس براثر تصادف (۲۲ مهر ۱۴۰۴) محصولات غذایی خانگی باید دارای مجوز بهداشتی باشند دستگیری ۸ گروگان‌گیر مسلح در چابهار (۲۲ مهر ۱۴۰۴) چند راهکار برای مراقبت‌های روانی و جسمی در فصل دوست‌داشتنی پاییز | از افسردگی فصلی تا فرصت زندگی در خزان آیا مدارس مشهد و خراسان رضوی فردا (چهارشنبه ۲۳ مهرماه ۱۴۰۴) تعطیل می‌شود؟   چند نکته درباره مزایای اصلی پروبیوتیک‌ها صدور هشدار سطح نارنجی در خراسان رضوی درپی پیش‌بینی آلودگی شدید هوا (۲۲ مهر ۱۴۰۴) کشف ۴۸ بسته هروئین بلعی از یک تبعه افغان در مرز دوغارون خراسان رضوی (۲۲ مهر ۱۴۰۴) پیش‌بینی کاهش نسبی دمای هوا در نوار شمالی کشور (۲۲ مهر ۱۴۰۴) وضعیت دما و بارش کشور تا آذرماه ۱۴۰۴ چگونه خواهد بود؟ تقدیرنامه‌ای برای یک زندگی غیراستاندارد زنگ ورزش مدارس در هفته، یک ساعت بیشتر شد | برگزاری المپیاد‌های درون‌مدرسه‌ای از ۲۶ مهر ۱۴۰۴ ورود رایگان به تمام موزه‌ها برای نابینایان و کم‌بینایان به مناسبت روز عصای سفید (۲۳ مهر) توضیح یکی از مسئولان آموزش و پرورش قزوین درباره تنبیه ۲ دانش‌آموز در مدرسه اهدای اعضای جوان مرگ مغزی در مشهد به ۲ بیمار زندگی دوباره بخشید (۲۲ مهر ۱۴۰۴) خراسان‌رضوی، پیشرو در ارتقای کیفیت و ایمنی برای بلندمرتبه‌سازی ساختمان‌ها پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (سه‌شنبه،۲۲ مهر ۱۴۰۴) | آغاز روند کاهش نسبی دما از فردا آبدارخانه‌ها و اتصالات گازی غیراستاندارد، زنگ خطر جدی برای مدارس
سرخط خبرها

استانداردسازی مدارس، اولویت برنامه رفع محرومیت آموزشی | تبدیل روش‌های آموزش منفعل به روش‌های خلاقانه در سال ۱۴۰۴

  • کد خبر: ۳۶۲۴۵۲
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۶
استانداردسازی مدارس، اولویت برنامه رفع محرومیت آموزشی | تبدیل روش‌های آموزش منفعل به روش‌های خلاقانه در سال ۱۴۰۴
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: رفع محرومیت از فضا‌های آموزشی در دستور کار است که برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی و ناایمن، به ویژه در مناطق محروم و روستایی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اولویت قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مصطفی آذرکیش با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش تاکیدات بسیاری بر اهمیت نظام تعلیم و تربیت صورت گرفته و تاکیدات مستمری را مقام معظم رهبری بر توجه بیشتر و سرمایه گذاری در آموزش و پرورش که یک سرمایه‌گذاری دراز مدت است داشته‌اند، گفت: اخیرا شاهد اهتمام بی نظیری از سوی رییس جمهور هستیم که با نگاه به چرخه تحولی و اصلاح روش‌ها، نظام تعلیم و تربیت را اولویت اول دولت قرار دادند.

توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی از محور‌های اصلی مطالبات رئیس جمهور

وی با بیان اینکه توسعه عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی جزو محور‌های اصلی مطالبات رئیس جمهور بود که ناظر بر سند تحول است افزود: مهر ۱۴۰۴ با تاکید بر چرخش‌های تحولی، مهری متفاوت است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در توسعه عدالت آموزشی، رفع محرومیت از فضا‌های آموزشی در دستور کار است که برچیده شدن مدارس سنگی و کانکسی و ناایمن، به ویژه در مناطق محروم و روستایی با محوریت استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اولویت قرار دارد ادامه داد: در مسیر ارتقای کیفیت آموزشی چند مسیر دنبال می‌شود که ناظر بر همین نگاه و توجه است، «تحول در کانون کلاس درس» مد نظر است که با ارتقای توانمندی‌های حرفه‌ای و تخصصی معلمان امکان‌پذیر می‌شود.

اجرای برنامه «سفر یادگیری» ناظر بر توانمندسازی معلمان

آذرکیش با بیان اینکه در مرحله اول الگوی تراز سند تحول ۱۰ درصد، در مرحله دوم ۴۰ درصد و در مهر امسال ۵۰ درصد از کل مدارس عادی دولتی مشمول «الگوی مدرسه تراز» می‌شوند که ناظر بر اهتمام رئیس جمهور است گفت: یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های اصلی که دنبال می‌کنیم بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های جدید است که ضرورتی اجتناب ناپذیر دارد.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم تا دانش آموز از یک فرد مُنفعل در کلاس به یک دانش آموز فعال در محیط تربیتی تبدیل می‌شود افزود: روش‌های خشک انعطاف ناپذیر به روش‌های فعالانه، خلاقانه و نوآورانه تبدیل شوند و معلمان به سمت روش‌های ترکیبی و نوآورانه حرکت کنند.

ثبت‌نام بیش از ۲۵۵ هزار معلم دوره متوسطه در طرح شمیم

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از ثبت‌نام بیش از ۲۵۵ هزار معلم دوره متوسطه در طرح شمیم (شبکه ملی یادگیری معلمان) خبر داد و گفت: اهداف طرح شمیم در قالب سفر یادگیری شامل شناسایی مشکلات واقعی معلمان از کانون مدرسه، رفع مشکلات آموزشی، شبکه‌سازی حرفه‌ای، مدیریت دانش و ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای و رشد و پرورش است.

آذرکیش با بیان اینکه ذات اصلی این شبکه ملی یادگیری در «باهم‌آموزی»، «ازهم‌آموزی» و «به‌هم‌آموزی» شکل می‌گیرد اظهار کرد: معلمان با هم یاد می‌گیرند، از هم یاد می‌گیرند و به همدیگر یاد می‌دهند. در استان‌های مختلف تقریباً بیش از ۹۰ درصد معلمان در این طرح مشارکت دارند. در طول سال هم این اجتماعات یادگیری در قالب طرح شمیم در حال پیگیری خواهد بود و معلمان مستمراً خود را به‌روز خواهند کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->