رژیم غذایی فستینگ به بهبود سرطان تخمدان کمک می‌کند

  • کد خبر: ۴۲۱۴۲۳
  • ۲۱ خرداد ۱۴۰۵ - ۱۱:۰۷
رژیم غذایی فستینگ به بهبود سرطان تخمدان کمک می‌کند
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد یک تغییر ساده در زمان وعده‌های غذایی می‌تواند به بهبود نتایج برای زنان مبتلا به شایع‌ترین و تهاجمی‌ترین نوع سرطان تخمدان کمک کند.

به گزارش شهرآرانیوز، «کلودیا مارچتی» نویسنده اصلی مطالعه از بنیاد پلی‌کلینیک دانشگاه آگوستینو گملی در رم، گفت: «به رغم پیشرفت در جراحی و شیمی‌درمانی، بیماران مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته هنوز با نتایج ضعیفی رو‌به‌رو هستند.

این مطالعه نیاز فوری به استراتژی‌های ایمن، کم‌هزینه و به راحتی قابل اجرا را برجسته می‌کند که می‌توانند اثربخشی درمان را افزایش داده و پیش‌آگهی بیمار را بهبود بخشند.»

محققان روش فستینگ کوتاه‌مدت را در ۳۶ زن مبتلا به سرطان تخمدان درجه بالای مرحله ۳ یا ۴ که قبل از جراحی تحت شیمی‌درمانی قرار داشتند، آزمایش کردند.

از بیماران خواسته شد که یا رژیم غذایی معمول خود را ادامه دهند یا ۳۶ ساعت قبل از شیمی‌درمانی و ۲۴ ساعت پس از هر درمان از روش فستینگ پیروی کنند.

نتایج: زنانی که رژیم فستینگ داشتند، احتمال بیشتری داشت که پاسخ قوی‌تری به شیمی‌درمانی داشته باشند. آنها همچنین مدت طولانی‌تری بدون پیشرفت سرطان زندگی کردند- ۳۸ ماه، در مقایسه با ۲۴ ماه برای زنانی که به طور معمول غذا می‌خوردند.

محققان فکر می‌کنند رژیم فستینگ به کاهش انسولین، هورمونی که می‌تواند سیگنال‌های رشد و بقا را به سلول‌های سرطانی ارسال کند، کمک می‌کند.

در این مطالعه، انسولین در گروه کنترل افزایش یافت، اما در گروه فستینگ کاهش یافت.

مارچتی گفت: «زنان مبتلا به سرطان تخمدان پیشرفته هنوز با پیامد‌های ضعیفی رو‌به‌رو هستند و این امر نیاز فوری به استراتژی‌های ایمن و کم‌هزینه‌ای را که ممکن است به بهبود پاسخ به درمان کمک کند، برجسته می‌کند.»

محققان همچنان به مطالعه چگونگی تأثیر فستینگ بر بدن، سیستم ایمنی و پاسخ به شیمی‌درمانی ادامه می‌دهند. آزمایش‌های بالینی بزرگ‌تری برنامه‌ریزی شده است.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.