حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

استقلال و پرسپولیس از جذب‌ مربی و بازیکن خارجی منع شدند

  • کد خبر: ۳۶۳۳۵
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
استقلال و پرسپولیس از جذب‌ مربی و بازیکن خارجی منع شدند
یم‌های استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر به دفعات بازیکن بی‌کیفیت خارجی جذب کرده‌اند و به‌همین‌بهانه مشکلات مالی زیادی به این ۲ تیم تحمیل شد. قانون جذب‌ نکردن مربی و بازیکن خارجی در استقلال و پرسپولیس در حال نهایی‌شدن است
علی رحیمی | شهرآرانیوز؛ بازگشت استراماچونی به استقلال؛ این بحثی بود که بعد از تساوی استقلال دربرابر نساجی مطرح شد و این شایعه تا جایی قوت یافت که باشگاه استقلال مجبور به واکنش شد. احمد سعادتمند، مدیر‌عامل این باشگاه، با رد این شایعات گفت: باشگاه برنامه‌ای برای به‌خدمت‌گیری دوباره استراماچونی ندارد.
 
او همچنین به این نکته اشاره کرد که سرمربی تیم فرهاد مجیدی است و باشگاه همچنان از او حمایت می‌کند و به‌دنبال نایب‌قهرمانی در لیگ برتر و قهرمانی در جام حذفی و درنهایت کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیاست. حالا، اما با اظهارنظر دیروز معاون وزیر ورزش و جوانان مشخص شد باشگاه استقلال اگر تصمیم به برکناری فرهاد مجیدی بگیرد، نمی‌تواند با استراماچونی قرارداد امضا کند و حتما باید گزینه‌اش داخلی باشد.
 
علی‌نژاد با اشاره به ادامه ممنوعیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس از جذب بازیکن و مربی خارجی گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز، جذب بازیکن خارجی جدید برای باشگاه‌های دولتی عاقلانه نیست. این‌روز‌ها اخبار متعددی درباره بدهی سرخابی‌ها مطرح می‌شود. با توجه به افزایش قیمت ارز، آوردن یک مربی یا بازیکن متوسط خارجی، هزینه‌های چندبرابری نسبت به بازیکنان داخلی دارد. در این شرایط جذب بازیکن و مربی خارجی برای باشگاه دولتی عقلانی نیست. ما جذب بازیکن جدید خارجی را برای ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس ممنوع کردیم. البته برای تمدید قرارداد با بازیکنان فعلی خارجی ممانعتی وجود ندارد. باید هزینه‌ها و درآمد باشگاه‌ها با یکدیگر همخوانی داشته باشند. سرخابی‌ها با قرارداد‌هایی که با کارگزاری‌ها بستند، به درآمد تقریبا پایداری رسیدند. هر زمان که این ۲ باشگاه به بخش خصوصی واگذار شدند، ممنوعیت جذب بازیکن خارجی برداشته می‌شود و مالکان جدید تصمیم نهایی را می‌گیرند. سرخابی‌ها نتایج حضور مربیان خارجی گذشته خود را دیده‌اند و البته مربیان داخلی به نتایج خوب تداوم دادند. با توجه به شرایط موجود امکان بستن قراداد جدید با مربی خارجی وجود ندارد. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد ماجرای عدم جذب بازیکنان و مربیان خارجی توسط ۲ تیم دولتی و محبوب کشور در آستانه قانونی‌شدن است و سرخابی‌ها باید با ظرفیت‌های داخلی بسازند.


موضع سازمان لیگ برای محرومیت سرخابی‌ها

فریبرز محمودزاده، رئیس کمیته نقل‌وانتقالات سازمان لیگ، درباره تصمیم وزارت ورزش مبنی‌بر عدم حضور بازیکن و مربی خارجی در تیم‌های سرخابی گفت: این یک تصمیم درون‌خانوادگی است و سازمان لیگ نمی‌تواند به آن ورود کند. سازمان لیگ تنها قوانینی برای ورود خارجی‌ها به تیم‌های لیگ‌برتری وضع می‌کند، اما نه می‌تواند تیمی را به جذب خارجی‌ها تشویق کند و نه تیمی را منع کند و این تصمیمی است که باشگاه‌ها می‌گیرند.
 
وزارت ورزش و جوانان مالک معنوی ۲ باشگاه است و می‌تواند درمورد آن‌ها تصمیم‌گیری کند. در لیگ برتر خیلی از تیم‌ها هم هستند که بازیکن خارجی به خدمت نمی‌گیرند. همچنین این محدودیت برای دیگرتیم‌ها وجود ندارد و آن‌ها بر اساس قوانین موجود می‌توانند نسبت به جذب خارجی‌ها اقدام کنند. تیم‌های پرسپولیس و استقلال در بیشتر فصول درگیر حضور در لیگ قهرمانان آسیا هستند و طبیعی است برای درخشش در این بازی‌ها نیاز به حضور بازیکنان خارجی باکیفیت در ترکیب تیم داشته باشند، اما با اشتباهات صورت‌گرفته ازسوی این ۲ تیم که موجب طرح پرونده‌های متعددی در کمیته انضباطی فیفا شده است، وزارت ورزش و جوانان تصمیم به محرومیت ۲ تیم از جذب خارجی‌های جدید گرفته است و روی این تصمیم خود اصرار دارد.

این همه در شرایطی است که قوانین پیشنهادی به واسطه انحصاری بودن برای سرخابی ها، به نوعی تبعیض میان استقلال و پرسپولیس با سایر مدعیان محسوب می‌شود. تبعیضی که به طور قطع به مرور زمان منجر به تضعیف دو تیم پرهوادار پایتخت خواهد شد.


سکوت مجیدی و یحیی گل‌محمدی

فرهاد مجیدی و یحیی گل‌محمدی هنوز واکنشی به تصمیم وزارت ورزش و جوانان نشان نداده‌اند. این طبیعی است به این خاطر که فرهاد درگیر بازی‌های استقلال در لیگ برتر و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیاست و حتی ادامه حضور او در رأس کادر فنی تیم آبی در هاله‌ای از ابهام قرار داد و یحیی گل‌محمدی هم در روز‌های بعد از پوکر قهرمانی پرسپولیس به سر می‌برد و البته به‌دنبال این است در هفته‌های باقی‌مانده لیگ برتر شرایط روحی‌روانی تیمش را حفظ و درنهایت کاری کند که تیمش در این روز‌های بی‌انگیزگی هم قوی و درخورشأن قهرمان بازی کند.
 
تیم‌های استقلال و پرسپولیس در سال‌های اخیر به دفعات بازیکن بی‌کیفیت خارجی جذب کرده‌اند و به‌همین‌بهانه مشکلات مالی زیادی به این ۲ تیم تحمیل شد. حتی درآمد این ۲ تیم در فیفا نیز توسط بازیکنان و مربیان خارجی ضبط و به‌نوعی صرف پرداخت بدهی‌های خارجی ۲ تیم شد. در چنین‌شرایطی نمی‌شود به وزارت ورزش و جوانان خرده گرفت. هرچند پاک‌کردن صورت‌مسئله، راه حل نیست و تیم‌های استقلال و پرسپولیس نیز باید یاد بگیرند که بازیکن خارجی خوب و باکیفیت در اختیار بگیرند؛ همانند کی‌روش که در سپاهان بازی می‌کند، همانند لوسیانو در تیم فولاد و ده‌ها بازیکن خارجی دیگر که در تیم‌های لیگ‌برتری حضور دارند. تنهانگرانی رسانه‌ها و تماشاگران ۲ تیم از این تصمیم، تضعیف سرخابی‌ها در لیگ قهرمانان آسیاست. بازیکنان باکیفیت خارجی می‌توانند به استقلال و پرسپولیس برای نتیجه‌گیری کمک کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->