وقتی «برمودا» رازهای کامران نجف‌زاده را هم افشا می‌کند! تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها
سرخط خبرها

جای خالی کمدین‌ها در روزهای مضطرب کرونایی

  • کد خبر: ۳۶۴۵۲
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
جای خالی کمدین‌ها در روزهای مضطرب کرونایی
ما همیشه شاهد حضور عده‌ای از این چهره‌های مشهور در فضای مجازی هستیم. البته این مسئله خیلی عجیب نیست و تقریبا در همه دنیا مردم شاهد اظهارنظرهای سلبریتی‌ها در بسیاری از زمینه‌ها هستند، اما باتوجه‌به قدرت تأثیرگذاری آن‌ها، باید دید چه زمانی حضور این چهره‌های مشهور و محبوب برای مردم مفید است.

به گزارش شهرآرانیوز، حضور سلبریتی‌ها در جریان وقایع و اتفاقات مهم اجتماعی در کشور ما همیشه پدیده‌ بحث‌برانگیزی بوده است. برخی معتقدند حضور سلبریتی‌ها و اظهارنظرشان در همه موضوع‌های اجتماعی و حتی سیاسی -که در بسیاری از مواقع این نظرها با هم متفاوت، متناقض یا با دانش و آگاهی اندک همراه است- به این دلیل این‌قدر پررنگ شده است که در جامعه ما فضایی برای بیان اظهارنظرهای جدی سیاسی و اجتماعی وجود ندارد. بنابراین مردم تحلیل‌های خودشان را در فضایی پیگیری می‌کنند که در اختیار چهره‌های مشهور است. عده‌ای هم بر این باورند که سلبریتی‌هایی که کم‌کار شده‌اند با دست‌آویزشدن به فضای مجازی قصد ادامه حیات در اذهان را دارند. هدف و نیت هرچه که باشد، ما همیشه شاهد حضور عده‌ای از این چهره‌های مشهور در فضای مجازی هستیم. البته این مسئله خیلی عجیب نیست و تقریبا در همه دنیا مردم شاهد اظهارنظرهای سلبریتی‌ها در بسیاری از زمینه‌ها هستند. اما باتوجه‌به قدرت تأثیرگذاری آن‌ها باید دید چه زمانی حضور این چهره‌های مشهور و محبوب برای مردم مفید است.

حضور کم‌رنگ سلبریتی‌ و کمدین‌های ایرانی در شرایط کرونا

همین امروز صبح بود که علی نصیریان، بازیگر پیش‌کسوت سینما و تلویزیون، در گفت‌وگویی از مردم درخواست کرد ماسک بزنند: « از مردم عزیزمان می‌خواهم تا با رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک که این روزها بارها و بارها تذکر داده می‌شود، به بهترشدن شرایط کشورمان کمک کنند.»
این روزها خیلی‌ها این درخواست را دارند، اما نام علی نصیریان و خاطرات فیلم‌هایی که در ذهن مخاطبان زنده می‌کند، انگار اثر دیگری روی ذهن طرف‌دارانش می‌گذارد. همین باعث شد فکر کنیم چقدر حضور این افراد در جامعه مضطرب این روزها می‌تواند دل‌گرم‌کننده باشد. ۲۴تیرماه هم پرویز پرستویی پستی با این متن در صفحه اینستاگرامش گذاشته بود: «انتخاب با شماست که فاصله‌ مرگ و زندگی را ببینید. من ماسک می‌زنم برای سلامتی تو، تو ماسک بزن برای سلامتی ما.» که با واکنش مثبت کاربرانش روبه‌رو شد.
یا ۲۰تیرماه سیدجواد رضویان تصویری انیمیشنی و جالب در صفحه اینستاگرامی‌اش منتشر کرد و از مردم خواست تا به هیچ عنوان بدون ماسک از خانه خارج نشوند و در ادامه برای مردم دعا کرد: « به نام پروردگار یکتا. دوستان نازنینم این روز‌ها حتما ماسک بزنید. با شنیدن خیلى خبر‌ها، به گوشم ماسک می‌زنم که نشنوم. با دیدن خیلى تصاویر بر چشمم ماسک می‌زنم که نبینم. مراقب سلامتی‌تان باشید و حتما ماسک بزنید. تنتان از بلا دور، دلتان به امید پرنور. ایران تا ابد سربلند و جاویدان.» این پست هم اظهارنظرهایی دریافت کرد که نشان‌دهنده دل‌گرمی مردم بود.

 

 

جای خالی کمدین‌ها در روزهای مضطرب کرونایی

وقتی ستاره‌های هالیوود برای تبلیغ مردم به ماسک‌زدن ویدئو می‌سازند

اگر در فضای مجازی باشید، به زحمت می‌توانید مطالب مهم دیگری از این دست بیابید، به‌جز خبر ابتلای چند بازیگر به بیماری کرونا. این درحالی است که مردم انتظار دارند حضور سلبریتی‌ها و چهره‌های محبوبشان بیشر در زمان‌هایی باشد که آن‌ها را دل‌گرم کند. این موضوع وقتی جدی‌تر به‌نظر می‌رسد که می‌بینیم در آن طرف دنیا ستارگان هالیوود عضو کمپینی شده‌اند تا مردم را به ماسک‌زدن تشویق کنند. آن‌طور که در خبرها آمده است، بازیگران نامداری مثل رابرت دنیرو، مورگان فریمن، جیمی فاکس و رزی پرز در این کارزار تبلیغاتی شرکت کرده‌اند.
در این کارزار تبلیغاتی ویدئوهایی کوتاه (۳۰ثانیه‌ای) با حضور چهره‌های سرشناس برای تشویق مردم به ماسک‌زدن ساخته شده است که گفته می‌شود کاترین بیگلو، کارگردان برنده جایزه اسکار، در ساخت این ویدئوها همکاری دارد.
شاید این مطلب را بشود پیوند زد به صحبت یکی از شهروندان که می‌گفت: «این‌همه بازیگر کمدی خوب داریم که در فیلم‌ها غوغا می‌کنند، چرا نمی‌آیند در این شرایط مردم را بخندانند. آن‌ها که هر کدام صفحه اینستاگرام دارند و در خیلی مواقع هم نظر می‌دهند. پس حالا کجایند؟»

 

 

جای خالی کمدین‌ها در روزهای مضطرب کرونایی

می‌شود کارهای خلاقانه‌ای ارائه داد

شاید این ایده خیلی خوبی باشد که در چنین شرایطی کمدین‌های مطرح کشور با حضور در فضای مجازی بخواهند مردم را شاد کنند و در این بین طرف‌دارانشان را به ماسک‌زدن و رعایت مسائل بهداشتی دعوت کنند. همچنان که علیرضا مسعودی معروف به «علی مشهدی»، کمدین شهرمان، دراین‌باره معتقد است، می‌شود برای چنین اقدامی برنامه‌ریزی کرد و کارهای خلاقانه‌ای ارائه داد که مردم در حین شادشدن درباره خطرات استفاده‌نکردن از ماسک و… آگاه شوند.
او می‌گوید: «البته من شاید خیلی نتوانم نظر بدهم، زیرا خودم بیشتر درگیر نوشتن و ساخت سریال جدیدم هستم. تعدادی دیگر از هنرمندان هم به همین ترتیب شاید مشغول باشند، اما بسیاری از هنرمندان هم ممکن است وقت این کار را داشته باشند. بنابراین به‌نظر من با یک برنامه‌ریزی می‌شود کارهای جدی ارائه داد و در عین حال مردم را هم در این شرایط دل‌گرم کرد.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->