جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد
سرخط خبرها

اختصاص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی شهرک پردیس و بهشتی مشهد

  • کد خبر: ۳۶۵۱۸
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
اختصاص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی شهرک پردیس و بهشتی مشهد
مدیریت شهری پس از تخریب دیوار بین شهرک شهید بهشتی و پردیس با پیش‌بینی اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی به دنبال آبادانی بیشتر این منطقه است.
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ حدود یک هفته از تخریب دیوار نامهربانی می‌گذرد. دیواری که فاصله‌ای ۴۰ ساله بین اهالی شهرک شهید بهشتی و شهرک پردیس ایجاد کرده بود. طی این سال‌ها مهم‌ترین معضل در این شهرک، وجود همین دیوار بود، اما نه همه ماجرا‌هایی که باعث رنجش اهالی این ۲ شهرک شده بود. چند روز قبل که این دیوار برداشته شد، بخشی از رنجی که اهالی این منطقه طی ده‌ها سال با آن دست به گریبان بودند تمام شد، اما هنوز هم مصائب و مشکلاتی هست که کهنه شدنش، خاطر اهالی شهرک را آزرده نگه داشته است.

حالا و در فاصله چندروز پس از تخریب این دیوار، دوباره به سراغ اهالی شهرک می‌رویم تا از مطالبات و مشکلاتی بشنویم که در تمام این سال‌ها پشت دیوار نامهربانی مانده بود یا کمتر دیده شده بود. از سمت بولوار شهید رستمی وارد شهرک شهید بهشتی می‌شویم. نانوایی سنگک که مجاور ورودی قدیمی شهرک بهشتی قرار دارد، با تخریب‌های صورت گرفته در مسیر دیوار تخریب شده قرار دارد و حضورش کمی توی ذوق می‌زند. یکی از اهالی قدیمی شهرک پیرمردی است که می‌گوید: این نانوایی آن قدر‌ها هم قدیمی نیست، اما تأمین کننده نیاز بخش زیادی از اهالی محله است و تخریبش مشکلاتی برای اهالی ایجاد می‌کند.

آغاز عملیات وسیع اجرای طرح اگو

حفاری و تونل کشی برای نصب لوله‌های اگو در طول بولوار آن قدر وسیع در حال انجام است که کمتر کسی باور می‌کند تنها یک هفته پس از تخریب این دیوار، کار به اینجا رسیده باشد.
یکی از کارگران می‌گوید: نقشه طراحی اگوی این منطقه پیش از تخریب دیوار آماده شده بود و چندساعت پس از تخریب، عملیات گودبرداری آن را شروع کردیم.


از بهسازی پیاده رو تا جدول کشی گسترده

براساس مشاهدات ما حفاری ۳ ردیف از ۶ ردیف موجود در این قسمت شهرک به پایان رسیده است. همچنین اجرای عملیات عمرانی در قسمت‌های مختلف مسیر ورودی برای بهسازی و ایجاد پیاده رو و جدول کشی و افزایش تعداد گاری حمل زباله، از دیگر اقداماتی است که برای بهبود فضاسازی و ارائه خدمات در این شهرک در حال انجام است.

یکی از اهالی شهرک با اشاره به حصار جلوی یکی از بلوکه‌ها می‌گوید: نبود نظارت مسئولان به دلیل وجود این دیوار باعث شده است که برخی افراد اقدام به نصب فنس و ایجاد منطقه شخصی در اراضی مشاع کنند. اولین مشکل این اقدام این است که باعث کمبود فضا در بین بلوکه‌ها می‌شود و مشکل بعدی آن نبود جای پارک خودرو است.
او ادامه می‌دهد: درختان این منطقه سال هاست که هرس نشده اند و شکل ظاهری نامناسبی به منطقه داده اند.

درخواست نصب سرعت گیر و تابلوی راهنمایی و رانندگی

در ادامه حضور در شهرک، یکی دیگر از ساکنان که گمان می‌کند ما مسئول رسیدگی به مشکلات شهرک هستیم، از ما در مورد ادامه تخریب‌ها و دلایل تخریب نکردن دیوار نیروی هوایی می‌پرسد و پس از آنکه متوجه علت حضور ما می‌شود، سر صحبت را باز می‌کند و می‌گوید: خداوکیلی خیلی دارند کار می‌کنند. مسئله تخلیه فاضلاب مشکل قدیمی مردم شهرک بود. او با تأکید بر تسهیل تردد در ورودی شهرک، نصب سرعت گیر یا تابلو‌های راهنمایی و رانندگی را برای کاهش سرعت خودرو‌ها در منطقه ضروری می‌داند.

اعتبار ۲۲ میلیاردی در راه شهرک

دغدغه‌ها و مشکلات مردم این شهرک را با معاون خدمات شهری شهردار مشهد و شهردار منطقه ۶ در میان می‌گذاریم تا از آخرین برنامه مدیریت شهری در این منطقه مطلع شویم. مهم‌ترین خبری که در گفتگو با متولیان بهسازی شهرک بهشتی می‌شنویم وعده اختصاص ۲۲ میلیارد تومان اعتبار برای برخی بازسازی‌ها و اقدامات اصلاحی در این شهرک تا ۳ ماه آینده است که در کنار برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای مناسب سازی فضای شهری، مهر تأییدی بر نگاه ویژه مدیریت شهری به شهرک بهشتی است.

به روزرسانی نظافت و افزایش گاری‌های حمل زباله

معاون خدمات شهری شهردار مشهد در گفتگو با شهرآرا، ارائه خدمات اصولی و ایجاد فضای سبز را از دستورکار‌های این معاونت اعلام می‌کند و با اشاره به اینکه در گذشته این منطقه شهرکی نیمه خصوصی بوده است، اما حالا به عنوان منطقه عمومی رسیدگی بهتری به آن خواهد شد، می‌افزاید: برای تغییرات اساسی منتظر برنامه مشاور در سازمان بازآفرینی شهری هستیم تا با محوریت این برنامه اقدامات لازم برای تغییر در نمای ساختمان ها، افزایش فضای سبز، تقویت روشنایی و... را انجام دهیم.
مهدی یعقوبی تأکید می‌کند: قرار است مشاور طرح با بزرگان و نمایندگان این مجموعه جلسه برگزار کند تا پس از تصمیم گیری نهایی اقدامات اصولی در این منطقه را با مشارکت خود اهالی اجرا کنیم.

ثبت تغییرات اساسی از ۳، ۴ ماه دیگر

شهردار منطقه ۶ نیز به شهرآرا می‌گوید: به دستور شهردار مشهد، قرار است همه معیار‌ها و شاخص‌های خدمات شهری در این شهرک اجرا شود و ظرف ۳، ۴ ماه آینده اقدامات ماندگاری در این شهرک به ثبت برسد. حجت ا... حیدری می‌افزاید: برای بهسازی این منطقه حدود ۲۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که اختصاص این میزان اعتبار در محله بهشتی منحصربه فرد است و قرار است در این شهرک تغییرات به صورت ساختاری باشد تا این شهرک به عنوان الگوی تعامل مردم و مدیریت شهری باشد. وی می‌افزاید: این وقفه سی ساله در ارائه خدمات به این منطقه را قطعا نمی‌توان یک روزه جبران کرد، اما اهالی ظرف ۳ تا ۴ ماه آینده اقدامات چشمگیری در این منطقه خواهند دید.

شهردار منطقه ۶ با اشاره به اینکه به دلیل غیرمجاز بودن ورود شهرداری به شهرک پردیس دست ما برای انجام هر اقدامی در این شهرک بسته بود می‌افزاید: ایجاد فضای سبز در این منطقه فقط به هرس درختان مربوط نمی‌شود و کاشت گونه‌های مختلف در دستور کار است. همچنین تغییر جداول، ترمیم و روکش آسفالت معابر، زیباسازی آیلند ورودی و پیاده رو‌ها و اصلاح قسمت بازی کودکان از دیگر برنامه‌های شهرداری در این منطقه است.

ساماندهی ساخت وساز در مشاعات با کمک اهالی

حیدری بیان می‌کند: درباره هر بلوک فضای مشخصی در «پایان کار» منظور شده است. برخی افراد در محوطه عمومی فنس کشیده اند و حصار اختصاصی ایجاد کرده اند. کمبود فضای پارکینگ و تملک غیرمجاز نیاز به ساماندهی دارد. وی می‌افزاید: اگر در جایی شخصی فضایی را اشغال کرده که سهمی از مشاعات بلوک‌های دیگر است. باید در وهله اول درخواست مردم برای آزادسازی این فضا به ما ارسال شود تا به استناد قانون فضا‌های خارج از عرف ایجادشده، با عنوان باغچه یا فضای مشابه آن را به تدریج اصلاح کنیم.

شهردار منطقه ۶ می‌گوید: ۱۰ روز به نانوایی موجود در این منطقه فرصت داده ایم تا مستندات خود را در زمینه تملک این مکان به شهرداری ارائه دهد. پس از این زمان پیگیری خواهیم کرد تا با تخریب این مکان، ورودی خیابان تکمیل شود. حیدری ادامه می‌دهد: نانوایی ظرفیت محلی این منطقه محسوب می‌شود. تلاش می‌کنیم تا این ظرفیت موجود از بین نرود و با توجه به امکانات شهرک برای ادامه فعالیت نانوایی جایگاه مناسبی جانمایی شود.
وی با اشاره به اینکه مجموعه مهمان سرای نیروی هوایی یک بخش شخصی و خصوصی نیست می‌افزاید: این مکان با کاربری خاص جزئی از مناطق نظامی به حساب‌ می‌آید و نمی‌توان به عنوان یک بلوک مسکونی در مورد آن تصمیم گیری کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->