سرخط خبرها

بهار امسال ۲ درصد باران بیشتر در خراسان رضوی بارید

  • کد خبر: ۳۶۵۵۹
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۳
بهار امسال ۲ درصد باران بیشتر در خراسان رضوی بارید
مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در فصل بهار سال ۹۹ حدود ۱۸۹ میلیمتر باران در مشهد بارید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ درصد افزایش داشت.

جانقربان|شهرآرانیوز- دکتر محسن عراقی زاده با اشاره به اینکه وضعیت بارش‌ها در بهار و زمستان سال ۹۸ در تمامی نقاط استان خراسان رضوی با ترسالی همراه بوده است، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نیز ۲۹۰ میلیمتر باران در خراسان رضوی باریده است که نسبت به مدت مشابه دوره آماری ۴۴ درصد افزایش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.


وی افزود: در تابستان سال گذشته نیز بارش‌ها در بیشتر نقاط استان خراسان رضوی شرایط عادی نسبت به دوره آماری بلند مدت داشته است درحالی که طی این مدت شهرستان‌های مشهد، چناران، تربت‌جام و گناباد با ترسالی همراه بوده‌اند، اما شهرستان خواف شرایط خشکسالی را سپری کرده است.


مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی گفت: در پاییز سال گذشته وضعیت بارش‌ها در بیشتر نقاط استان شرایط طبیعی داشته است در حالی که در شهرستان‌های تربت‌جام، نیشابور و فریمان ترسالی و شهرستان سرخس در این فصل با خشکسالی همراه بوده است.


عراقی زاده اظهار کرد: بررسی وضعیت بارش‌ها در استان خراسان رضوی به تفکیک ماه‌ها در سال گذشته نشان می‌دهد که در ماه‌های فروردین، خرداد، تیر، مرداد، شهریور، دی، بهمن و اسفندماه بیشتر مناطق استان شرایط ترسالی را سپری کرده اند.


وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی بارندگی در مشهد طی سال زراعی جاری نسبت به دوره آماری، اظهار کرد: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نیز ۲۸۵ میلیمتر بارندگی در مشهد گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۲ درصد کاهش، اما نسبت به مدت مشابه دوره آماری افزایش دارد.


مدیرکل هواشناسی خراسان رضوی افزود: همچنین میانگین دمای هوای مشهد طی بهار امسال ۱۸.۶ درجه سلسیوس ثبت شده است که نسبت به دوره آماری و سال گذشته کاهش داشته است.


وی گفت: میانگین دمای هوای مشهد در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته چهاردهم درجه و نسبت به مدت مشابه دوره آماری، هشت دهم درجه سلسیوس کاهش داشت.


گفتنی است میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر گزارش شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->