«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

یک شرکت فناور دارویی، اسپری نیتروگلیسیرین را جایگزین قرص زیر زبانی می‌کند

  • کد خبر: ۳۶۷۰۹
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۳
یک شرکت فناور دارویی، اسپری نیتروگلیسیرین را جایگزین قرص زیر زبانی می‌کند
گروهی از محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی فعال در حوزه داروسازی با تولید اسپری قرص زیر زبانی، چالش‌های مصرف این دارو را برای افراد مبتلا به حمله قلبی مرتفع کردند. این محصول یکی از بسته‌های دانش‌بنیان این شرکت فناور ایرانی به شمار می‌رود.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیرعامل یک شرکت فناور دارویی با بیان اینکه این شرکت داروسازی تاکنون بیش از ۶۰ دارو را تولید و عرضه کرده است، افزود: یکی از محصولات ما دارو‌های قلبی و عروقی است که یکی از بسته‌های دانش بنیان این شرکت به شمار می‌رود.

امیراسماعیل ثقفی‌نیا تولید اسپری دهانی نیتروگلیسیرین را از جمله محصولات این شرکت ذکر کرد و یادآور شد: نیتروگلیسیرین از جمله دارو‌هایی است که اگر فردی دچار آنژین صدری و حمله قلبی شود برای وی تجویز می‌شود، ولی مصرف این دارو با چالش‌هایی روبرو است، به گونه‌ای که در حالتی که فرد دچار حمله قلبی شده، امکان خوردن قرص را ندارد.

ثقفی‌نیا با بیان اینکه اگر فرد پیر باشد، این مشکلات بیشتر می‌شود، خاطر نشان کرد: علاوه بر آن این دارو وارداتی است و با توجه به شرایط کشور ورود آن با مشکلاتی همراه است، ولی با تولید این دارو در قالب اسپری، چالش‌های مصرف این دارو را مرتفع کردیم.

وی با بیان اینکه تاکنون این دارو از کشورهایی، چون مجارستان و آلمان وارد می‌شد، ولی توانستیم با تولید مواد اولیه آن، این دارو را در کشور تولید کنیم، اضافه کرد: این دارو دارای بازار صادراتی خوبی است، به گونه‌ای که تاکنون در خواست‌هایی از کشور‌های ارمنستان و عراق برای ما ارسال شده است.

ثقفی‌نیا با اشاره به مزایای نیتروگلیسیرین تولید شده در این شرکت، توضیح داد: نیتروگلیسیرین تولید شده در این شرکت بالاترین خلوص را در دنیا دارد و اسپری نیتروگلیسیرین تولید شده می‌تواند جایگزین قرص زیر زبانی شود.

به گزارش ایسنا، تولید انبوه قرص پیوسته رهش نیتروگلیسیرین با عنوان «دروکانتین» و «یدوفولیک» به عنوان مکمل تغذیه‌ای از دیگر دستاورد‌های این شرکت است.

یدوفولیک ترکیبی از اسیدفولیک و ید است که در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و شیردهی، از مهمترین مواد مغذی لازم و ضروری برای رشد سیستم عصبی، بینایی و شنوایی جنین و نوزاد به شمار می‌رود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->