بازتاب عکس‌های شهرآرانیوز از روز تشییع شهدای خدمت در رسانه‌های جهان پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در اردیبهشت ۱۴۰۳ | «هویزه» مشهد چقدر فروخته است؟ قیمت نجومی بلیت کنسرت محسن یگانه در دبی «در سایه» به جشنواره ایسکیای ایتالیا رفت مسعود اطیابی کمدی «پل کالج» را می سازد پخش مستند «روایت سانحه» از تلویزیون (۶ خرداد ۱۴۰۳) + فیلم سارا حاتمی، بازیگر زخم کاری، وارد «چالش» شد فراخوان «شعر شهدای خدمت» منتشر شد + جزئیات ثبت‌نام «سید محمود عقیلی» روزنامه‌نگار و استاد دانشگاه درگذشت + علت فوت «ریچارد ام. شرمن» ترانه‌سرای افسانه‌ای آثار «دیزنی» درگذشت + علت فوت مروری بر سینمای دفاع مقدس در ایران «صد سال تنهایی» مارکز سریال می شود آمار فروش فیلم‌هایی روی پرده سینما‌های کشور (۶ خرداد ۱۴۰۳) نقش متفاوت سروش جمشیدی در «تانک خورها» آغاز ثبت نام متقاضیان کارگردانی فیلم اول سینمایی در سال ۱۴۰۳ قلبش برای مردم می‌تپید | هنرمندان از رئیس جمهور شهید و خدماتش گفتند
سرخط خبرها

نگاهی به برنامه‌های تلویزیون هم ‌زمان با عید قربان

  • کد خبر: ۳۶۷۲۱
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶
نگاهی به برنامه‌های تلویزیون هم ‌زمان با عید قربان
نگاهی به برنامه‌هایی که امروز و فردا (۹ و ۱۰ مرداد ۹۹) هم‌زمان با عید قربان از شبکه‌های مختلف سیما پخش می‌شود.
شکیبا افخمی راد | شهرآرانیوز؛ شبکه‌های مختلف صدا‌و‌سیما هم‌زمان با عید قربان که یکی از اعیاد مهم مسلمانان محسوب می‌شود فیلم‌های مختلفی را روی آنتن می‌برد. فیلم‌هایی در ژانر‌های مختلف که پنجشنبه و جمعه ۹ و ۱۰ مرداد مصادف با عید قربان از تلویزیون پخش می‌شوند و حال و هوای عید را به خانه‌های مردم می‌برند. در میان آثاری که قرار است در این دو روز روی آنتن بروند چند فیلم با حال و هوای عید قربان، چند فیلم جدید از سینمای دنیا و آثاری در فضای طنز و کمدی دیده می‌شود. ما در این گزارش مهم‌ترین این آثار را معرفی خواهیم کرد.
 
البته این نکته را باید یادآور شد که آثاری که با محوریت عید قربان قرار است از رسانه ملی پخش شوند بیشتر همان فیلم‌هایی هستند که هرساله در این زمان روی آنتن تلویزیون می‌روند. موضوعی که نشان‌دهنده دست خالی تلویزیون از آثار مناسبتی است.

یک روز از زندگی با تلویزیون

«ابراهیم خلیل‌ا...» در قاب تلویزیون

فیلم سینمایی «ابراهیم خلیل‌ا...» به کارگردانی و نویسندگی محمدرضا ورزی قرار است ساعت ۱۶ جمعه ۱۰ مرداد روی آنتن شبکه یک سیما برود. این فیلم محصول سال ۱۳۸۴ است و روایتگر زندگی گهربار دومین پیامبر اولوالعزم الهی است که بت‌های بی‌جان را درهم می‌شکند و مردم را به خدای یگانه فرا می‌خواند. در خلاصه داستان این فیلم چنین آمده است: «ابراهیم در میان کافران بزرگ شد و آن‌ها را به پرستش خالق خود فرا می‌خواند. ابراهیم به دلیل شکستن بت‌ها به آتش انداخته شد، اما خدا آتش را بر ابراهیم تبدیل به گلستان نمود و به او آسیبی نرسید.»
 
در این فیلم محمد صادقی ایفاگر نقش ابراهیم و حسام نواب‌صفوی نقش اسماعیل را بازی می‌کند. نواب صفوی پیش‌تر درباره نقش خود در این فیلم گفته بود: «ابراهیم خلیل‌ا...» فیلمی است که در اذهان شکل گرفت و بسیار دیده شد و بازی در آن بزرگ‌ترین تحفه‌ای بود که از خداوند تا به امروز گرفته‌ام و من بنده حقیری هستم در مقابل این نقش، اما برای من ایفای این نقش بسیار جالب بود. از دیگر بازیگران آن نیز می‌توان به بهزاد فراهانی (آزر)، چنگیز وثوقی (نمرود)، فخرالدین صدیق‌شریف (شیطان)، میرطاهر مظلومی (هارپاک)، نگین صدق‌گویا (ساره) و روشنک عجمیان (هاجر) اشاره کرد.


«میش» با همراهی جمعی از بازیگران کمدی

فیلم سینمایی «میش» به کارگردانی «مجید صالحی» نیز با روایت داستانی که در عید قربان رخ می‌دهد، جمعه ۱۰ مرداد ساعت یک بامداد از شبکه دو سیما پخش می‌شود. این فیلم شامل سلسله اتفاقات و ماجرا‌هایی عجیب و طنز است که برای شخصیت اصلی داستان یعنی سروان فرخ ثنایی، کارمند اداره گذرنامه می‌افتد. ماجرا از این قرار است که تولد نه سالگی دختر فرخ یعنی رز نزدیک است و از قضا این روز با عید قربان مصادف شده است.

دایی فرخ که در طالقان زندگی می‌کند، به مناسبت عید قربان و جشن تکلیف رز، گوسفندی را آماده کرده است. فرخ نیز برای گرفتن گوسفند راهی طالقان می‌شود، اما در راه برگشت اتفاقات مختلفی برای او رخ می‌دهد که باعث می‌شود او این مسیر دو ساعته را در ۲۴ ساعت طی کند. مجید صالحی کارگردان این اثر در «میش» از حضور بازیگرانی، چون سعید آقاخانی، مهران رجبی، ریما رامین‌فر، مهران غفوریان، امیر جعفری، علی صادقی و امیر نوری بهره گرفته است.


روایت «یک روز از زندگی» در عید قربان

فیلم تلویزیونی «یک روز از زندگی» به کارگردانی مهدی گلستانه دیگر فیلمی است که با داشتن فضایی مرتبط با عید قربان روی آنتن می‌رود. این فیلم که محصول سال ۹۰ است ماجرای زندگی یک خانواده و دخترشان را روایت می‌کند که سوء‌تفاهم‌هایی برایشان ایجاد شده‌است.
در خلاصه داستان آن نیز چنین آمده است: «عید قربان است و پدر و مادر سارا برای دیدنش از جهرم راهی شیرازند. سارا برای اثبات کدبانویی خویش از سویی و اینکه زندگی خوبی دارد از سوی دیگر مایل است برای پذیرایی از خانواده سنگ تمام بگذارد. در این مسیر او دچار مشکلاتی می‌شود و همسایه‌ها به کمکش می‌آیند. «یک روز از زندگی» با حضور بازیگرانی، چون مارال فرجاد، علیرضا زمانی‌نسب، عباس افشاریان و زهره حمیدی جمعه ۱۰ مرداد ساعت ۱۳:۳۰ از شبکه شما پخش خواهد شد.


فیلمی با محوریت حضرت ابراهیم برای کودکان

شبکه کودک نیز هم‌زمان با عید قربان یک پویانمایی درباره حضرت ابراهیم را روی آنتن می‌برد. قسمت «خلیل‌ا...» از مجموعه «پیامبران» به کارگردانی «وحید هماتاش» اثری است که برای پخش از این شبکه انتخاب شده است. این فیلم درباره زندگی و نبوت حضرت ابراهیم (ع) در زمان پادشاهی نمرود است و در روند داستان به اتفاقات و معجزات ایشان پرداخته شده و به عصر جاهلیت مردم و نیز دوران بت‌پرستی روزگار نمرود اشاره شده است. شروع داستان با آغاز نبوت و مبارزات ایشان علیه جاهلیت مردم روزگار خویش و تبلیغ یگانه‌پرستی همراه است. فیلم به داستان‌های زندگی حضرت هاجر (س) و نیز حضرت اسماعیل (ع) و رویداد‌های تاریخی مربوط به آنان می‌پردازد. نقطه اوج داستان نیز زمانی است که جبرئیل (ع) دستور خداوند را برای قربانی کردن اسماعیل (ع) به حضرت ابراهیم (ع) وحی می‌کند. «خلیل‌ا...» که محصول سال ۱۳۹۴ است، جمعه ۱۰ مرداد ساعت ۱۴ از شبکه کودک پخش خواهد شد.


دیگر آثاری که نباید تماشایشان را از دست داد

از دیگر فیلم‌های مهمی که در این ایام روی آنتن می‌روند می‌توان به فیلم «رنگ خدا» به کارگردانی «مجید مجیدی» از شبکه سه اشاره کرد. این فیلم که محصول سال ۱۳۷۶ است در جشنواره‌های بین‌المللی مختلفی خوش درخشید و در ایران نیز جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم فجر را از آن خود کرد. فیلم سینمایی «۱۹۱۷» به کارگردانی سم مندس نیز از آثار جدید سینمای دنیاست که شبکه چهار آن را پخش خواهد کرد. ۱۹۱۷ یک فیلم سینمایی انگلیسی در ژانر حماسی جنگی که در نود‌و‌دومین دوره جوایز اسکار، در ۱۰ رشته کاندیدا شد.
 
فیلم سینمایی «داستان اسباب‌بازی ۴» جدیدترین قسمت از این فصل فیلم است که روی آنتن شبکه کودک خواهد رفت. این فیلم در نود‌و‌دومین دوره جوایز اسکار، جایزه بهترین فیلم پویانمایی را به خود اختصاص داد. «جنگ نفت کش‌ها» به کارگردانی «محمد بزرگ‌نیا» سینماگر مشهدی با حضور مجید مظفری، مرحوم عزت‌ا... انتظامی و ژاله علو نیز برای پخش از شبکه افق تدارک دیده شده است. این اثر که براساس واقعه جنگ نفت‌کش‌ها در خلیج فارس در زمان جنگ ایران و عراق ساخته شده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی از دوازدهمین جشنواره فیلم فجر را برای بزرگ‌نیا به همراه داشته است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->