فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) آیا شبکه خبر ۲ صدا و سیما هک شد؟ + فیلم «عیسی بخشی» آخرین بازمانده بخشی‌های کرمانج خراسان شمالی درگذشت + علت فوت صداوسیما یکی از بهترین‌هایش را از دست داد فیلم‌‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) «لالایی» در شبکه نمایش خانگی | عمو پورنگ بازیگر شد سریال جدید «رخنه» درباره امنیتی‌ترین عملیات نفوذ + زمان پخش ماجرای عجیب آهنگ «تنهاترین عاشق» که به نام فریدون فروغی دست‌به‌دست می‌شود! + فیلم چرا تکرار «پایتخت ۶» پخش نمی‌شود؟ روایت پردیس پورعابدینی از سکانس ملاقات شرعی با شهاب حسینی در «گناه فرشته» + فیلم برگزاری گردهمایی کارشناسان روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در مشهد مقدس بازیگر فیلم سینمایی «اخراجی‌ها ۲»: روش تدریس تام‌کروز در «تاپ‌گان» متعلق به یک خلبان ایرانی است خانه انیمیشن UP در دنیای واقعی + فیلم و عکس معاون وزیر فرهنگ: سابقه ایران و عراق در حوزه فرهنگ و ارتباطات درخشان است درباره زنده یاد حسن حامد، نمایشنامه نویس و کارگردان فقید مشهدی| خاموشی در اوج درخشش کاش سریال بود! | درباره «مست عشق»، فیلم مهم حسن فتحی بازدید هیأت رسانه‌ای ایران از مؤسسه العلمین عراق + تصاویر ویژه‌برنامه «کوی محبت» در شب شهادت امام جعفر صادق (ع) + زمان پخش فیلم‌های سینمایی تلویزیون برای تعطیلات آخر هفته (۱۳، ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

ماجراهای سحر قریشی و ده ‌نمکی

  • کد خبر: ۳۵۸۲۷
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
ماجراهای سحر قریشی و ده ‌نمکی
سحر قریشی بعد از ۱۱ سال ممنوع التصویری به تلویزیون بازمی گردد، آن هم با سریال «دادِستان» مسعود ده نمکی.
محبوبه عظیم زاده | شهرآرانیوز؛ سابقه همکاری‌شان برمی گردد به سینما و فیلم رسوایی ۲، فیلمی که بعد اکران بازخورد‌های منفی زیادی را به خود دید و به نظر هیچ جوره نتوانست با اتفاقات تخیلی اش در یک شهر فرضی مخاطب را قانع کند. حتی در مقایسه با نسخه اولیه اش، یعنی رسوایی یک که الناز شاکردوست بازیگر اصلی آن بود. حالا صحبت‌هایی شنیده می‌شود از سریال جدیدی که مسعود ده نمکی کارگردانی آن را عهده دار است و سحر قریشی هم در آن به ایفای نقش می‌پردازد. «دادستان» نام سریالی است که قرار است قریشی را بعد از حاشیه‌های فراوان و بعد از حدود ۱۱ سال دوباره به قاب تلویزیون برگرداند. فیلمی که گفته می‌شود در ژانر پلیسی و معمایی است و از اول مرداد تصویربرداری آن در تهران کلید خورده است.


چراغ سبز صداوسیما به سحر

 

ماجراهای قریشی و ده‌نمکی

 
سال ۸۸ با دلنوازان حسین سهیلی زاده پایش به تلویزیون باز شد و همین سریال شد اولین و آخرین سریالی که برای صداوسیما کار کرد. سریالی که مردم پسند شد و او هم به علت چهره متناسبش که بعد آن حسابی با عکس‌های متفاوت سعی می‌کرد روی آن مانور بدهد، بین مردم شناخته شد. اما بعد سریال به دلیل حواشی زیادی که ایجاد کرد، در تلویزیون ممنوع التصویر شد. البته او در گفت وگویی بیان کرد که علت ممنوع الفعالیت شدنش را نمی‌داند. بازی در سریال‌هایی مثل «دختران حوا» و «آوای باران» هم به او پیشنهاد شده بود که اجازه نداشته است در آن‌ها حاضر شود. به نظر حاشیه‌هایی که علت ممنوع التصویری قریشی در تمام این سال‌ها بوده، چندان کم رنگ هم نشده است و شاید این گونه بشود تعبیر کرد که این بازگشت بیشتر منوط به تصمیم و خواست فعلی صداوسیماست. اگر یک فلاش بک به روز‌های گذشته بزنیم، احتمالا باید از رفتار سحر قریشی در مقابل پاکبان سبزپوشی صحبت کنیم که جنجال‌های زیادی را در فضای مجازی از جانب مردم و حتی هم صنفان خودش به راه انداخت. اتفاقی که خیلی‌ها از آن با عنوان توهین یاد کردند و در نهایت منتج شد به شکایت مدیریت شهری تهران. داستانش با مهدی طارمی و ابراز نظرهایش درباره استادیوم رفتن و صحبت هایش درباره بازیگران دیگر نیز به جای خود.


اخراجی‌ها یک اتفاق بود؟

ماجراهای قریشی و ده‌نمکی

 
طرف دیگر ماجرا ده نمکی است. کری‌هایی که ده نمکی برای فیلم‌های دیگر خواند و اسم ورسمی که اخراجی‌ها برایش ساخت، دیگر تکرار نشد. خیلی‌ها با تماشای اخراجی‌های یک برای فداکاری مجید سوزوکی اشک ریختند و حتی دلشان می‌خواست او هرطور شده است به دختر میرزا برسد و شاید با اخراجی‌های ۲ وقتی که سرود خاطره انگیز «ای ایران» در سالن سینما طنین انداخت، مردم عرق ملی شان گل کرد و با آن هم نوایی کردند. او حتی در جشنواره فجر پس از اعلام رأی داوران وقتی که اسم هیچ کدام از بازیگران فیلمش در بین اسامی سیمرغ بگیران نبود، هنگامی که خودش پشت تریبون رفت، حسابی با غیظ به این اتفاق انتقاد کرد و حتی از بازیگرانش مانند اکبر عبدی عذرخواهی کرد. ولی این اتفاق همین جا متوقف شد. این شد که بیشتر از اینکه ده نمکی کسی به نظر برسد که با خلاقیت فیلمی را درباره دفاع مقدس ساخته است که مردم را از با خنده و شوخی بگریاند و یاد ایام را در دل پیر و جوان زنده کند، کسی شد که خیلی تصادفی و موقتی توانست چنین کاری را انجام بدهد.
 
 
ماجراهای قریشی و ده‌نمکی
 
 
رسوایی یک و ۲، افراطی ها، زندانی ها، معراجی‌ها و داراوندار نه تنها نتوانستند هم پای محبوبیت اخراجی‌ها به ویژه اخراجی‌های یک قدم بردارند، بلکه باعث شد تا هم به خودش و هم به فیلم هاش حسابی بتازند. او تا همین الان به اخراجی‌ها و رکورد فروش خودش می‌بالد. ده نمکی در سال ۹۷ هم زمان با اکران نوروزی گفت در سال ۱۳۸۶ در چنین روز‌هایی میلیون‌ها ایرانی به طور شبانه روزی در سینما‌ها سرود «ای‌ایران» سر دادند. این اتفاق در نوروز ۸۸ و ۹۰ هم تکرار شد و بدخواهان برای تلخ کردن کام مردم در هر ۳ سال نیز به قاچاق سازمان یافته فیلم پرداختند، اما هنوز برای رسیدن به رکورد استقبال ۵ میلیون نفری مردم آن هم در ۲ ماه اکران باید فیلم‌ها با قیمت امروزی سینما ۶۰ میلیارد بفروشند. اتفاقی که بعد از رقابت تنگاتنگ فرهادی و ده نمکی در سال ۹۰ و در سال ۹۵ با «فروشنده» فرهادی رقم خورد، «فروشنده» توانست با ۹ روز اکران به لحاظ فروش رسوایی ۲ را پشت سر بگذارد.


کوویدی ها!

ماجراهای قریشی و ده‌نمکی

 
فضای مجازی نیز در متن تمام این حواشی حضور داشته است. خیلی‌ها با نام کار‌های ده نمکی و با خود او شوخی کرده بودند و نوشتند: «هشدار برای کبری ۱۱ چهل فصله که داره پخش می‌شه. دیگه باید در تلویزیون ممنوعش کنن. مسعود ده نمکی بفهمه یه چیزیو می‌شه ۴۰ تا ادامه داد، بی خیال اخراجی‌ها نمی‌شه.» این شوخی‌ها و خنده‌ها البته به روز‌های کرونایی امروز هم رسیده و کاربری نوشته است: «وقتشه ده نمکی یه فیلم درباره کرونا بسازه، اسمشو بذاره کوویدی ها.» مسعود ده نمکی جدای از فیلم هایش با اظهارنظری فوتبالی هم حسابی نامش در فضای مجازی دست به دست شد، وقتی که درباره بازی ایران و یمن گفته بود یمن را با یک گل هم می‌شد برد، کاش این ۵ گل را به تیمی دیگر می‌زدیم! هم سحر قریشی و هم مسعود ده نمکی حاشیه کم نداشته اند. هر کدام در موضع خودشان و جایگاه خودشان. چه با فیلم‌هایی که ساخته اند و بازی کرده اند و چه با حرف وحدیث‌هایی که خارج از محدوده فیلم و سینما و سریال‌ها به زبان آورده اند. حالا باید دید همکاری جدیدی که قرار است این ۲ را دوباره کنار هم قرار دهد تجربه موفقیت آمیزی خواهد بود یا نتیجه کار نمونه کم اقبالی مثل داراوندار از آب درمی آید، آن هم با وجود بازیگران زیادی که از آ ن‌ها استفاده کرده بود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->