آغاز فروش اقساطی خودرو KMC SR ۳ کرمان موتور از شنبه + جدول فروش (۱۹ مهر ۱۴۰۴) وام عجیب یک کارمند بانک با بازپرداخت بیش از نیم قرن + عکس قیمت امروز خودرو داخلی و خارجی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | بازار خودرو بلاتکلیف ماند گل تازه زعفران در خراسان رضوی امروز چقدر قیمت دارد؟ (۱۶ مهر ۱۴۰۴)‌ پیش‌بینی بانک آمریکایی از قیمت عجیب طلا در سال آینده میلادی مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران: مشترکان پرمصرف منتظر قبض‌های میلیونی باشند تغییر جهت بورس در آخرین روز کاری هفته | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ مهر ۱۴۰۴) راهنمای جامع خرید انواع تسمه نقاله شکاف عرضه‌وتقاضای نقره ۵ساله شد | اصلاح قیمت نقره در راه است؟ علت گران‌شدن میوه چیست؟ | رئیس اتحادیه: مقصر میوه‌فروش نیست سهمیه سوخت وسایل نقلیه فرسوده تغییر می‌کند فروش فوری سایپا از روز (یکشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + بخشنامه دلار در یک‌قدمی ۱۱۴ هزار تومانی شدن (۱۶ مهر ۱۴۰۴) حذف ۴ صفر تأثیری بر تورم یا رشد اقتصادی ندارد بازی مافیا - شهروند در بازار کالا‌های اساسی نرخ جدید بنگاه‌های املاک مشخص شد | تعرفه ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول چقدر است؟ قرعه‌کشی ایران‌خودرو امروز (چهارشنبه، ۱۶ مهرماه ۱۴۰۴) + لینک پخش زنده واریز بیش از ۴ هزار و ۲۷۲ میلیارد تومان به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و فرمانداری‌های خراسان رضوی دینار عراق در بازار آزاد مشهد گران شد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ارز ترجیحی؛ زمینه ساز  رانت و  فساد  مخارج مالیات بر ارزش افزوده در خراسان رضوی | از درآمد پایدار شهرداری تا سلامت و ترمیم حقوق بازنشستگان قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۱۶ مهر ۱۴۰۴) | اختلاف ۲۰ هزار تومانی قیمت سیب‌زمینی در تره‌بار و سطح شهر طلا در مشهد دوباره در مدار صعود قرار گرفت | ورود دوباره طلا به کانال ۱۱ میلیونی (۱۶ مهر ۱۴۰۴) ۱۰ مقصد اصلی زعفران صادراتی ایران کدام‌اند؟ | زعفران‌های صادرشده به چین تقلبی بودند؟ سکه پیش‌فروشی ۱۲ میلیون ارزان‌تر از بازار آزاد فروش رفت طلای ۴ هزار دلاری | قیمت جهانی طلا امروز (۱۶ مهرماه ۱۴۰۴) اعلام شد انتقال ریسک به بازار سهام؛ بورس در یک قدمی ۳ میلیون واحدی تولید صنایع افزایش یافت | زارعی سخنگوی وزارت صمت شد
سرخط خبرها

پرداخت هزینه‌های درمانی کرونا از سوی شرکت‌های بیمه + اسامی شرکت‌های بیمه

  • کد خبر: ۳۶۷۳۹
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
پرداخت هزینه‌های درمانی کرونا از سوی شرکت‌های بیمه + اسامی شرکت‌های بیمه
بر خلاف وعده‌های مسئولان درمان کرونا نه تنها رایگان نیست بلکه هزینه‌های میلیونی هم دارد. همین موجب شد در دوران شیوع کرونا تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ای بیمه‌های زندگی و درمان خود را در بسته‌بندی جدیدی با نام «بیمه کرونا» به فروش بگذارند.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس آخرین بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان نیست و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند. گزارش‌های میدانی و گفته‌های خانواده‌های مبتلایان به کرونا هم خبر از هزینه‌های سر به فلک کشیده بستری و درمان می‌دهد.

همین شرایط موجب طرح این سوال شد که آیا بیمه نامه‌های درمان، می‌توانند پوشش کرونا هم داشته باشند؟

 

همزمان شرکت‌های بیمه‌ای یکی پس از دیگری شروع به تبلیغ محصولی تحت عنوان «بیمه کرونا» کردند.

 

هر مخاطبی با شنیدن بیمه کرونا ابتدا با این سوال مواجه می‌شد که محتوای این بیمه نامه چیست؟ آیا قرار است با خریدن این بیمه نامه، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، هزینه‌های درمان جبران شود؟

 

بیمه سامان اولین شرکتی بود که این بیمه را در سبد بیمه‌ای خود گنجاند و پس از آن شرکت‌های بیمه ایران، کارآفرین، دانا، ملت، آسیا، کوثر، پارسیان، معلم وخاورمیانه از ارائه بیمه کرونا گفتند. پرداخت هزینه بستری بیمارستانی، پرداخت غرامت بستری به ازای هر روز بازماندن از کار، پرداخت سرمایه فوت و…از جمله مزایای بیمه کرونا عنوان می‌شد.

 

از آنجا که هر شرکت بیمه‌ای برای ارائه محصول بیمه‌ای جدید نیاز به کسب مجوز از بیمه مرکزی دارد. آیا برای ارائه بیمه کرونا نیز نیاز به کسب مجوز است؟

محصول بیمه‌ای جدید یا بسته‌بندی برای تبلیغات

پرویز خسروشاهی، قائم مقام بیمه مرکزی، می‌گوید: شرکت‌های بیمه‌ای همیشه بیمه درمان می‌فروختند. حالا برخی کرونا را هم زیر مجموعه بیمه درمان لحاظ کرده‌اند.

 

اما بعضا بیمه‌ای که با نام بیمه کرونا از سوی برخی شرکت‌ها ارائه می‌شود ویژگی‌های بیمه درمان را ندارد برای مثال در پرداخت غرامت روز‌هایی که فرد به علت ابتلا به کرونا نمیتواند کار کند. پس بیمه کرونا نمی‌تواند تماما زیر مجموعه بیمه درمان باشد. خسروشاهی دراین باره توضیح می‌دهد: بله این مورد زیرمجموعه بیمه درمان نیست. زیرمجموعه بیمه زندگی است. چون کرونا را می‌توان زیر مجموعه بیماری‌های خاص هم دانست.

 

به گفته این مقام مسئول در اصل بیمه کرونا محصول جدیدی نیست بلکه فقط بسته بندی جدیدی است. بسته‌ای که می‌تواند هر یک از بیمه‌های زندگی، درمان و عدم‌النفع را شامل شود.

 

او تاکید می‌کند: هریک از این بیمه‌ها قرارداد و شرایط ویژه خود را دارند فقط تحت بسته‌بندی متفاوتی ارائه می‌شوند. درحالی که محصول جید بیمه‌ای به این معناست که شما ریسک جدیدی را بیمه کنید. ریسکی که تا به حال تحت هیچ پوشش بیمه‌ای نبوده است. مثلا فرض کنید در یک کارگاه کارگران با دستگاهی کار می‌کنند که برای دستشان خطرناک است در این حالت اگر اتفاقی برای دستشان بیفتد مسئولیت آن متوجه کارفرماست حالا اگر بیمه‌ای تصمیم بگیرد مسئولیت کارفرما را بیمه کند (که تابه حال بیمه نبوده) در واقع ارائه محصولی جدید است که نیاز به اجازه بیمه مرکزی دارد، چون پیش از این چنین بیمه‌نامه‌ای وجود نداشته و قرار است ریسک جدیدی پوشش داده شود

 

قائم‌مقام بیمه‌مرکزی ادامه می‌دهد: شرکت‌های بیمه‌ای تصمیم گرفتند در شرایط کرونا با این بسته‌بندی فروششان را بالا ببرند. این یک ایده تبلیغاتی است.

 

او در پایان خبر از پیشنهاد جدیدی می‌دهد که توسط تعدادی از شرکت‌های بیمه مطرح شده و هم اکنون در بیمه منرکزی در حال بررسی است. او می‌گوید: اکنون بحثی مطرح شده مبنی بر این که برای ارائه بسته‌بندی‌های جدید هم نیاز به اجازه بیمه مرکزی باشد. برخی شرکت‌ها تمایل دارند ایده و بسته‌بندی‌ای که ارائه می‌دهند تا مدتی انحصاری و فقط برای خودشان باشد که بتوانند فروش کنند و کسی حق کپی‌برداری نداشته باشد؛ بنابراین در صورت تصویب این ایده اگر فرضا شرکتی ایده بیمه کرونا را مطرح کند تا مدت‌ها این طرح در انحصار او خواهد ماند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->