رکورد معاملات شمش طلا شکسته شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) وضعیت بازار طلا مشهد پس از انتخابات ریاست جمهوری چگونه خواهد بود؟ بررسی قیمت جدیدترین گوشی‌های موبایل دو سیم کارت (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت انواع خودرو‌های خارجی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | کاهش ۴.۵ درصدی سوزوکی سیاز افزایش ۱۱۹ درصدی حقوق و دستمزد کارگران در سه سال اخیر | حقوق کارگران طی ۳ سال گذشته متناسب با تورم افزایش یافت قیمت انواع خودرو‌های داخلی (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | ادامه روند کاهش قیمت‌ها شرایط دریافت ارز اربعین ۱۴۰۳ اعلام شد | خرید دینار از بانک مرکزی با صرفه دومیلیون‌تومانی نسبت‌به بازار آزاد روی خوش بورس برای دومین روز متوالی | گزارش وضعیت بازار سرمایه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مروری بر قواعد محاسبه و پرداخت اجاره‌بها | کرایه خانه را چگونه بپردازیم؟ سکه طرح جدید در مشهد ۳۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شد (۱۷ تیر ۱۴۰۳) قیمت امروز طلا، سکه، دلار، ارز دیجیتال (۱۷ تیر ۱۴۰۳) | هیجان دیروز فروکش کرد سقف ثبت سفارش بازرگانان جدید ۱۰۰ هزار دلار شد هشدار بازرسی مشهد به مشاوران املاک بدون پروانه‌کسب: اجازه تبلیغات ندارید حراج حضوری شمش طلای مرکز مبادله امروز، ۱۷ تیرماه، برگزار می‌شود + جزئیات فروش فوق‌العاده سایپا (خودرو کوییک GXR-L) از روز سه‌شنبه (۱۹ تیر ۱۴۰۳) + جزئیات آغاز ثبت سفارش خودرو‌های وارداتی برای جانبازان از امروز یکشنبه (۱۷ تیر ۱۴۰۳) + لینک سامانه انتصاب معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی  استقبال بازارهای مالی از رئیس جمهور | بورس سبز پوش شد پاسخ به سوالات در مورد «طرح طبقه‌بندی مشاغل» | شرایط پرداختِ مابه‌التفاوت به کارگران چیست؟ نرخ امروز میوه و صیفی‌جات اعلام شد | کدو و بادمجان مناسب غذا‌های تابستانی را چند بخریم؟ (۱۷ تیر ۱۴۰۳) مطالبه‌های کارگران از رئیس‌جمهور منتخب نرخ سود بین‌بانکی کاهشی شد (۱۶ تیر ۱۴۰۳) نخستین قرارداد پولی میان ایران و روسیه امضا شد زمان برگزاری پانزدهمین حراج سکه طلا مشخص شد | متقاضیان چقدر واریز کنند؟ با ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان نقدینگی چه موبایل‌هایی می‌توان خرید؟ (۱۶ تیر ۱۴۰۳) واکنش مثبت ۸۸ هزار واحدی شاخص بورس به پایان انتخابات | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرداخت هزینه‌های درمانی کرونا از سوی شرکت‌های بیمه + اسامی شرکت‌های بیمه

  • کد خبر: ۳۶۷۳۹
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۰
پرداخت هزینه‌های درمانی کرونا از سوی شرکت‌های بیمه + اسامی شرکت‌های بیمه
بر خلاف وعده‌های مسئولان درمان کرونا نه تنها رایگان نیست بلکه هزینه‌های میلیونی هم دارد. همین موجب شد در دوران شیوع کرونا تعدادی از شرکت‌های بیمه‌ای بیمه‌های زندگی و درمان خود را در بسته‌بندی جدیدی با نام «بیمه کرونا» به فروش بگذارند.

به گزارش شهرآرانیوز، براساس آخرین بخشنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، درمان بیماران مبتلا به کرونا رایگان نیست و بیماران فاقد بیمه باید هزینه درمان خود را پرداخت کنند. گزارش‌های میدانی و گفته‌های خانواده‌های مبتلایان به کرونا هم خبر از هزینه‌های سر به فلک کشیده بستری و درمان می‌دهد.

همین شرایط موجب طرح این سوال شد که آیا بیمه نامه‌های درمان، می‌توانند پوشش کرونا هم داشته باشند؟

 

همزمان شرکت‌های بیمه‌ای یکی پس از دیگری شروع به تبلیغ محصولی تحت عنوان «بیمه کرونا» کردند.

 

هر مخاطبی با شنیدن بیمه کرونا ابتدا با این سوال مواجه می‌شد که محتوای این بیمه نامه چیست؟ آیا قرار است با خریدن این بیمه نامه، در صورت ابتلا به بیماری کرونا، هزینه‌های درمان جبران شود؟

 

بیمه سامان اولین شرکتی بود که این بیمه را در سبد بیمه‌ای خود گنجاند و پس از آن شرکت‌های بیمه ایران، کارآفرین، دانا، ملت، آسیا، کوثر، پارسیان، معلم وخاورمیانه از ارائه بیمه کرونا گفتند. پرداخت هزینه بستری بیمارستانی، پرداخت غرامت بستری به ازای هر روز بازماندن از کار، پرداخت سرمایه فوت و…از جمله مزایای بیمه کرونا عنوان می‌شد.

 

از آنجا که هر شرکت بیمه‌ای برای ارائه محصول بیمه‌ای جدید نیاز به کسب مجوز از بیمه مرکزی دارد. آیا برای ارائه بیمه کرونا نیز نیاز به کسب مجوز است؟

محصول بیمه‌ای جدید یا بسته‌بندی برای تبلیغات

پرویز خسروشاهی، قائم مقام بیمه مرکزی، می‌گوید: شرکت‌های بیمه‌ای همیشه بیمه درمان می‌فروختند. حالا برخی کرونا را هم زیر مجموعه بیمه درمان لحاظ کرده‌اند.

 

اما بعضا بیمه‌ای که با نام بیمه کرونا از سوی برخی شرکت‌ها ارائه می‌شود ویژگی‌های بیمه درمان را ندارد برای مثال در پرداخت غرامت روز‌هایی که فرد به علت ابتلا به کرونا نمیتواند کار کند. پس بیمه کرونا نمی‌تواند تماما زیر مجموعه بیمه درمان باشد. خسروشاهی دراین باره توضیح می‌دهد: بله این مورد زیرمجموعه بیمه درمان نیست. زیرمجموعه بیمه زندگی است. چون کرونا را می‌توان زیر مجموعه بیماری‌های خاص هم دانست.

 

به گفته این مقام مسئول در اصل بیمه کرونا محصول جدیدی نیست بلکه فقط بسته بندی جدیدی است. بسته‌ای که می‌تواند هر یک از بیمه‌های زندگی، درمان و عدم‌النفع را شامل شود.

 

او تاکید می‌کند: هریک از این بیمه‌ها قرارداد و شرایط ویژه خود را دارند فقط تحت بسته‌بندی متفاوتی ارائه می‌شوند. درحالی که محصول جید بیمه‌ای به این معناست که شما ریسک جدیدی را بیمه کنید. ریسکی که تا به حال تحت هیچ پوشش بیمه‌ای نبوده است. مثلا فرض کنید در یک کارگاه کارگران با دستگاهی کار می‌کنند که برای دستشان خطرناک است در این حالت اگر اتفاقی برای دستشان بیفتد مسئولیت آن متوجه کارفرماست حالا اگر بیمه‌ای تصمیم بگیرد مسئولیت کارفرما را بیمه کند (که تابه حال بیمه نبوده) در واقع ارائه محصولی جدید است که نیاز به اجازه بیمه مرکزی دارد، چون پیش از این چنین بیمه‌نامه‌ای وجود نداشته و قرار است ریسک جدیدی پوشش داده شود

 

قائم‌مقام بیمه‌مرکزی ادامه می‌دهد: شرکت‌های بیمه‌ای تصمیم گرفتند در شرایط کرونا با این بسته‌بندی فروششان را بالا ببرند. این یک ایده تبلیغاتی است.

 

او در پایان خبر از پیشنهاد جدیدی می‌دهد که توسط تعدادی از شرکت‌های بیمه مطرح شده و هم اکنون در بیمه منرکزی در حال بررسی است. او می‌گوید: اکنون بحثی مطرح شده مبنی بر این که برای ارائه بسته‌بندی‌های جدید هم نیاز به اجازه بیمه مرکزی باشد. برخی شرکت‌ها تمایل دارند ایده و بسته‌بندی‌ای که ارائه می‌دهند تا مدتی انحصاری و فقط برای خودشان باشد که بتوانند فروش کنند و کسی حق کپی‌برداری نداشته باشد؛ بنابراین در صورت تصویب این ایده اگر فرضا شرکتی ایده بیمه کرونا را مطرح کند تا مدت‌ها این طرح در انحصار او خواهد ماند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->