باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود شورای شهر مشهد تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن را کلید زد شهرداری مشهدمقدس به عنوان دبیرخانه کمیته خلاقیت و نوآوری کلانشهر‌ها فعالیت خواهد کرد ۱۴۵ میلیارد تومان مطالبات مراکز طرف‌قرارداد تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی پرداخت شد شهروند خبرنگار | درخواست کاهش ایستگاه‌های اتوبوسرانی در محدوده میدان فردوسی تا میدان استقلال مشهد + پاسخ علت دود غلیظ در مترو مشهد چه بود؟ برنامه‌ریزی شهرداری مشهد برای حمایت از خلاقیت و نوآوری ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد
سرخط خبرها

آخرین جزئیات اعطای وام ۶ میلیونی کرونایی به تاکسی‌رانان

  • کد خبر: ۳۶۷۶۶
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
آخرین جزئیات اعطای وام ۶ میلیونی کرونایی به تاکسی‌رانان
مدیرعامل اتحادیه تاکسی‌رانی‌های کشور آخرین جزئیات اعطای تسهیلات به رانندگان تاکسی و سرویس مدارس در کشور را تشریح کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، مرتضی ضامنی در تشریح تسهیلات اعطایی به رانندگان تاکسی در پی شیوع کرونا گفت: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آن‌ها اعطا شده که نخستین آن با همکاری بنیاد علوی از سوی بنیاد مستضعفان برای رانندگان آسیب دیده به صورت قرض الحسنه و به مبلغ دو میلیون تومان پرداخت می‌شود که تا کنون ۱۵ هزار نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کرده اند.

وی افزود: تسهیلات مشاغل آسیب دیده نیز توسط وزارت رفاه به مبلغ شش میلیون تومان به تمامی رانندگان تاکسی و سرویس مدارس که در سامانه کارا ثبت نام کرده اند و بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند پرداخت می‌شود. رانندگان پس از ثبت نام در سامانه کارا با احراز فعالیت آن‌ها به شعبه بانک برای اخذ وام شش میلیون تومانی با سفته و یا چک به عنوان ضامن معرفی خواهند شد.

وی ادامه داد: در پرداخت تسهیلات دو میلیون تومانی که با همکاری اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری و بنیاد مستضعفین انجام داده تعداد پرداخت این تسهیلات محدود است و تنها برای رانندگان آسیب دیده‌ای که خود و یا خانواده آن‌ها بیمار شده اند و توسط سازمان‌های تاکسیرانی شناسایی می‌شوند پرداخت خواهد شد. این تسهیلات با نرخ کارمزد ۴ درصد و در ۲۴ ماه بازپرداخت خواهد شد. تا کنون ۱۵ هزار نفر از رانندگان این تسهیلات را دریافت کرده اند و در گام اول تا ۲۵ هزار نفر از رانندگان این تسهیلات را دریافت می‌کنند. امیدواریم در فاز دوم نیز ۲۵ هزار نفر دیگر این تسهیلات را دریافت کنند.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره تسهیلات اعطایی شش میلیون تومانی به رانندگان تاکسی و سرویس‌های مدارس گفت: پیرو مصوبه هیات وزیران برای حمایت از مشاغل آسیب دیده، تاکسیرانان نیز در جمله این مشاغل قرار گرفتند تا پس از ثبت نام در سامانه کارا این تسهیلات را دریافت کنند. این تسهیلات سه ماه تنفس دارد و با احتساب این سه ماه ظرف ۲۴ ماه قابل بازپرداخت هستند. تا کنون ۱۵۰ هزار نفر رانندگان ثبت نام خود را تکمیل و در فرآیند دریافت این تسهیلات قرار گرفته اند.

ضامنی در پاسخ به سوالی در خصوص پلاک گذاری تاکسی‌های دو گانه سوز گفت: بر اساس قانون پلاک گذاری برای تاکسی‌ها استاندارد یورو۴ به استاندارد یورو۶ ارتقا پیدا کرد، اما تعدادی از خودرو‌ها با استاندارد یورو۴ تولید شده بود که اجازه پلاک گذاری آن‌ها داده نمی‌شد؛ لذا با موافقت و مصوبه هیات وزیران برای ۵۰۰۰ تاکسی یورو۴ اجازه پلاک گذاری صادر شد که فرآیند آن نیز آغاز شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر رانندگان تاکسی در سراسر کشور در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی از ماسک استفاده می‌کنند و تمامی پروتکل‌ها را به صورت دقیق رعایت می‌کنند.
 
ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->