افزایش نسبی دما در غالب مناطق کشور تا اواسط هفته آتی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) تالاب جازموریان جان دوباره گرفت ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود نزاع دسته جمعی در پل قویون ارومیه+ فیلم سیل بیش از ۲۶۰۰ نفر از مردم را گرفتار کرد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنکور سراسری ۱۴۰۳ در خراسان‌جنوبی دوباره برگزار می‌شود آغاز رقابت داوطلبان گروه علوم تجربی در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ تغییر مسیر پرواز تهران- زاهدان- مشهد مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی ادامه دارد| مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟ (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) سیلاب به سنگان خواف رسید سلامت روان ایرانی‌ها پایش می‌شود پیش بینی آلزایمر ۱۲ سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می‌دهند نحوه اضافه کردن دوران سربازی به سوابق بیمه تامین اجتماعی اعلام شد تخلیه برخی از روستا‌های زیرکوه در خراسان‌جنوبی به‌علت سیلاب + عکس (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توأمان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی
سرخط خبرها

۱۴ درصد موزه‌های کشور در خراسان رضوی است | «هر شهر یک موزه» در آینده‌ای نزدیک

  • کد خبر: ۳۶۷۸۸
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
۱۴ درصد موزه‌های کشور در خراسان رضوی است | «هر شهر یک موزه» در آینده‌ای نزدیک
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان ‌رضوی گفت: خراسان رضوی با 94 موزه فعال در جایگاه دوم موزه‌های کشور قرار دارد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | ابوالفضل مکرمی‌فر با بیان این مطلب اظهار کرد: در ایران بیش از ۷۰۰ موزه فعال است و استان خراسان رضوی حدود ۱۴ درصد از این موزه‌ها را به خود اختصاص داده و ۱۲ موزه دیگر هم در حال تکمیل و تجهیز و گاهی بازپیرایی است که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: ۶ موزه از ۱۲ از این موزه با پیشرفت ۸۵ درصدی تا پایان سال افتتاح و بهره‌برداری می‌شود و ساخت بقیه این موزه‌ها هم در سال آینده به پایان خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: با افتتاح و بهره‌برداری از این موزه‌ها در مجموع تعداد موزه‌های استان تا پایان امسال به رقم ۱۰۰ خواهد رسید.

وی افزود: موزه دیگری با پیشرفت ۶۰ درصد در حال ساخت است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار هم‌زمان با روز جهانی موزه‌ها در ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

مکرمی‌فر گفت: اکنون شهر‌های گناباد، تربت‌حیدریه، بردسکن، رشتخوار، خواف، تایباد، تربت‌جام، فریمان، مشهد، طرقبه و شاندیز، چناران، سبزوار، قوچان، درگز و کلات دارای موزه هستند و با افتتاح موزه در شهر‌های کاشمر، خلیل‌آباد، بجستان، بایگ و کاخک، آن‌ها نیز صاحب موزه می‌شوند. همچنین به شهر‌های گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام، تایباد و فریمان موزه افزوده می‌شود.

وی یادآور شد: تحقق «هر شهر یک موزه» از برنامه‌های آینده این اداره کل است که در صورت تأمین و تخصیص اعتبار لازم اجرا می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->