وزیر کشور: آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس هستیم شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است
سرخط خبرها

چرا انتصاب مهرداد بذرپاش به ‌عنوان رئیس دیوان محاسبات جنجال ‌ساز شد؟

  • کد خبر: ۳۷۰۲۴
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷
چرا انتصاب مهرداد بذرپاش به ‌عنوان رئیس دیوان محاسبات جنجال ‌ساز شد؟
وقتی نمایندگان مجلس بذرپاش را به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب کردند، جنجال‌های تازه‌ای درباره این انتصاب شروع شد. حرف منتقدان این است که برای ریاست بر دیوان محاسبات باید ٢٠سال سابقه اجرایی داشت، ولی بذرپاش ۴٢ساله چنین سابقه‌ای ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، مهرداد بذرپاش تا قبل از اینکه به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب شود هم چهره سیاسی جنجالی بوده است. غلط نیست اگر بگوییم بذرپاش حیات سیاسی‌اش را مدیون احمدی‌نژاد است.

او در دوره ریاست احمدی‌نژاد بر شهرداری تهران، گروه مشاوران جوان شهرداری را تأسیس کرد و کمی بعد هم رئیس یکی از فرهنگ‌سراهای تهران شد. او در سال٨۶ به‌عنوان مدیرعامل پارس‌خودرو و بعد از آن هم به مدیرعاملی سایپا منصوب شد. سال٨٨ مشاور احمدی‌نژاد و رئیس سازمان جوانان شد. او سال٩٠ عزم رفتن به مجلس کرد و برای یک دوره نماینده مردم تهران در مجلس بود. پشت سر او حرف و حدیث‌های زیادی درباره حقوق‌های نجومی در دوره مدیرعاملی‌اش در سایپا وجود دارد و برخی هم او را به زمین‌خواری متهم می‌کنند.


وقتی نمایندگان مجلس بذرپاش را به‌عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب کردند، جنجال‌های تازه‌ای درباره این انتصاب شروع شد. حرف منتقدان این است که برای ریاست بر دیوان محاسبات باید ٢٠سال سابقه اجرایی داشت، ولی بذرپاش ۴٢ساله چنین سابقه‌ای ندارد.

برخی چهره‌های منتقد مثل احمد توکلی مدعی شدند بذرپاش سوابق حضورش در بسیج دانشجویی را به‌عنوان سابقه اجرایی به مجلس ارائه کرده است. این جنجال‌ها باعث شد تا بذرپاش در توئیتی بنویسد که «به عزیزان بسیجی و تمامی فعالان جنبش دانشجویی اطمینان می‌دهم هیچ‌یک از فعالیت‌های تشکیلاتی‌ام را به‌عنوان سابقه کاری به مجلس ارائه نداده‌ام. بنده از سال۷۹ تا نیمه سال۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی‌شریف مشغول به کار بوده‌ام و افتخار همکاری با شهید مصطفی احمدی‌روشن را دارم.»

 

حامیان او در شبکه اجتماعی توئیتر با انتشار نامه‌ای از «پژوهشکده سامانه‌های هوشمند صنعتی شهید رضایی» سعی کردند تا فعالیت او را به‌عنوان معاون آموزشی این پژوهشگاه، حد فاصل سال‌های ٧٩ تا ٨٢ تأیید کنند، اما همین نامه به جنجالی تازه تبدیل شد. زیرا گروهی دیگر از کاربران شبکه‌های اجتماعی از بدون مهر بودن این نامه و نداشتن مخاطب در متن آن نوشتند و گروهی نامه منتشرشده را از اساس زیر سؤال بردند و نوشتند که «طبق آگهی تأسیس؛ این مؤسسه در سال۱۳۹۲ ثبت و تأسیس شده است.» هر چه بود بالاخره جلسه معارفه او ابتدای هفته برگزار شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->