سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی سخنرانی انتخاباتی در مشهد ندارد دعوت آیت الله نوری همدانی از مردم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سرلشکر سلامی: برای شکوه ایران به میدان انتخابات بیایید آمادگی ۲۰ هزار نیروی امنیتی در روز انتخابات | معاون امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی: تاکنون هیچ مشکل امنیتی در استان نداشته‌ایم ایران سرزمین شکوه و سربلندی | همه برای ایران به پای صندوق رأی می‌آییم + فیلم وزیر فرهنگ: مراسم چهلم رئیس‌جمهور در همه مراکز شهری و روستایی برگزار می‌شود آغاز برنامه انتخاباتی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری در مشهد | از حضور باتأخیر پزشکیان تا تغییر مکان سخنرانی جلیلی (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم و عکس آخرین اخبار از انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ (۶ تیرماه ۱۴۰۳) وزیر کشور: دولت عربستان فعلاً با رأی‌دادن حجاج ایرانی مخالفت کرده است تلویزیون از آخرین صحبت‌های نامزد‌ها در ۱۵ دقیقه خبرداد (۶ تیرماه ۱۴۰۳) محل اجتماع حامیان جلیلی در مشهد تغییر کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) سخنگوی کرملین: روسیه آماده گفتگو با فرانسه است پزشکیان در مشهد: اگر به قدرت برسم اجازه نخواهم داد کسی را به خاطر عقیده‌اش از دانشگاه اخراج کنند+ فیلم و عکس سخنگوی ستاد انتخابات: امروز آخرین روز تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری است (۶ تیر ۱۴۰۳) + فیلم ۲۲۰ هزار نیرو در سراسر کشور امنیت انتخابات را تأمین می‌کنند معیار‌های انتخاب اصلح از دیدگاه رهبر معظم انقلاب هشدار ۱۶ برنده نوبل اقتصاد درباره تبعات سیاست‌های ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات سوریه: منطقه عربی با تداوم جنایت اسرائیل شاهد مرحله جدیدی از بی ثباتی و تنش است حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان کره شمالی، موشک بالستیک جدید آزمایش کرد
سرخط خبرها

ضرورت تهیه دستورالعمل جامع عزاداری‌های محرم از سوی ستاد مقابله با کرونا

  • کد خبر: ۳۷۰۳۱
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸
ضرورت تهیه دستورالعمل جامع عزاداری‌های محرم از سوی ستاد مقابله با کرونا
نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد که ستاد ملی مقابله با کرونا وظیفه دارد که دستورالعمل جامع و واضحی برای برپایی مراسمات ماه محرم با توجه به ظرفیت‌های موجود تهیه و به مسئولان هیئت‌ها و مردم ابلاغ کند.
به گزارش شهرآرانیوز، اقبال شاکری درباره نحوه برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم در عین حفظ سلامتی و مقابله با ویروس کرونا، بیان کرد: برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم و صفر از مطالبات مردم است و مردم در این دو ماه خواسته‌ها و گره‌های خود را از محضر امام حسین (ع) مسئلت دارند. در کنار این برپایی یکسری مظاهر عاشورایی نظیر هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری جایگاه خاصی در ماه محرم دارد.

وی اظهار کرد: البته امسال که شرایط خاصی در کشور وجود دارد، ستاد ملی کرونا وظیفه دارد دستور العمل واضح و مشخصی برای برپایی مراسمات مذهبی در این دو ماه تهیه و ارائه کند و مردم قطعا به پروتکل‌های بهداشتی توجه خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه آنچه در مسائل مختلف در کشور مشکل ساز شده و مردم را نیز گیج می‌کند چندگانه گویی از سوی مسئولان است، تصریح کرد: به عنوان مثال در موضوع لغو طرح ترافیک ما حدود یک ماه است که در شهر تهران شاهد صحبت‌های متناقضی از سوی استانداری، ستاد مقابله با کرونا، شهرداری و شورای شهر هستیم که در نهایت بعد دو ماه به این نتیجه رسیدند که بالاخره یک هفته طرح ترافیک در تهران لغو شود. متاسفانه عدم مدیریت صحیح و یکپارچه در همه حوزه‌ها مشکل آفرین است.

وی تاکید کرد: اگر پروتکل جامعی برای عزاداری ماه محرم تدوین شود و ائمه جماعات و مسئولان هیئت‌ها جمع شده و آموزش‌های لازم را ببیند قطعا مردم نیز پروتکل‌ها را رعایت کرده و مشکلی پیش نمی‌آید.

این عضو کمیسیون عمران مجلس در ادامه با تاکید بر ضرورت تهیه دستورالعمل جامع و شفاف برای ماه محرم و صفر از سوی ستاد مقابله با کرونا، تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال ماه محرم در تابستان است این امکان وجود دارد که از ظرفیت فضا‌های باز استفاده کرده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی مراسم‌ها نیز برگزار شود.

شاکری افزود: مردم نیز با مشارکت در همایش همدلی می‌توانند نذورات خود را به دست اقشار ضعیف جامعه برسانند. باید از ظرفیت گروه‌های جهادی نیز برای برپایی مراسمات عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده کرد. مردم آماده هر گونه همکاری برای برگزاری مراسمات ماه محرم با کم‌ترین مخاطره هستند.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->