به گزارش شهرآرانیوز، به کمک این استاندارد که شاخصهای برند برای شناسایی پیام نام دارد گوگل لوگوی متعلق به برندها را (از سازمانهایی که پیشتر اصالت ایمیل هایشان با استفاده از سیستم DMARC تایید شده) درون حبابهای آیکون کاربری جیمیل نمایش خواهد داد و به لطف این اقدام انتظار میرود که حملات فیشینگ و دیگر فعالیتهای مخرب ایمیلی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند.
اما برای آنکه لوگوی برندی در اینباکس کاربران نمایش داده شوند و به گیرندهها ثابت گردد که ارسال کننده دقیقا همان شرکت است، باید یک فرایند بازرسی ضد سوء استفاده را پشت سر بگذارد که به تعبیر گوگل نوعی روند اعتبارسنجی است و توسط دو شرکت شناخته شده این حوزه به نامهای Entrust Datacard و DigiCert انجام میشود.
این فرایند اعتبارسنجی همانطور که گفته شد تلاش هکرها برای انجام حملات فیشینگ را مختل میکند و به کاربران کمک خواهد کرد که بهتر اصالت یک ایمیل را تشخیص دهند؛ در نتیجه کلاهبرداران اینترنتی دیگر به آسانی نمیتوانند خود را به عنوان شرکتهای معتبر جا بزنند و از کاربران کلاهبرداری کنند. گوگل اعلام کرده که طرح پایلوت آن طی هفتههای آتی با چند شرکت محدود آغاز میشود هرچند که پس از این بازه شرکتهای بیشتری میتوانند از این استاندارد استفاده نمایند.
اقدام اخیر گوگل در عمل بسیار شبیه به تیک آبی رنگی است که در شبکههای اجتماعی برای پروفایلهای اصلی شاهدش هستیم منتها اینبار خبری از تیک آبی نیست و در عوض این لوگوی شرکت هاست که اعتبار ایمیل دریافتی را نشان میدهد.
منبع: digiato