جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

درباره سوتی صداوسیما: اوباما رئیس‌جمهور به‌ظاهر سیاه‌پوست آمریکا

  • کد خبر: ۳۷۰۹۱
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳
درباره سوتی صداوسیما: اوباما رئیس‌جمهور به‌ظاهر سیاه‌پوست آمریکا
این متن قرار است به‌ظاهر متن خیلی مهمی باشد، اما در واقع قرار است یکی دیگر از سوتی‌های صداوسیما را بررسی کند.
زهرا اسکندریان - شهرآرانیوز، متنی که قرار است به‌ظاهر نیم‌ستون از صفحه را پر کند، اما در واقع کمتر از نیم ستون را پر کرده است. ماجرای ۲۴ ساعت گذشته به‌ظاهر شاد و آرام فضای مجازی هم همین بوده است. به‌ظاهر همه دستی بر این گاف رسانه‌ای برده‌اند و به‌ظاهر خیلی هم بامزه بوده‌اند، ولی در واقع اصل موضوع از همه بامزه‌تر بود. به‌ویژه آنجایی که عکس باراک اوباما با پوستی سفید منتشر شد.
 
شاید گوینده خبر ساعت ۱۴ هم وقتی می‌گفت «رئیس‌جمهور به‌ظاهر سیاه‌پوست آمریکا» نمی‌دانست قرار است چه بلایی بر سر چهره باراک اوباما بیاید.
 
خیلی‌ها نوشتند که اوباما سفیدپوست بوده و خودش را برنزه کرده است، حالا یا با سولار یا با واکس! یکی دیگر نوشت که پس احتمالا ترامپ هم به‌ظاهر سفیدپوست است. بعد هم آن‌قدر این جمله بالا و پایین شد که رسید به ماجرای اینکه سوپ، غذا نیست و نوشتند: «سوپ خوراکی به‌ظاهر غذاست».
 
سردبیر بخش خبر ساعت ۱۴ صداوسیما بعد از اینکه دید فضای مجازی پر شده است از جملاتی مشابه با این جمله، عذرخواهی کرد و نوشت: «منظور از عبارت «رئیس‌جمهور‌به‌ظاهر سیاه‌پوست آمریکا» این بود که آقای اوباما فقط ظاهرش سیاه‌پوست است، اما مدافع حقوق سیاهان آمریکا نیست که به‌علت سهو در نگارش خبر، دچار کژتابی شد و برخی مخاطبان آن را به‌گونه‌ای دیگر برداشت کردند.»
 
این گاف رسانه‌ای باعث شد تا کاربران فضای مجازی دوباره مروری داشته باشند به سوتی‌های گذشته در صداوسیما و به‌ویژه بخش‌های خبری. در بخش‌های خبری صداوسیما از این لحاظ که بخشی جدی و خشک است، سوتی‌ها بیشتر دیده و شنیده می‌شوند و برای مردم جالب‌توجه‌ترند. مثلا خیلی‌ها دوباره یاد حیاتی، گوینده خبر و جمله معروفش «به پایتخت سفر قطر کرد» افتادند. یا آن دفعه دیگری که حیاتی داشت با اصغری، کارشناس سازمان هواشناسی صحبت می‌کرد و می‌خواست درباره باران بپرسد، نام او را «آقای بارانی» صدا کرد.
 
کاربری دیگر نوشته بود: «یادش بخیر وقتی المیرا شریفی توی شبکه خبر به‌جای موشک گفت پوشک چقدر خندیدیم!» و برخی دیگر به ماجرای گوینده خبری پرداختند که، چون برگه‌های خبرش را گم کرده بود، جمله خبری خود را نصفه‌کاره رها کرد و بعد از چند ثانیه سکوت، با مخاطبان خداحافظی کرد!
 

 اوباما رئیس‌جمهور به ظاهر سیاه پوست!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->