آخرین آمار غربالگری افراد دارای علائم بیماری در مرز‌ها از مرز ۲۴۰۰ نفر گذشت (اسفند ۱۴۰۲) مهر تردد دانشجویی به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ اسکان موقت نوروزی فرهنگیان در ۴۲۴ مرکز آموزشی رفاهی مدیریت غیرعلمی زباله‌ها خسارت ۸۷ هزار میلیارد تومانی به محیط‌زیست وارد کرد توماج صالحی از اتهام نشر اکاذیب تبرئه شد نجات نوزادی بی پناه در یک شب زمستانی در پارک مشهد + فیلم بخشی از معوقات فرهنگیان تا انتهای سال و بخشی دیگر تا ۶ فروردین ۱۴۰۳ واریز می‌شود شیر باغ وحش وکیل‌آباد مشهد احتمالا سرطان دارد اعتراض۲۷۲ هزار معلم به رتبه‌بندی پذیرفته شد | معلمان هر ۳ سال یک‌بار ارزیابی می‌شوند مشهد و کربلا رکورد دار پروازهای نوروزی ضرورت محدودیت ورزش‌های هوازی از امروز تا فردا در مشهد مقدس (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) معدوم‌سازی ۵۰۰ تُن غذای فاسد در طرح سلامت نوروزی ۳ شرکت هواپیمایی به دلیل گران‌فروشی از فروش بلیت منع شدند + اسامی قتل هولناک زن گمشده به خاطر یک گردنبند و ۶ النگوی طلا در تهران چرا نباید برای سفره هفت‌سین ماهی قرمز بخریم؟ واریز ۳ میلیون تومان به حساب خانواده زندانیان تهران تیراندازی در یک عروسی ۱۳ نفر را راهی بیمارستان کرد آب و هوای شهرستان‌های خراسان رضوی در ۱۰ روز اول تعطیلات چه وضعیتی دارد؟ (۲۸ اسفند ۱۴۰۲) ۲۹ اسفند آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت اعلام زمان ثبت‌ نام ۵ آزمون مهم ۱۴۰۴
سرخط خبرها

۴۹۰۰ ملک بدون سند آموزش ‌و پرورش

  • کد خبر: ۳۷۲۵۰
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۵
۴۹۰۰ ملک بدون سند آموزش ‌و پرورش
معضل کمبود مدارس در کشور معضلی دیرپاست که از گذشته نیز بار‌ها به آن پرداخته شده است. این معضل هم از حیث کمبود اعتبارات ساخت، هم از نظر چگونگی جذب و ماندگاری خیران در این عرصه و هم از منظر کمبود زمین برای ساخت مدارس و اماکن آموزشی همیشه گریبان‌گیر وزارت آموزش و پرورش بوده است.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ معضل کمبود مدارس در کشور معضلی دیرپاست که از گذشته نیز بار‌ها به آن پرداخته شده است. این معضل هم از حیث کمبود اعتبارات ساخت، هم از نظر چگونگی جذب و ماندگاری خیران در این عرصه و هم از منظر کمبود زمین برای ساخت مدارس و اماکن آموزشی همیشه گریبان‌گیر وزارت آموزش و پرورش بوده است. روز گذشته و در نشست‌های گفت‌وگوی هفته که باهدف ایجاد ارتباط و تعامل دوسویه بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش‌و‌پرورش، از محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، خواست تا این وزارتخانه زمین‌های مناسب برای ساخت مدرسه در اختیار خیران مدرسه‌ساز قرار دهد؛ پیشنهادی که البته نظر مثبت وزیر راه و شهرسازی را به دنبال داشت. وزیر آموزش‌وپرورش در این نشست به آمار شایان تأملی هم اشاره کرد؛ مواردی همچون بدون سند بودن ۵۰ درصد املاک آموزش‌وپرورش و ضرورت تخریب و نوسازی ۱۲ درصد مدارس کشور.


تراکم خطرناک دانش‌آموزان در برخی مدارس مشهد

برای بررسی وضعیت خراسان رضوی در موارد یادشده، سراغ معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان رفتیم. علی ابری اول دراین‌باره به شهرآرا گفت که وضعیت سرانه آموزشی در شهرستان‌های استان نسبت به مشهد و به‌خصوص حاشیه این شهر بهتر است. کلاس‌ها با وجود ۲ شیفت بودن باز هم متراکم و میزان جمعیت کلاس‌ها خطرناک است.
وی افزود: در مناطقی، چون تبادکان مشهد، خواجه‌ربیع، طلاب و... در بیشتر موارد خیران آماده کار و ساخت مدارس هستند، اما متأسفانه زمینی برای اینکار وجود ندارد و در همین زمینه دست نیاز به سمت دیگرسازمان‌ها همچون شهرداری و آستان قدس دراز می‌کنیم.

وی درباره سرانه آموزشی استان و شهر مشهد نیز بیان کرد: استاندارد جهانی تعریف‌شده برای سرانه آموزشی حدود ۸.۵ متر مربع، در کشور معادل ۵.۵ و در خراسان رضوی نیز حدود ۴ مترمربع است، اما در حاشیه مشهد این رقم بسیار کمتر است و در منطقه تبادکان حتی به حدود ۳ متر مربع می‌رسد.
وی به آمار تملک و املاک آموزش‌وپرورش استان هم اشاره کرد و گفت: آموزش‌وپرورش در استان ۸۵۳۳ مورد ملک دارد که ۴۹۰۱ مورد از آن‌ها بدون سند است که این رقم در حدود ۵۷ درصد است.


ثبت‌نام ۲۸ هزار فرهنگی در طرح مسکن فرهنگیان

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان در ادامه با اشاره به طرح مسکن فرهنگیان گفت: حدود ۲۸ متقاضی فرهنگی برای این طرح در استان وجود دارد که از این تعداد ۷۰۰۰ نفر دارای وضعیت نامشخص و ۹، ۹۰۰۰ نفر مردود شده‌اند. سهمیه اختصاصی به فرهنگیان استان شامل ۲۰۰۰ واحد مسکن مهر نیمه‌تمام در گلبهار و ۵۰۰ واحد در بینالود است.

وی افزود: برای دیگر شهرستان‌های استان پیش‌بینی مسکن نشده است و شایسته بود در مشهد نیز تعدادی واحد برای فرهنگیان اختصاص پیدا می‌کرد. پروسه عضوگیری و فرایند‌های این طرح و همچنین شروع عملیات اجرایی آن کند شده و، چون سامانه امور در تهران متمرکز است و استان‌ها به آن دسترسی ندارند همکاران فرهنگی متقاضی، با سردرگمی مواجه‌اند، اما با وجود تمام این مسائل جلسات خوبی با شرکت‌های عمران گلبهار و بینالود برگزار شده و آن‌ها همکاری خوبی داشته‌اند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->