گمرک: ۱۰ هزار خودرو طی ۴ ماه وارد کشور شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیک‌سایی ۳۰۰ مگاواتی با همکاری مشترکین در شرکت توزیع برق خراسان رضوی اعلام نرخ‌نامه جدید خدمات دوخت اتحادیه خیاطان مردانه و تولیدکنندگان پوشاک مشهد (یکم مرداد ۱۴۰۳) پیش‌بینی افزایش پروازهای ایام اربعین در مشهد گوشی‌های سامسونگ و شیائومی در مشهد چند؟ (۱ مرداد ۱۴۰۳) هنوز قیمت بلیت‌های اتوبوس در مشهد برای اربعین اعلام نشده است نتایج قرعه‌کشی خودرو‌های وارداتی چه‌زمانی اعلام می‌شود؟ کاهش قیمت نسبتاً شدید خودرو‌های خارجی (یکم مرداد ۱۴۰۳) توزیع ۵ هزار تُن جو حمایتی ویژه دام بین عشایر خراسان‌رضوی طی ۳ ماه نخست امسال ریزش قیمت خودرو‌های داخلی (یکم مرداد ۱۴۰۳) | افت ۰.۵ تا ۲ درصدی قیمت‌ها آرامش پس از طوفان | گزارش وضعیت بازار سهام (دوشنبه، یکم مرداد ۱۴۰۳) ایجاد اشتغال برای ۳۹۲ نفر توسط تعاونی‌های جدیدالتاسیس خراسان رضوی از ابتدای سال ۱۴۰۳ طلا در مشهد ۵۰ هزار تومان ارزان شد (یکم مرداد ۱۴۰۳) واکنش بازار‌های مالی به کناره‌گیری بایدن از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا چه بود؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) مبلغ جدید جریمه پوشش پلاک خودرو چقدر است؟ الحاق چهار هکتار زمین به شهرستان کلات در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن توزیع روزانه گوشت مرغ ارزان‌تر از سطح کشور، در مشهد | جوجه‌ریزی در مرغداری‌های مشهد ۲۸ درصد افزایش یافت دلار بازار آزاد اولین روز مرداد ۱۴۰۳ را در کانال ۵۸ هزار تومان آغاز کرد | قیمت امروز طلا، سکه، ارز و بیت کوین پایان مطالعات مدیریت مناطق بیابانی سرخس در سطح ۲۱۰ هزار هکتار ۸ پیشنهاد بخش خصوصی خراسان رضوی به رئیس جمهور  اتصال مشاوران املاک به سامانه ثبت الکترونیک اسناد تا ۱۵ مرداد واریز وام دولتی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بدون ضامن | شرایط دریافت وام چیست؟ میوه امروز در مشهد چند؟ (یکم مرداد ۱۴۰۳) جانشین پراید از پاکستان می‌آید + قیمت و تصویر ضرورت بازنگری مالیات بر دخانیات | نرخ مالیات خرده‌فروشی کمتر از نرم جهانی یارانه تیرماه ۱۴۰۳ واریز شد
سرخط خبرها

رشد ۱۸ برابری قلع و قمع باغ ویلا‌ها در مشهد

  • کد خبر: ۳۷۲۸۶
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
رشد ۱۸ برابری قلع و قمع باغ ویلا‌ها در مشهد
در ۶ ماه اول سال ۹۸ تنها ۵۰ مورد قلع و قمع باغ‌ویلای غیر مجاز داشتیم، اما در ۵ ماه ابتدای سال ۹۹، ۹۰۹ باغ‌ویلا را قلع و قمع و اعمال قانون کردیم که حدود ۱۸ برابر شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با بیان این مطلب در خصوص پرونده باستی‌هیلز مشهد، اظهار کرد: حکم تخریب باغ‌ویلا‌ها صادر شده، اما بعد از تجدید نظرخواهی محکوم‌علیه پرونده، موضوع به یکی از شعب دادگاه تجدید نظر استان ارجاع شده و هنوز دادگاه رایی در این خصوص صادر نکرده است.

امید طهماسبی زاده افزود: عملا ما تا زمان ابلاغ رای دادگاه تجدید نظر بلاتکلیف هستیم که آیا رای، قطعی و تایید می‌شود یا اینکه ممکن است تغییراتی در آن رخ دهد.


وجود باغ‌ویلا‌های غیر مجاز منتسب به کارکنان برخی ادارات

طهماسبی‌زاده با بیان اینکه ۳، ۴ مجتمع غیر مجاز به صورت باغ‌ویلا ایجاد شده که منتسب به کارکنان برخی از ادارات و سازمان‌ها هستند و بیشتر در بلوار شاهنامه فردوسی، گوارشک و منطقه زاک قرار دارند، عنوان کرد: در سطح شهر نیز مجتمع‌های متعددی هستند که به صورت غیر مجاز احداث شدند، جهاد کشاورزی اقدام به قلع و قمع آن‌ها کرده و برای تعداد زیادی پرونده کیفری تشکیل شده که در حال رسیدگی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۸ تنها ۵۰ مورد قلع و قمع باغ‌ویلای غیر مجاز داشتیم، اما در ۵ ماه ابتدای سال ۹۹، ۹۰۹ باغ‌ویلا را قلع و قمع و اعمال قانون کردیم که حدود ۱۸ برابر شده، البته در مقایسه با حجم تغییر کاربری‌ها، این تعداد قلع و قمع ناچیز و انگشت‌شمار بوده و باید بیشتر در این حوزه کار شود.


هر هکتار از اراضی کشاورزی، غذای ۲۰ نفر را تامین می‌کند

وی بیان کرد: اراضی کشاورزی بستر تولید و امنیت غذایی ما هستند و هر هکتار اراضی کشاورزی حداقل غذای ۲۰ نفر را تامین می‌کند، بنابراین تخریب و تغییر کاربری این اراضی به نوعی به منافع ملی ما لطمه وارد می‌کند و فراتر از یک جرم عادی است.

طهماسبی‌زاده ادامه داد: تغییر کاربری یک جرم عادی نیست، بلکه یک جرم علیه منافع ملی است و افرادی که به این کار مبادرت می‌کنند، نه تنها برخلاف مقررات، مرتکب جرم شدند، بلکه در حال از بین بردن بستر‌های تامین غذای مردم نیز هستند. این تغییر کاربری‌ها موجب حفر چاه‌های غیر مجاز، استحصال بی‌رویه آب، نابودی محیط زیست و حتی مشکلات اجتماعی می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد در خصوص کمربند جنوبی، تصریح کرد: به این دلیل که در کمربند جنوبی بحث‌های زیست‌محیطی و تصرف اراضی ملی مطرح بوده، راه و شهرسازی در آن دخیل است و کشاورزی در آن کمتر انجام شده، بنابراین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مستقیم نظری نمی‌دهد، اما واقعیت این است که هرچه این کوه‌ها و محیط زیست بیشتر برای نسل آینده حفظ شود، مطلوب‌تر است.

وی اضافه کرد: اقدام درست و کارشناسی‌تر این بود که شهر به سمت جنوب گسترش پیدا نمی‌کرد که ناگزیر باشیم برای رفع مشکل ترافیک، کوه‌ها را تخریب کنیم. نظر شخصی من این است که استفاده از پل‌ها و جاده‌های طبقاتی و تبادلی یا حتی خرید بافت مسکونی، بهتر از این است که کوه‌ها و ارتفاعات را برای احداث جاده تخریب کنیم، زیرا احداث این جاده‌ها موجب توسعه و گسترش تخریب کوه‌ها می‌شود.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->