واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

تداوم افزایش قیمت گوشت، ممنوعیت خروج از استان را به‌دنبال دارد

  • کد خبر: ۳۷۳۲۳
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
تداوم افزایش قیمت گوشت، ممنوعیت خروج از استان را به‌دنبال دارد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: تداوم روند افزایش قیمت گوشت گوساله در بازار استان ادامه داشته باشد، برخی ممنوعیت‌ها در خروج این محصول از استان اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در نشست کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی گفت: در یک ماهه گذشته قیمت چند قلم کالا در خراسان رضوی از میانگین قیمت آن‌ها در کل کشور بیشتر شده است که از آن جمله می‌توان به گوشت گوساله، روغن نباتی و برنج پاکستانی اشاره کرد.

او افزود: لازم است سازمان صنعت، معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی معیاری مشخص برای سنجش قیمت گوشت در نشست‌های کارگروه تنظیم بازار استان ارایه دهند تا بتوان بررسی درستی در خصوص افزایش یا کاهش قیمت‌ها نسبت به سایر استان‌ها داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: نباید بین سه بخش دام، کشتارگاه و عرضه گوشت در بازار فاصله قیمتی زیادی باشد و وجود فاصله زیاد در یک زنجیره تولید تا عرضه نشان می‌دهد که فرآیند قیمت گذاری و توزیع آن کالا مناسب نبوده و دچار مشکل است.

رسولیان بیان کرد: از این پس باید قیمت لاشه گوساله یا گوسفند در قیمت‌های ارایه شده از گروه مواد پروتئینی در نشست کارگروه تنظیم بازار استان خراسان رضوی گنجانده شود و گزارشی از فرآیند تولید تا عرضه تهیه و ارایه شود تا دلیل فاصله قیمتی مشخص گردد.

او همچنین از توزیع ۲۹۰ تن گوشت منجمد با قیمت هر کیلوگرم ۵۳۰ هزار ریال در خراسان رضوی ظرف روز‌های آینده خبر داد.

سید مجید موسوی مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد نیز در این نشست گفت: قیمت هر کیلوگرم لاشه گوساله در کشتارگاه مشهد ۵۲۰ هزار ریال، لاشه گوسفندی سبک ۹۴۵ هزار ریال و لاشه گوسفندی سنگین ۹۳۰ هزار ریال است، اما زمانی که این لاشه تبدیل به قطعه می‌شود، مولفه‌های مختلفی برای قیمت‌گذاری آن توسط خرده فروشان اعمال می‌گردد.

او افزود: رفتار مصرف کننده روی قیمت قطعات گوشت در سطح بازار تاثیرگذار است و این دلیل اصلی تغییر قیمت‌ها در یک استان با استان دیگر در این نوع کالاست.

مدیر موسسه صنعتی گوشت مشهد ادامه داد: نمی‌توان شاخص قیمت لاشه گوساله یا گوسفند را ملاک تعیین قیمت قطعات گوشت از بین ۲۰ فاکتور قرار داد لذا باید تدبیر دیگری برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در این بخش اندیشید.

موسوی درباره عملکرد این موسسه صنعتی درباره اجرای طرح ساماندهی تولید و عرضه گوشت، بیان کرد: تاکنون در حوزه تامین گوشت با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، یک سری دام از دامداری‌ها خریداری شده است و در بخش توزیع گوشت این طرح، به بازار‌های شهرداری پیشنهاد شد که هنوز موفق به مذاکره با این نهاد نشده ایم.

او تصریح کرد: یکی از نتایج اجرای مرحله اول طرح مزبور در حوزه تامین گوشت، تعطیل کردن کشتار گوسفند در پنجشنبه هفته گذشته و عرضه گوشت لاشه به قیمت ۴۸۰ هزار ریال در صبح عید قربان بود که باعث شد پنج میلیارد ریال در خرید نقدی مردم صرفه جویی شود.

هیچ کمبودی در شکر نیست


علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی در ادامه این نشست گفت: تاکنون سهمیه شکر طرح تنظیم بازار به میزان زیادی در بین بخش‌های صنف و صنعت استان توزیع شده، اما آنچه در بازار عرضه می‌شود با قیمت مصوب شکر فاصله زیادی دارد.

او با اشاره به قیمت ۹۰ هزار ریالی هرکیلوگرم شکر بسته بندی شده در بازار استان افزود: اگر بناست که به بهانه بسته بندی شکر، قیمت آن افزایش یابد بهتر است سهمیه شکر به فروشگاه‌های مناطق محروم اختصاص یابد و صاحبان آن‌ها شکر را در پلاستیک فریزر گذاشته و آن را به مردم با قیمت ۶۷ هزار ریال بفروشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: فروشگاه‌ها یا صنوفی که کمترین تخلف را داشته‌اند، باید شناسایی شده و شکر در اختیار آن‌ها قرار گیرد تا با قیمت مصوب عرضه کنند.

رسولیان بیان کرد: اتاق اصناف مشهد به کمک بسیج اصناف متعهد شوند که هزار تن شکر را به قیمت مصوب در بازار عرضه کنند.

حمیدرضا نوری مدیر شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر این که هیچ کمبودی در تامین شکر بازار استان وجود ندارد، گفت: در چهار ماهه ابتدای امسال بیشترین شکر طرح تنظیم بازار در طول سال‌های گذشته به میزان ۳۳ هزار تن در استان توزیع شد که بیشترین توزیع نیز مربوط به بخش‌های صنف و صنعت بوده است.

او افزود: سهمیه جدید شکر خراسان رضوی نیز سه هزار و ۶۲۳ تن برای خانوار و ۱۴ هزار و ۶۱۲ تن برای بخش‌های صنف و صنعت است که تاکنون حواله‌ای برای بخش خانوار صادر نشده، اما از ۲۹ تیرماه تاکنون فقط هزار تن حواله شکر برای بخش‌های صنف و صنعت استان صادر شده که نشان می‌دهد بازار از شکر اشباع شده است.

حمیدرضا رجوعی رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: در نشست قبلی کارگروه تنظیم بازار استان مصوب شد که شکر فله به قیمت هر کیلوگرم ۶۳ هزار ریال تحویل صنف و به قیمت ۷۳ هزار ریال برای مصرف کننده عرضه شود.

او افزود: با این که سهمیه شکر تیر ماه خراسان رضوی توسط کارخانجات بسته بندی شده است، اما تقاضایی از سوی نمایندگان شبکه توزیع برای این نوع شکر صورت نگرفت.

رئیس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ۳۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای، ۳۰۰ واحد صنفی امین و ۷۰ تعاونی مصرف به عنوان شبکه توزیع کالا در خراسان رضوی ادامه داد: در صورتی که وزن مشخصی برای بسته بندی شکر و قیمت برای آن تعیین شود، در شبکه مزبور قابل توزیع خواهد بود.

رجوعی بیان کرد: عملکرد صنوف در توزیع شکر در سامانه جامع تجارت ثبت می‌شود و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز ملزم به ارایه گزارش صندوق پول خود هستند لذا امکان تخلف در فروش سهمیه کالایی طرح تنظیم بازار توسط آن‌ها به حداقل می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->