نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر
سرخط خبرها

وقتی پول نیست، بومی‌ها را می‌خواهند!

  • کد خبر: ۳۷۴۱۶
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۴
وقتی پول نیست، بومی‌ها را می‌خواهند!
گفتگو با بهروز افشار، مدافع مشهدی مس رفسنجان که با این تیم لیگ‌ برتری شد. بهروز افشار بازیکنی که بعد از ابومسلم، سیاه‌جامگان و بادران برای کمک به تیم محمد ربیعی در ابتدای فصل به رفسنجان رفت و حالا مهر این صعود روی پیشانی او و هم‌تیمی‌هایش خورده است.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ «یادمان نرود، بسیاری از چیز‌هایی که امروز داریم، همان دعا‌هایی است که فکر می‌کردیم خدا آن‌ها را نمی‌شنود...!» این متنی است که مدافع مشهدی مس رفسنجان بعد از مسجل‌شدن صعودشان به لیگ برتر به‌همراه تصویری از تیمشان در اینستاگرامش منتشر کرده است. بهروز افشار با هشتگ #تیم‌_رفاقت به‌نوعی راز یک صعود شیرین برای اولین‌بار در تاریخ شهری کوچک در مرکز ایران را بیان کرده است؛ صعودی که صدالبته مدافع مشهدی با عملکرد خوبی که در طول فصل داشت، در آن نقش بسزایی داشت.
 
مس رفسنجان درحالی ۲ هفته مانده به پایان رقابت‌های لیگ دسته‌یک در هفته سی‌و‌دوم با پیروزی خانگی ۱ بر ۰ مقابل فجرسپاسی لیگ برتری شد که نکته ویژه‌اش برای مشهدی‌ها، «بهروز افشار» است؛ بازیکنی که بعد از ابومسلم، سیاه‌جامگان و بادران برای کمک به تیم محمد ربیعی در ابتدای فصل به رفسنجان رفت و حالا مهر این صعود روی پیشانی او و هم‌تیمی‌هایش خورده است. هم‌تیمی‌های افشار هم‌اکنون با ۶۳ امتیاز صدرنشین لیگ‌یک هستند و تیم سوم جدول، آلومینیوم، با آن‌ها ۶ امتیاز و ۸ تفاضل گل فاصله دارد و باید رفسنجانی‌ها را از همین حالا لیگ‌برتری بدانیم.


* صعودتان به لیگ برتر چگونه به دست آمد؟

- در ابتدای فصل هیچ‌کس از تیم ما انتظار صعود نداشت و قرار بود در جدول جایگاه خوبی داشته باشیم، اما همین که کار پیش رفت، رفته‌رفته شرایط بهتر شد و ما در قواره یک مدعی ظاهر شدیم. در نیم‌فصل چند خرید و تقویت خوب هم داشتیم که نتیجه‌اش این صعود شد.

 

* هدف‌گذاری‌تان در ابتدای فصل چه بود؟

- از ما رتبه تک‌رقمی در جدول خواسته بودند، اما بازیکنان باتجربه در کنار جوان‌ها کاری کردند کارستان!

 

* بعد از بازی فجر که تقریبا صعودتان مسجل شده است، واکنش مردم رفسنجان به این صعود تاریخی چطور بود؟

- همان‌طور که می‌دانید، بازی به‌خاطر شرایط کرونایی بدون تماشاگر بود؛ اما هواداران ما بیرون استادیوم و تعدادی هم روی درو‌دیوار بودند و ما را تشویق می‌کردند. بعد از بازی هم وقتی به هتل و محل اقامتمان رفتیم، تا صبح مردم شادی می‌کردند! اصلا فکر نمی‌کردم این‌قدر مردم رفسنجان خوش‌حال شوند و این واقعا هیجان‌انگیز بود.

 

* تیم دیگر کرمان، مس کرمان هم می‌تواند در ادامه لیگ برتری شود...

- همین‌طور است. هر ۲ تیم مس کرمان و مس رفسنجان مربوط به یک مجموعه هستند؛ اما خب حقیقت را بخواهید، اصل مس مال رفسنجان و سرچشمه است؛ ولی، چون کرمان مرکز استان است و سابقه حضور در لیگ برتر و آسیا را دارد، مردم فکر می‌کنند حمایت‌های اصلی کارخانه مس از تیم مس کرمان است.

 

* قراردادت با مس رفسنجان چندساله بود؟ در لیگ برتر همراه این تیم خواهی بود؟

- قراردادم که یک‌ساله بود؛ یعنی قرارداد همه بازیکنان یک‌ساله بود. اما درمورد اینکه سال بعد همراه تیم خواهم بود یا به تیم دیگری می‌روم، هنوز خیلی زود است. ما ۲ بازی دیگر داریم و می‌خواهیم با اقتدار قهرمان شویم.

 

* برگردیم به عقب. چه شد که بهروز افشار در ابتدای فصل از رفسنجان سردرآورد؟

- من قبلا با محمد ربیعی در بادران کار کرده بودم. اول فصل محمدآقا از من خواست تا برای کمک به مس، راهی رفسنجان شوم و من هم به‌خاطر شناختی که از ایشان داشتم، به این تیم پیوستم.

 

* این مدت کجا بودی؟ بعد از جدایی‌ات از سیاه‌جامگان و دورشدن از مشهد، هواداران فوتبال مشهد کمتر از تو خبر داشتند.

- همان‌طور که می‌دانید، من فوتبالم را از پایه‌های ابومسلم آغاز کردم. سربازی‌ام را هم در این تیم گذراندم و بعد به‌خاطر خداداد عزیزی و مرحوم غیاثیان به سیاه‌جامگان آمدم. ما از لیگ دسته‌دوم شروع کردیم و تا لیگ برتر هم بالا آمدیم، اما متأسفانه بعد از لیگ‌برتری‌شدن خیلی از بچه‌هایی را که برای صعود تیم زحمت کشیده بودند، کنار گذاشتند.

 

* حتی سرمربی بومی تیم را...

- دقیقا. می‌دانید در فوتبال مشهد گاهی به بومی‌ها کم‌لطفی می‌شود. خیلی از بچه‌هایی که در تیم زحمت کشیدند و تیم را لیگ‌برتری کردند، بعد از صعود کنار گذاشتند که‌ای کاش از همان بچه‌ها در لیگ استفاده می‌شد.

 

* مرغ همسایه غاز است دیگر.

- بله. همیشه موقعی که پول نبود، می‌گفتند شما بومی‌ها برای شهرتان بازی کنید، اما همین‌که پولی می‌آمد، بازیکن از بیرون می‌آوردند و خرج آن‌ها می‌کردند!

 

* پس با دلخوری از مشهد رفتی.

- نه. این‌طور نیست. به‌هر‌حال حاجی‌عباسی هم با دست‌خالی برای این تیم خیلی زحمت کشید و باید ممنونش باشیم. در شرایط کنونی تیم‌داری بخش خصوصی بسیار سخت است.

 

* اما نابودی ابومسلم و پیام و تیم‌های این‌طوری ناراحت‌کننده است...

- واقعا خیلی حیف است. تیم‌هایی مثل ابومسلم، پیام، سیاه‌جامگان و... تیم‌هایی بودند که تماشاگر داشتند و هویت فوتبال مشهد بودند. درست است امروز شهرخودرو در لیگ برتر خوب نتیجه می‌گیرد و توانست آسیایی شود، اما واقعیت را باید بپذیریم. شهرخودرو هیچ‌وقت جایگاه ابومسلم و پیام را در بین هواداران فوتبال مشهد نداشته است.

 

* برگردیم به مس رفسنجان. اگر بخواهی با همین تجربه یک‌ساله کمی امکانات و سخت‌افزار باشگاه‌های کرمانی مثل مس را با فوتبال مشهد مقایسه کنی، چه می‌گویی؟

- امکانات باشگاه‌های مسی فوق‌العاده است. ما یک ورزشگاه پانزده‌هزارنفری اختصاصی، یک چمن مصنوعی و ۲ زمین تمرین چمن طبیعی داریم. از نظر امکاناتی هیچ مشکلی نداشتیم و هر قول مالی هم که به ما دادند، عمل کردند.

 

* بهروز افشار ۳۴ ساله است. فکر می‌کنی تاچه‌زمانی به فوتبال ادامه بدهی؟

- من معتقدم یک بازیکن تا زمانی باید بازی کند که اولا در خود ببیند و دوما پیشنهاد داشته باشد. بازیکن وقتی پیشنهاد دارد، یعنی هنوز می‌تواند؛ یعنی هنوز هست. من وقتی ببینم دیگر نمی‌توانم مقابل یک جوان بازی کنم و جا می‌مانم، خودم فوتبال را کنار می‌گذارم؛ اما خوشبختانه الان وضعیت خوبی دارم و هنوز به فوتبال ادامه می‌دهم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->