اختصاص معلم خصوصی و سالن مطالعه برای دانش آموزان سیدی مشهد که امتحان نهایی دارند انجام ۲۰۰ عملیات آتش‌نشانی مرتبط با سیل مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) غربالگری جنین ممنوع شده یا استاندارد؟ محمد، دومین نام پرطرفدار پسران در انگلستان شد! تداوم بارش شدید باران و تگرگ در خراسان‌رضوی | انسداد ۳ مسیر جاده‌‌ای در استان (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت یک موتورسوار براثر تصادف در میدان استقلال مشهد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد تماس‌های اورژانس مشهد رکورد زد | از تماس‌های غیراورژانسی بپرهیزید (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) احتمالاً دیگر بارشی به این میزان در مشهد نداریم (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای مرحله دوم طرح هوشمند کنترل سارقان با پابند الکترونیک امتحانات نهایی دانش‌آموزان لغو شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ناتوانی در صدور کارت امتحانات نهایی به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی | شدت بارش‌ها از روز یکشنبه کاهش می‌یابد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دانش‌آموزان بدون کارت امتحان نهایی، به مدرسه یا میزخدمت مستقر در نواحی آموزش‌وپرورش مراجعه کنند میدان امام علی (ع) به امام حسن (ع) بسته شد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از سکه ولایت عهدی امام رضا(ع) در مشهد کشف ۴۰ کیلوگرم چای تریاکی در فرودگاه امام (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) حضور ۳۸۰ پزشک و پرستار در شهرستان‌های خراسان‌رضوی (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی حوزه سلامت مشهد برای مواجهه با حوادث احتمالی ناشی از سیلاب بیش از ۴ هزار تماس با اورژانس مشهد درپی بارش باران‌های سیل‌آسا
سرخط خبرها

نرخ ۴.۲۴ درصدی ترک تحصیل دانش‌آموزان در کشور در پایه متوسطه اول

  • کد خبر: ۳۷۴۲
  • ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷
نرخ ۴.۲۴ درصدی ترک تحصیل دانش‌آموزان در کشور در پایه متوسطه اول

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه کسانی در متوسطه دوم نمی‌توانند به هر دلیلی تحصیل خود را ادامه دهند، به خیل تارکین تحصیل می‌پیوندند و همین‌ افراد نرخ پوشش تحصیلی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند، گفت: در مقطع متوسطه اول ۳.۹ درصد دختران و ۴.۵۵ درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز و به نقل از ایسنا، علیرضا کمرئی، با اشاره به تلاش برای کاهش نرخ بازماندگی از تحصیل اظهار کرد: پوشش تحصیلی امری جدی در هدف‌گذاری استان‌ها است.

وی افزود: نرخ پوشش تحصیلی ظاهری دختران در دوره اول متوسطه ۹۷.۷۷ درصد و در پسران ۱۰۱.۶۸ درصد است. علت اینکه این نرخ در پسران بالای ۱۰۰ است به عللی چون تکرار پایه و وقفه‌های تحصیلی ایجاد شده برمی‌گردد.

کمرئی تاکید کرد: نرخ ظاهری نباید در افکار عمومی این تلقی را به وجود بیاورد که واقعیت ندارد. ما دو شاخص پوشش ظاهری و واقعی داریم که یکی دانش آموزان در سن متعارف را محاسبه می کند و دیگری دانش‌آموزانی که احتمالا بازمانده از تحصیل هستند و یا تکرار پایه داشته باشند.

وی با بیان اینکه بر اساس این مبنا نرخ ترک تحصیل در پسران بالاتر است، گفت: کسانی در متوسطه دوم نمی‌توانند به هر دلیلی تحصیل خود را ادامه دهند، به خیل تارکین تحصیل می‌پیوندند و این افراد نرخ پوشش تحصیلی ما را تحت تاثیر قرار می دهند. در مقطع متوسطه اول ۳.۹ درصد دختران و ۴.۵۵ درصد پسران ترک تحصیل می‌کنند که در پسران بیشتر است. در کل نرخ ترک تحصیل دانش‌آموزان در متوسطه اول ۴.۲۴ درصد است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نرخ ترک تحصیل دختران در دوره متوسطه دوم ۳.۷ درصد و در پسران ۴.۵۱ درصد و در مجموع  ۴.۱۲ درصد است.

 

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->