«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید

  • کد خبر: ۳۷۶۵۲
  • ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۱
  • ۲
معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید
در ویدئو‌ها یا تصاویر متحرکی که این روز‌ها در فضای مجازی می‌چرخند جای چهره‌ها عوض شده که دستپخت برنامه REFACE است. REFACE تکنولوژی دیپ فیک (Deepfake) را به شکلی سطحی، اما همچنان جذاب به موبایل آورده است.
به گزارش شهرآرانیوز، احتمالا تا الان اسم برنامه REFACE را شنیده‌اید یا حداقل بدون اینکه اپلیکیشن را بشناسید، نمونه کارهایش را در فضای مجازی دیده‌اید.

REFACE به عنوان گسترش دهنده ایده FaceApp، جای اینکه چهره افراد را در تصاویر ثابت عوض کند یا با استفاده از هوش مصنوعی‌اش تغییراتی در عکس‌ها بدهد پا را یک قدم فراتر گذاشته و این بار جابه‌جایی صورت را روی ویدیو و عکس‌های متحرک انجام داده است.

به‌خاطر همین ایده هیجان انگیز هم برنامه REFACE توانسته این روز‌ها به جدیدترین ترندِ بازارِ اپلیکیشن‌های موبایل تبدیل شود و البته همان داستانِ همیشگی نگرانی بابت حریم شخصی را دوباره به وجود بیاورد. اما REFACE چطور کار می‌کند؟

معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید

بعد از اینکه وارد برنامه شدید و قوانینش را پذیرفتید، مستقیم به محیط اپلیکیشن می‌روید. برنامه از چهار بخش Featured Today، جستجو، آپلود و پروفایل تشکیل شده است.

در قسمت Featured Today و همانطور که از اسمش می‌شود حدس زد، ویدیوهایِ ترندِ روز قرار گرفته‌اند و با کلیک روی هر کدام از آن‌ها می‌توانید یک عکس بگیرید و چهره خودتان را روی ویدیو بگذارید. همین! بعد هم که تمام شد یا ویدیو را در گوشی ذخیره می‌کنید یا به سراغ یک کلیپ دیگر می‌روید.

کار با برنامه فوق العاده ساده است و خیلی زود و بدون هیچگونه پیچیدگی کاربر را به آن چیزی که به دنبالش آمده، می‌رساند.

البته اگر هیچکدام از محتویاتِ این بخش باب میل‌تان نبود، کافیست به قسمت جستجو بروید و آنجا با نوشتن هر کلمه‌ای که می‌خواهید گیف‌ها یا همان تصاویر متحرک دلخواه‌تان را پیدا کنید. فقط یک نکته: ظاهرا در قسمت جستجو فعلا خبری از ویدیو نیست و تنها قابلیت جستجو گیف را دارید.

حتی در بخش آپلود هم که تنها در دسترس کاربران ویژه است (بله، برنامه اشتراک ویژه دارد) تنها می‌شود گیف آپلود کرد و خبری از بارگذاری ویدیو‌های دلخواه نیست؛ بنابراین اگر می‌خواهید با قابلیت جابه‌جایی چهره روی ویدیو‌ها کار کنید که اتفاقا جذاب‌ترین ویژگی اپلیکیشن هست مجبورید از همان بخش Featured Today استفاده کنید.


معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید
می‌توانستم راکِ خوبی بشوم.

شاید در ادامه سازنده قابلیت آپلود ویدیو‌های دلخواه را به برنامه REFACE اضافه کند. چون آنطور که در توضیحات نوشته شده، اپلیکیشن از RefaceAI استفاده کرده و با توجه به سایتِ این تکنولوژی می‌شود هر ویدیویی را با استفاده از آن تغییر داد.

ولی فعلا و احتمالا به‌خاطر کاهش فشار روی سرور‌ها چنین ویژگی را در اپ شاهد نیستیم. البته ویدیو‌های Featured Today آن‌قدر متنوع هستند که بتوانند بخش زیادی از نیاز‌های مخاطبین را برآورده کنند.

اما ساز و کار RefaceAI چگونه است؟ جابه‌جایی صورت در سه مرحله فرآیند جابه‌جایی صورت را انجام می‌دهد. ابتدا چهره‌ها در ویدیو‌ها یا عکس متحرک منبع شناسایی می‌شوند، سپس همین کار در عکسی که مخاطب آپلود گرفته انجام می‌شود و در نهایت هوش مصنوعی صورت‌ها را جابه‌جا می‌کند.

نکته مثبت RefaceAI که در REFACE هم کاملا مشاهده می‌شود، این است که صرفا چهره‌ها عوض نمی‌شوند. در واقع به لطف هوش مصنوعی این تکنولوژی، برنامه یک سری حالات چهره بسته به صورت خود فرد اضافه می‌کند تا کار طبیعی‌تر جلوه کند.

معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید

مشخصا نتیجه نهایی به اندازه ویدیو‌های دیپ فیکی که ترند شده‌اند آن‌قدر‌ها پیچیده نیست و محدودیت‌هایی دارد، ولی برای یک اپلیکیشن موبایل که مخاطب صرفا برای سرگرمی و تفریح به سراغش رفته واقعا چیز جذابی را ارائه می‌دهد.

به‌خاطر همین ویژگی و ایده، برنامه REFACE به دنبال بقیه اپلیکیشن‌های جابه‌جایی یا ویرایش صورت مثل FaceApp یا Gradient می‌تواند تجربه جذابی باشد، اما سه مسئله وجود دارد:

یکی از آن‌ها که خیلی مهم بوده و در ابتدای مقاله هم به آن اشاره شد، بحث حریم شخصی کاربران است. هرچند وقتی وارد اپ می‌شوید، برنامه سعی می‌کند این اطمینان را به مخاطب بدهد که تمام اطلاعات و تصاویرش محفوظ باقی می‌مانند.

معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید
ولی بیلی آیلیش خوبی نمی‌شدم.

ولی همیشه در اینگونه اپلیکیشن‌ها نگرانی‌هایی بابت نقض حریم شخصی کاربران وجود دارد. از داستان فیس اپ و Zao زمان زیادی نمی‌گذرد و آن دو اتفاق باعث شده‌اند تا حالا با چشم تردید به REFACE نگاه شود.

مسئله دوم به اشتراک ویژه اپلیکیشن برمی‌گردد. انتظار این را نداشته باشید که برنامه REFACE را دانلود کنید و همینطوری با تغییر چهره ویدیو‌های بامزه بسازید. حداقل در نسخه رایگان از این خبر‌ها نیست.

بعد از چند بار تستِ اپ با پیغامی مواجه شدم که فعلا سرور‌ها شلوغ بوده و برای اینکه بقیه هم استفاده کنند، یک ساعت صبر کنید. جدا از اینکه نسخه رایگان حتی در حالتی که چهره‌ها جابه‌جا نشوند و ارور بدهد، باز یک تبلیغی نشان می‌دهد. اما مسئله سوم و پایانی، برنامه ریفیس (REFACE) را مجبورید با نرم افزار‌های تغییر آی پی اجرا کنید.

در هر صورت با تمام این مسائل و نگرانی‌هایی که وجود دارد، ری فیس ترند شده و به زودی از این هم فراگیرتر می‌شود. اما باید ببینیم مشکلاتی که گریبان فیس اپ و نمونه‌های مشابه را گرفت برای این اپلیکیشن تکرار می‌شود یا خیر. نظر شما چیست؟ شما در مورد آینده ری فیس چه پیش‌بینی‌هایی دارید؟
 
معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید

REFACE: face swap videos
قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه‌ای
سازنده: NEOCORTEXT
سیستم عامل: iOS و اندروید
حجم: ۸۷.۷ / ۲۲ مگابایت
 
معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید
معرفی اپلیکیشن REFACE؛ روی ویدئو و عکس‌های متحرک، چهره را جابه‌جا کنید
منبع:idat
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیشکی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۰
1
1
چرا هر کاری میکنم نمیشه
nf
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
3
0
فقط تونستم یه بار استفاده کنم دیگه نشد علتش چیه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->