به گزارش شهرآرانیوز؛ ابزار Your Algorithm قابلیتی تازه در اینستاگرام است که به شما امکان میدهد بفهمید کدام موضوعات و علایق، ریلها و محتوایی را که در فیدتان میبینید شکل میدهند و بتوانید آنها را بر اساس سلیقه خود شخصیسازی کنید.
براساس خبر تککرانچ، از این پس هنگام تماشای ریلها، یک آیکون جدید در بالا سمت راست صفحه دیده میشود. با لمس آن، وارد بخش Your Algorithm میشوید؛ جایی که اینستاگرام خلاصهای از علایق اخیرتان را که براساس رفتار و تعاملات شما استخراج شده، نمایش میدهد. این هوش مصنوعی داخلی، الگوی فعالیت شما را تحلیل میکند و آن را در قالب یک توضیح کوتاه ارائه میکند.

مثلاً ممکن است اینستاگرام به شما بگوید «اخیراً به خلاقیت، ورزش، انگیزه برای تمرین و اسکیت علاقه نشان دادهاید.» این خلاصه قابل اشتراکگذاری در استوری است تا مخاطبانتان هم بدانند که اخیراً به چه موضوعاتی گرایش پیدا کردهاید.

در بخش پایین این توضیح، فهرستی از موضوعات موردعلاقهتان از دید اینستاگرام قرار دارد. شما میتوانید مشخص کنید که تمایل دارید چه موضوعاتی بیشتر در فید ریلهایتان نمایش داده شود، چه موضوعاتی را کمتر ببینید یا حتی موضوعات جدیدی را که علاقهمندید، اما در فهرست وجود ندارد، به صورت دستی اضافه کنید.
این تنظیمات باعث میشود سیستم پیشنهاد محتوا دقیقتر با سلیقه شما هماهنگ شود.
ابزار Your Algorithm فعلاً برای کاربران اینستاگرام در ایالات متحده فعال شده و بهزودی برای کاربران انگلیسیزبان نیز در دسترس قرار خواهد گرفت. اینستاگرام اعلام کرده که در مراحل بعدی، امکان شخصیسازی کامل فید Explore هم فراهم میشود.
این قابلیت به مرور در بخشهای بیشتری از پلتفرم گسترش خواهد یافت. به این ترتیب، کاربران کنترل بیشتری بر محتوایی که میبینند خواهند داشت و تجربهای شخصیتر از اینستاگرام خواهند داشت.