سرخط خبرها
شهردار منطقه تاکید کرد

ضرورت پاسخ‌گویی به شهروندان

  • کد خبر: ۳۷۹۰
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۳
ضرورت پاسخ‌گویی به شهروندان

محسن زکریا - یکی از مباحثی که در دوره پنجم شورای اسلامی شهر مشهد و به تبع آن مجموعه مدیریت‌شهری به جد در دستور کار قرار گرفته و با پیگیری‌های مداوم هم ادامه دارد، گفت‌وگوی مستقیم مسئولان از طریق سامانه137 با مردم است. در این روش 2اتفاق مثبت می‌افتد: نخست اینکه مردم ارتباط بهتری با مسئولان دارند و آن فاصله مدیران و شهروندان که همیشه به چشم آمده، کمتر می‌شود تا به‌نوعی فاصله مسئولان و شهروندان از بین برود. نکته دیگر هم این است که مسئولان به‌طور مستقیم در جریان مشکلات و معضلات شهری قرار می‌گیرند و بدون واسطه می‌توانند با مردم صحبت کنند و از وضعیت شهر آگاه شوند.


کاهش زمان
به همین دلیل و در راستای نهضت پاسخ‌گویی مدیران شهری به شهروندان، شهردار و مسئولان این منطقه با حضور در مرکز137، پاسخ‌گوی مستقیم درخواست‌های شهروندان شدند.
سعید ریخته‌گر، شهردار منطقه11، با تأکید بر پاسخ‌گویی و پیگیری مؤثر درخواست‌های شهروندی بیان کرد: سامانه ارتباطات مردمی137 بستری مناسب برای تسریع در انجام امور اجرایی از سوی شهرداری و ورود شهروندان به عرصه مدیریت‌شهری است.


تسریع در پاسخگویی
ریخته گر افزود: سامانه137 جایگزین مراجعات حضوری شهروندان به بخش های مختلف شهرداری است و شهروندان به آسانی و با صرف وقت کم می‌توانند درخواست‌های خود را با مدیران و کارشناسان شهرداری مطرح نمایند.
وی در حاشیه پاسخ‌گویی مستقیم به تماس‌های تلفنی شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی۱۳۷، اظهار کرد: به لحاظ تسریع در پیگیری و پاسخ‌گویی به درخواست‌ها و انتقادات مردمی، ۱۳۷ بهترین سازوکار پیش‌بینی شده است.


پیگیری سریع
ریخته‌گر ضمن تأکید بر پیگیری سریع مشکلات مطرح‌شده شهروندان اضافه کرد: ما نیز درخواست‌های مردمی ۱۳۷ را بلافاصله بعد از ارجاع، توسط مدیران و کارشناسان مرتبط در منطقه۱۱ پیگیری کرده و پاسخ مثبت یا منفی درخواست شهروند را در کوتاه‌ترین زمان ممکن از طریق پیامک یا تماس تلفنی به ایشان اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
وی پیشنهاد کرد در کنار درگاه‌های فعلی برای دریافت پیام‌های مردمی در مرکز ۱۳۷، درگاه‌های جدیدی مانند نرم‌افزار و ربات‌های تلگرامی راه‌اندازی شود تا شهروندان بتوانند درخواست‌های خود را در قالب صوت و تصویر برای این مرکز ارسال کنند و در صورت نیاز، به‌صورت آنلاین در برقراری ارتباط با مسئول مربوط پاسخ خود را دریافت نمایند.


توجه به حقوق شهروندان
شهردار منطقه11 ضمن تأکید بر اینکه ما علاوه بر اینکه به وظایف و تکالیف شهروندان توجه داریم، باید به حقوق آن‌ها نیز توجه کنیم و احترام بگذاریم، ادامه داد: ۱۳۷، پاسخی به مطالبه‌گری مردم و در راستای داشتن شهری بدون مشکل و نیز مطالبه حقوق شهروندی است.


پروژه امامت نیازمند اعتبار
وی درباره اقدامات در دست اجرای این منطقه نیز اذعان داشت: امیدوارم تا 3ماه آینده، مجموعه ورزشی امامت ۴۹ با اعتباری در حدود ۷میلیارد تومان به بهره‌برداری برسد که امسال ۳میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.
گفتنی است، در این پاسخ‌گویی که با همراهی معاون اجرایی و مسئولان فنی و عمران، فضای سبز، خدمات‌شهری، ترافیک و روابط‌عمومی انجام شد، درخواست‌های شهروندان بررسی شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->