٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو درباره دارو‌های ایرانی کرونا

  • کد خبر: ۳۷۹۱۰
  • ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
توضیحات رئیس سازمان غذا و دارو درباره دارو‌های ایرانی کرونا
رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام اینکه رمدیسیویر ایرانی هنوز وارد چرخه مصرف نشده است، گفت: کارساز نبودن دارو‌های ایرانی مقابل کرونا شایعه است و در رمدسیویر ایرانی برخلاف شایعات کورتون وجود ندارد.
به گزارش شهرآرانیوز، شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: هنوز داروی خاصی که به طور قطعی بتوان گفت در درمان بیماری کرونا موثر بوده شناسایی نشده است، البته برخی از دارو‌ها در درمان کمک کننده هستند.

او با اشاره به اینکه هیدروکسی کلروکین از پروتکل درمانی خارج شده است، افزود: در حال حاضر اکتمرا و رمدیسیویر برای بیماران کرونایی تجویز می‌شود و داروی رمدیسیویر بین همه بیمارستان‌های دانشگاهی که بیمار کرونایی را پذیرش می‌کنند توزیع شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه ظرف یکی دو هفته آینده کلاً از تولیدات داخلی نیاز دارویی بیماران کرونایی را تامین خواهیم کرد، افزود: این دارو‌ها در بیمارستان بر اساس پروتکل‌های خاصی تجویز می‌شود و کمبودی وجود ندارد.
 

رمدیسیویر ایرانی هنوز وارد چرخه مصرف نشده است

 
 
شانه ساز با بیان اینکه کارساز نبودن دارو‌های ایرانی مقابل کرونا شایعه است، ادامه داد: دارو‌های ما به صورت سهمیه‌ای در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد، تولیدات داخلی رمدیسیویر هنوز وارد چرخه مصرف نشده است و از دارو‌های وارداتی استفاده می‌کنیم، لذا نباید به شایعات توجه کرد اینکه گفته می‌شود در داروی ایرانی رمدسیویر کورتون وجود دارد شایعه‌ای بیش نیست، مردم مراقب باشند تا در دام شیادان بازار سیاه نیفتند.
فاویپیراویر به وفور در کشور تولید می‌شود

او با اشاره به تولید داروی فاویپیراویر در ایران افزود: این دارو وارد پروتکل درمانی آنفولانزا شده است لذا دارو به وفور در داخل کشور تولید می‌شود و برای پاییز ذخایر مورد نیاز را پیش بینی کرده‌ایم و چند صد هزار عدد در اختیار شبکه توزیع قرار گرفته است.

شانه ساز تصریح کرد: اگر بیماری به این دارو احتیاج پیدا کرد، این دارو به اندازه کافی در دسترس قرار دارد، این دارو در اختیار شبکه بیمارستانی کرونا و مراکز ۱۶ ساعته است، اگر نیاز بود برای بیماران تجویز می‌شود.

رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه پیک آنفولانزا را از مهرماه پیش بینی کرده‌ایم، گفت: برای مهرماه در حال برنامه‌ریزی و ذخیره‌سازی دارو هستیم و این دارو با قیمت پایین‌تر از نمونه وارداتی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت و به طوری که هر دارویی که در درمان کرونا یا آنفولانزا کمک کننده باشد، ظرف مدت کوتاهی تولید می‌شود.

او با اشاره به اینکه ویروس کرونا ماهیت بسیار پیچیده‌ای دارد افزود: هنوز واکسنی که بتوان به آن اعتماد کرد در دسترس نیست، دنیا نتوانسته به این فرمول برسد، در ایران چند شرکت دانش بنیان در حال کار بر روی این مسئله هستند، هر کشوری در ابتدا واکسن تولیدی خود را برای مردم آن سرزمین استفاده خواهد کرد.

شانه ساز با بیان اینکه گفته شده است که واکسن روسی برای ۷۳ روز می‌تواند ایمنی ایجاد کند، گفت: واکسن روسی باید چهار بار در سال تزریق شود، این تعداد دفعات برای استفاده از واکسن عرف نیست لذا در کشور ما چند گروه به شیوه‌های مختلف در حال کار بر روی تولید واکسن هستند

او بیان کرد: آمریکا، روسیه، چین و هند کشور‌هایی هستند که بر روی تولید واکسن کار می‌کنند و ما به روش‌های مختلفی در حال کار بر روی تولید واکسن هستیم و نمی‌خواهیم امید کاذب ایجاد کنیم، در مطالعات باید به ضریب اطمینان بالا دست پیدا کرد و در این صورت می‌توانیم نتایج اقدامات را اعلام کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->