یک سوم آمریکایی‌ها تمایلی به دریافت واکسن کووید۱۹ ندارند

  • کد خبر: ۳۷۹۵۸
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
یک سوم آمریکایی‌ها تمایلی به دریافت واکسن کووید۱۹ ندارند
بیش از یک سوم آمریکایی‌ها تمایلی به دریافت واکسن کووید۱۹ ندارند.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس یک نظرسنجی مشخص شد که ۳۵ درصد از آمریکایی‌ها حتی با تایید واکسن کووید۱۹ توسط سازمان غذا و داروی این کشور هم نسبت به دریافت این واکسن رغبتی نخواهند داشت.

 

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این نظرسنجی که توسط موسسه گالوپ انجام شد، همچنین مشخص شد که اولویت‌های حزبی سیاسی آمریکا تاثیر شگرفی بر دیدگاه‌های آمریکایی‌ها درباره واکسن کووید-۱۹ دارد و ۸۱ درصد از شرکت کنندگان که از دموکرات‌ها بودند گفتند اگر واکسن مجانی و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا وجود داشته باشد، همین امروز آن را تزریق می‌کنند.

 

اما فقط ۵۹ درصد از مستقل‌ها و ۴۷ درصد از جمهوری خواهان چنین دیدگاهی داشتند.

 

همچنین، در این یافته مشخص شد که ۷۶ درصد از بزرگسالان بین ۱۸ تا ۲۹ سال گفتند اگر این واکسنی وجود داشته باشد، آن را تزریق می‌کنند.

 

درضمن، ۷۰ درصد از شهروندان ۶۵ سال به بالا نیز چنین دیدگاهی داشتند.

 

البته تمایل برای تزریق واکسن کووید-۱۹ در میان بازه سنی ۳۰ تا ۴۹ سال کم بود و تنها ۶۴ درصد گفتند که این واکسن را تزریق می‌کنند. در ضمن، ۵۹ درصد از افراد بین سن ۵۰ تا ۶۴ سال نیز گفتند که تمایل دارند چنین واکسنی را تزریق کنند.

 

این نظرسنجی مشخص کرد که ۶۷ درصد از سفیدپوستان آمریکایی و ۵۹ درصد از رنگین پوستان آمریکایی چنین واکسنی را تزریق می‌کنند.

 

در این نظرسنجی همچنین مشخص شد که ۶۵ درصد از آمریکایی‌های ساکن شهرهای بزرگ و ۶۹ درصد ساکن حومه تمایل بیشتری به تزریق واکسن ضد کرونا دارند.

 

همچنین ۶۸ درصد از آمریکایی‌های ساکن شهرستان‌ها یا روستاها نیز دوست دارند که واکسینه شوند و ۵۶ درصد ساکن مناطق حومه یا زمین‌های کشاورزی نیز دوست دارند واکسن را تزریق کنند. این نظرسنجی از ۷۶۰۰ بزرگسال انجام شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->