شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم
سرخط خبرها

چراغ سبز لویه جرگه افغانستان به آزادی مشروط ۴۰۰ زندانی طالبان

  • کد خبر: ۳۷۹۷۴
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
چراغ سبز لویه جرگه افغانستان به آزادی مشروط ۴۰۰ زندانی طالبان
عبدالله عبدالله رئیس «لویه جرگه مشورتی» صلح یا مجلس بزرگان افغانستان گفت: به نظر می رسد کمیته‌های این مجلس مشورتی با آزادی ۴۰۰ مشروط زندانی طالبان توسط دولت این کشور موافق هستند. دولت اشرف غنی پیشتر با آزادی این افراد مخالفت کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، عبدالله رییس شورای عالی مصالحه و رئیس مجلس مشورتی لویه جرگه در نشستی خبری در کابل اعلام کرد: در پایان کار کمیته‌های لویه جرگه  مشخص شد که آنها با آزادی زندانیان طالبان با در نظر گرفتن شرایطی موافقت دارند.

 

وی گفت لویه جرگه در نظر مشورتی خود از دولت این کشور خواست که زندانیان باقی‌مانده طالبان  از زندان‌های دولت آزاد شوند، اما آنها باید در مورد عدم بازگشت به میدان‌های جنگ تضمین‌های لازم را ارائه دهند. علاوه بر این تأکید شد که پس از آزادی این زندانیان، مذاکرات صلح  باید به فوریت آغاز شود و دیگر بهانه‌جویی برای تأخیر در این مذاکرات وجود نداشته باشد.

 

عبدالله افزود: تمام کمیته‌ها در مورد تقویت و حمایت از تیم مذاکره‌کننده پافشاری دارند تا نمایندگی درستی از  مردم افغانستان انجام شود و به  تیم مذاکره ‌کننده نباید به صورت یکجانبه عمل کند، بلکه در این زمینه باید یک‌صدا باشند.

 

به گفته وی، در مورد احتمال شرکت رهبران سیاسی و رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی در مذاکرات نیز در لویه جرگه بحث و تاکید شد باید نظارت و شفافیت لازم در جریان مذاکرات صورت بگیرد و مردم افغانستان از جزییات گفت‌وگوها مطلع باشند.

 

رئیس لویه جرگه همچنین گفت: هیأت مذاکره‌کننده باید از نظام جمهوری اسلامی افغانستان، ارزش‌های قانون اساسی، در صورت لزوم بحث تعدیل قانون اساسی از مجرای قانونی، آزادی بیان، حقوق اقلیت‌ها، حقوق زنان، قربانیان جنگ به‌ویژه خانواده‌های شهدا و افراد دارای معلولیت به خوبی دفاع کند.

 

لویه جرگه همچنین خواسته است تا فهرست زندانیان باقی‌مانده در اختیار عموم گذاشته شود تا مردم آنها را بشناسند.

 

به گفته عبدالله، کسانی ‌که در نشست مشورتی لویه جرگه شرکت کردند از گروه‌ها و اقوام مختلف مردم افغانستان هستند.

 

رئیس لویه جرگه افزود: امروز جمع بندی نهایی در این زمینه انجام می شود و قطعنامه آن فردا و در پایان نشست لویه جرگه منتشر خواهد شد.

 

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->