شلیک دلخراش مرد فراری به همسرش استطاعت ٩٨درصد زائران حج تمتع امسال مشخص شد کشف جسد دانشجوی دندان‌پزشکی بعد از یک هفته| دو مظنون بازداشت شدند یک کشته و ۶ مجروح بر اثر طوفان زاهدان(۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد دستگیری زورگیران دهه هشتادی قمه کش (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف ۷۳ قطعه سکه تاریخی دوره اشکانیان از مسافر قطار (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشاهده پلنگ در حاشیه محدوده آب چمن روستای مشهد میانگین سن مادران و پدران ایرانی در تولد اولین فرزند چقدر است؟ سردار رادان: اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل نداریم سارق ۴۶ کامپیوتر خودرو در مشهد به دام افتاد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازنشستگان تامین اجتماعی همچنان منتظر تعیین تکلیف افزایش حقوق خود هستند (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب ۱۱ واحد صنفی به‌دلیل فروش مواد مخدر و قرص‌های غیرمجاز در مشهد  آدمکشی جوان ۱۸ ساله به خاطر غرور جوانی در مشهد + عکس آنچه اخلاق عمومی را کارآمدتر می‌کند نگهداری درست پیاز و جلوگیری از جوانه زدن آن + روش‌هایی کاربردی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز اینترنت در روز‌های کنکور قطع نمی‌شود تاثیر شبکه‌های اجتماعی مجازی بر گرایش نوجوانان به مصرف دخانیات چقدر است؟ قطع انتقال محلی مالاریا در کشور تا سال ۱۴۰۴ | افزایش مالاریا در خراسان رضوی طی ۲ سال گذشته
سرخط خبرها

آیا واکسن کرونا روی انسان‌های چاق بی‌تأثیر است؟

  • کد خبر: ۳۸۰۶۴
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
آیا واکسن کرونا روی انسان‌های چاق بی‌تأثیر است؟
حقایق اثبات شده علمی نشان می‌دهد که بیشتر واکسن‌ها در افراد چاق تأثیر کمتری دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، دانشمندان پزشکی می‌دانند که واکسن‌های حفاظت کننده از عموم مردم نظیر آنفلوانزا، هپاتیت B. و کزاز بر روی جمعیت چاق تأثیر کمتری دارند. از اینرو آن‌ها در برابر عفونت و بیماری آسیب پذیرتر هستند.

دکتر «راز شیخ»، استادیار دانشگاه کارولینای شمالی، در این باره می‌گوید: «من شک دارم که ما تا سال آینده دارای واکسن کووید ۱۹ برای افراد چاق باشیم. واکسن‌های فعلی تحت توسعه و آزمایش در مورد افراد چاق کارایی ندارند.»

از این رو محققان معتقدند اوضاع و شرایط جوامع دارای جمعیت چاق نظیر آمریکا که بیش از ۴۲ درصد جمعیت آن چاق است، نگران کننده خواهد بود.محققان هشدار می‌دهند افراد چاق در بین پرریسک‌ترین گروه‌های ابتلا به بیماری شدید کووید ۱۹ قرار دارند.

محققان دریافته‌اند که چاقی با واکنش سیستم ایمنی تداخل یافته و افراد چاق را در معرض ریسک بالاتر عفونت ناشی از پاتوژن‌های نظیر آنفلوانزا و کروناویروس جدید قرار می‌دهد. در مورد آنفلوانزا، چاقی موجب می‌شود واکسینه شدن افراد در مقابل عفونت دشوارتر شود.

معمولاً سیستم ایمنی سالم، التهاب را در زمان ضرورت خاموش یا روشن می‌کند، در حالیکه به سلول‌های سفید خون پیام ارسال کرده و پروتئین‌ها را برای مقابله با عفونت ارسال می‌کند.

اکثر واکسن‌ها این واکنش التهابی را مهار می‌کنند. اما آزمایش‌های خون نشان می‌دهند که افراد چاق و افراد دارای فاکتورهای پرریسک متابولیکی نظیر فشارخون بالا و قندخون بالا، حالت التهاب خفیف مزمن را تجربه می‌کنند. از اینرو التهاب روشن شده و روشن باقی می‌ماند.

محققان معتقدند چاقی موجب عملکرد نامناسب سلول‌های T که سلول‌های سفید خونی حیاتی در واکنش ایمنی هستند، می‌شود از این رو واکسن‌ها تأثیر کمتری بر افراد چاق دارند.

منبع: پارسینه

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->