قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلوزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

لیگ زیر ذره‌بین آمار

  • کد خبر: ۳۸۱۵
  • ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۴۸
لیگ زیر ذره‌بین آمار
۱۹ نکته‌ای که باید درباره لیگ نوزدهم بدانید

نوزدهمین دوره لیگ برتر، امروز و با مسابقه 2 تیم پرسپولیس و پارس جنوبی جم آغاز می‌شود. بسیاری از رکوردداران لیگ در این دوره هم حاضرند و می‌خواهند رکورد خود را بهبود ببخشند. به‌همین‌بهانه 19 نکته آماری لیگ امسال را با هم مرور می‌کنیم.


لیگ‌اولی
در بین 16 تیم حاضر در این فصل، گل‌گهر سیرجان نخستین حضور خود را تجربه می‌کند. پرسپولیس، استقلال، سپاهان، ذوب‌آهن و سایپا، 5 تیمی هستند که در همه ادوار لیگ حضور داشتند.


طلسم ذوب و تراکتور
در 18 دوره قبلی لیگ برتر، 7 تیم مختلف قهرمان شده‌اند. پرسپولیس و سپاهان تجربه 5 قهرمانی در لیگ برتر را دارند. استقلال با 3 قهرمانی، فولاد خوزستان با 2 نوبت و سایپا و پاس و استقلال خوزستان با یک قهرمانی، دیگرفاتحان این مسابقات هستند. در بین تیم‌های پرامتیاز لیگ، تنها ذوب قهرمان لیگ برتر نشده است.


اولین تیم 1000امتیازی
استقلال با 986 امتیاز، بیشترین امتیاز را در تاریخ لیگ برتر دارد. استقلال این فرصت را دارد که در این فصل به اولین تیمی تبدیل شود که مجموع امتیازاتش از 1000عبور کرده است.


بدنبال چهارمین قهرمانی پیاپی
. پرسپولیس در لیگ‌های شانزدهم، هفدهم و هجدهم به قهرمانی رسید و در صورت قهرمانی در این فصل، اولین تیم تاریخ لیگ خواهد بود که به 4 قهرمانی پیاپی دست یافته است.


مربی خارجی
از جمله نکات جالب این فصل، حضور 5 مربی خارجی روی نیمکت مربیگری تیم‌های لیگ‌برتری است. گابریل کالدرون و آندره‌آ استراماچونی، 2 مربی‌ای هستند که این فصل هدایت 2 قطب سنتی ایران را برعهده گرفته‌اند. مصطفی دنیزلی سرمربی تراکتور شده و بگوویچ نیز که سالیان زیادی در ایران فعالیت داشته با گل‌گهر به لیگ برتر صعود آمده است. اسکوچیج، دیگر خارجی باسابقه است که این‌مرتبه با ‌نفت به لیگ بازگشته است.


به‌دنبال قهرمانی ششم
پرسپولیس و سپاهان با 5 قهرمانی بیشترین قهرمانی را در تاریخ لیگ برتر دارند. هر کدام از این 2 تیم اگر موفق به کسب قهرمانی در این فصل شوند، با 6 قهرمانی پرافتخارترین تیم تاریخ مسابقات خواهد شد.


7 قهرمانی سیدجلال
سیدجلال حسینی با 7 قهرمانی، پرافتخارترین چهره تاریخ لیگ برتر است و این فصل این فرصت را دارد تا رکورد خود را بهبود ببخشد.


آغاز لیگ با رکوردشکنی
در فصل گذشته لوسیانو پریرا در 7 بازی آخر فصل برای فولاد گل‌زنی کرد. حالا این بازیکن این فرصت را دارد که در دیدار هفته نخست مقابل صنعت‌نفت، برابر تیم سابق خود رکورد تاریخ لیگ برتر را جابه‌جا کند.


رسیدن به برد نهم
رکورد برد متوالی در لیگ ایران 9 برد است. پرسپولیس در پایان لیگ ششم و آغاز لیگ هفتم و سپاهان در پایان لیگ دهم و آغاز لیگ یازدهم 9


باکیفیت‌ترین قهرمان
رکورد کسب امتیاز در لیگ برتر 67امتیاز است. استقلال و سپاهان در لیگ هجده‌تیمی به این امتیاز رسیدند. در لیگ شانزنده‌تیمی هم پرسپولیس به 66امتیاز رسید که با‌کیفیت‌ترین قهرمانی است.


بهبود رکورد تاریخ لیگ برتر
مهدی رحمتی موفق شد با عبور از رکورد ابراهیم صادقی با 440 بازی رکورددار تعداد بازی در تاریخ لیگ برتر شود. این دروازه‌بان تنهابازیکنی است که در تمام ادوار لیگ برتر حضور داشته است.


پیشتازی خلعت و پریرا
در بین بازیکنان حاضر در لیگ هجدهم محمدرضا خلعتبری و لوسیانو پریرا با 74 گل در صدر قرار دارند. محمد قاضی با 70 گل پس از این 2 بازیکن قرار دارد. این 3 بازیکن تنهابازیکنان لیگ امسال هستند که در تاریخ لیگ برتر بیش از 50 گل به ثمر رسانده‌اند.


شکست‌ناپذیرها
رکورد شکست‌ناپذیری در لیگ برتر ۲۱ هفته است. سایپا در لیگ پنجم آن را ثبت کرد و سپاهان در لیگ دهم و پرسپولیس در لیگ پانزدهم موفق به تکرار آن شدند.


ترین‌ها
سایپا با 184 شکست، بیشترین باخت را در تاریخ لیگ برتر به نام خود ثبت کرده است. جالب اینکه بیشترین تساوی هم به سایپا با 192تساوی اختصاص دارد. این تیم با 632 گل خورده بیشترین گل خورده را هم به نام خود ثبت کرده است.


3 تغییر نام
در این فصل از لیگ، 3 تیم با نامی متفاوت از گذشته در مسابقات شرکت می‌کنند. پدیده با تغییر در مالکیت به شهرخودرو تغییرنام یافت. تراکتورسازی تبریز به تراکتور تغییرنام داد. شاهین بوشهر نیز با نام شاهین شهرداری در لیگ حضوردارد.


رسیدن به ثبات
در تاریخ لیگ برتر بارها تعداد تیم‌های لیگ تغییر کرده است. لیگ نوزدهم هفتمین فصل متوالی است که با 16 تیم برگزار می‌شود. آیا قرار است ثبات برای همیشه به لیگ برتر برگردد؟


3 آقای گل
از بازیکنان حاضر در لیگ نوزدهم، 3 بازیکن سابقه آقای‌گلی در لیگ برتر را دارند. علی علیپور آقای‌گل لیگ هفدهم و لوسیانو پریرا و استنلی کی‌روش آقای‌گل‌های لیگ هجدهم، 3 بازیکنی هستند که این عنوان را کسب کرده‌اند.


بهترین پاسور
محمدرضا خلعتبری با 72 پاس گل بهترین پاسور تاریخ لیگ است. پس از خلعتبری، احسان حاج‌صفی و خسرو حیدری با 62 پاس گل قرار دارند.


تعطیلی 98روزه
یکی از نکات بارز این فصل، تعطیلی طولانی‌مدت پیش‌فصل است. این دوره به‌خاطر الزام فدراسیون فوتبال مبنی‌بر آماده‌سازی ورزشگاه‌ها، دیرتر از همیشه آغاز خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->