افتتاح پروژه عظیم تامین آب و برق سریلانکا با دانش مهندسان ایرانی + عکس دلار به کانال ۶۳ هزار تومان برگشت | روند نزولی قیمت طلا و دلار ادامه دارد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کنسرسیوم چیست؟ + معروف‌ترین کنسرسیوم‌های ایران و جهان زندگی ۴۹ درصد ایرانیان روی پهنه‌های فرونشست است خوش‌شانسی سهام کوچک‌تر | گزارش وضعیت بازار سهام (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) لایحه اصلاح قانون کار به مجلس می‌رود | هزینه‌ها دلاری، مزد کارگر ریالی قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بررسی وضعیت بازار اجاره‌مسکن در منطقه عبادی مشهد | وفور فایل‌های رهن کامل + جدول (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۴۵ درصد سهمیه تخم نوغان در خراسان رضوی توزیع شد ۱۴ هزار کارگر مشمول بیمه ساختمانی در انتظار سهمیه در خراسان رضوی خراسان‌رضوی در  فهرست استان‌های با کمترین نرخ بیکاری کشور | آیا تعطیلی پنج‌شنبه‌ها تأثیری بر حقوق کارگران دارد؟ قیمت انواع سکه (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب سکه کاهشی شد قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی به ادعاهای اخیر درباره اعطای وام با کارت یارانه قیمت دنا پلاس اتومات بالا رفت؛ پژو ۲۰۷ ارزان شد+ جدول قیمت خودرو (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونق فروش لباس تاناکورا در مناطق برخوردار شهر مشهد | کاسبی با نداری مردم! تولید قراردادی دام راهی برای رسیدن به خودکفایی گوشت قرمز آغاز خرید و فروش مسکن از خرداد امسال در سامانه خودنویس طلا ارزان‌تر می‌شود | پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‎‌خودرو در بازار امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) فروش بیش از ۱۱۷ هزار سکه در مرکز مبادله تا امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی شرایط خرید لاستیک دولتی در اردیبهشت‌ماه اعلام شد خبر‌های جریان‌ساز برای معامله‌گران بازار ارز چیست؟ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) ماکارونی گران شد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) چرا مردم کاهش تورم را احساس نمی‌کنند؟
سرخط خبرها

کشف تخلفات ۵۵ میلیاردی فروشندگان کالای بهداشتی

  • کد خبر: ۳۸۳۴۸
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
کشف تخلفات ۵۵ میلیاردی فروشندگان کالای بهداشتی
شیوع ویروس کرونا منجر به کمیابی کالا‌های بهداشتی در بازار مشهد شد. اسفند سال گذشته، ماسک N۹۵ در بازار مشهد به قیمت ۸۰ هزار تومان هم فروخته می‌شد. ماسک‌های سه‌لایه صنعتی نیز به قیمت ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان به مردم فروخته می‌شد. افزایش تقاضا در این بازار باعث شد عده‌ای سودجو بتوانند با استفاده از ترس مردم، پول‌های کلان به جیب بزنند.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ شیوع ویروس کرونا منجر به کمیابی کالا‌های بهداشتی در بازار مشهد شد. اسفند سال گذشته، ماسک N۹۵ در بازار مشهد به قیمت ۸۰ هزار تومان هم فروخته می‌شد. ماسک‌های سه‌لایه صنعتی نیز به قیمت ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان به مردم فروخته می‌شد.

افزایش تقاضا در این بازار باعث شد عده‌ای سودجو بتوانند با استفاده از ترس مردم، پول‌های کلان به جیب بزنند. از آن زمان تاکنون دستگاه‌های نظارتی مختلفی برای تعدیل قیمت‌ها در بازار تلاش کردند و نظارت‌ها را افزایش دادند. در همین راستا رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به شهرآرا اعلام کرد: از ابتدای طرح نظارت بر بازار کالا‌های بهداشتی تا ۱۰ مرداد بیش از ۹۳۰۰ بازرسی انجام شده است. درخلال این بازرسی‌ها ۲۳۵ پرونده تخلف به ارزش ۵۵ میلیارد ریال تشکیل شده است.

عباس اخوان ادامه داد: عمده تخلفات مربوط به کالا‌هایی نظیر الکل طبی، ماسک، دستکش لاتکس، پارچه ماسک، شیلد محافظ و ژل ضدعفونی‌کننده بوده است. طرح بازرسی از بازار کالا‌های بهداشتی هم‌اکنون نیز ادامه دارد و این آمار مربوط به بازرسی‌های انجام‌شده در فاصله زمانی پایان بهمن ۹۸ تا ۱۰ مرداد سال جاری است.
 
وی با اشاره به حساسیت اداره بازرسی سازمان صمت به مسئله رعایت قیمت ماسک گفت: تعدادی از پرونده‌های تخلفات مربوط به تخلف تولیدکنندگان ماسک و توزیع‌کنندگان پارچه ماسک بوده است. در همین راستا هفته گذشته با یک واحد تولیدی ماسک به‌دلیل رعایت‌نکردن استاندارد‌ها در تولید ماسک کیفی برخورد شد و پرونده‌ای به ارزش ۷۵۰ میلیون ریال برای واحد متخلف تشکیل شد.
 
رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صنعت معدن و تجارت استان در واکنش به گزارش شهرآرا با عنوان «رشد قارچ‌گونه دلال‌ها در بازار ماسک» نیز گفت: بار دیگر برای دریافت مشخصات متخلفان ازسوی همه شهروندان و تولیدکنندگان اعلام آمادگی می‌کنیم. فعالان اقتصادی مطمئن باشند که مشخصات و هویتشان محفوظ خواهد ماند و برای ارائه مستنداتشان حتی لازم نیست حضوری مراجعه کنند و ما حاضریم در محل فعالیتشان برای دریافت مستندات حاضر شویم.

اخوان با اشاره به آمادگی ایجادشده در دستگاه‌های مختلف برای برگزاری عزاداری‌های ماه محرم طبق پروتکل‌های اعلام شده رسمی نیز گفت: مجوز‌های صادرشده درزمینه تولید ماسک و کالا‌های بهداشتی، خبر از افزایش تولید و افزایش عرضه در بازار می‌دهد و از این حیث امیدواریم در هفته‌های پیش رو شاهد بازاری متعادل و تامین باشیم.

براساس ابلاغ اداره نظارت و بازرسی اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی وزارت بهداشت و درمان، نرخ سود عمده‌فروشی و خرده‌فروشی تجهیزات و ملزومات پزشکی از هفدهم تیر کاهش پیدا کرده است. خبرنگاران شهرآرانیوز در پویش «ماسک با نرخ مصوب» بار‌ها با پزشکان داروسازی مواجه شده‌اند که نرخ سود مجاز خود را ۲۰ درصد اعلام می‌کردند. این درحالی است که از هفدهم تیر، حداکثر نرخ سود خرده‌فروشی تجهیزات پزشکی ۱۲ درصد و نرخ سود تحویل کالا به مراکز درمانی ۱۰ درصد است.

قیمت ماسک سه‌لایه صنعتی برای مصرف‌کننده ۱۳۰۰ تومان و ماسک سه‌لایه کارگاهی برای مصرف‌کننده ۱۵۰۰ تومان است. در همین راستا شهروندان محترم مشهدی می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف مربوط به گران‌فروشی ماسک به‌منظور طرح شکایت با شماره‌هاى۱۲۴ سازمان صمت و با شماره پیامک ۳۰۰۰۷۲۸۹ تماس بگیرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->