پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

رشد قارچ‌گونه دلال‌ها در بازار ماسک

  • کد خبر: ۳۷۹۹۶
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
رشد قارچ‌گونه دلال‌ها در بازار ماسک
تولیدکنندگان ماسک صنعتی، وجود شبکه مافیایی در بازار پارچه «ملت‌بلون» را تأیید کردند.
مسعود سلطانی | شهرآرانیوز؛ «واقعیت حاکم بر کل اقتصاد کشور همین است. هر بازاری که دچار التهاب شود اعم از طلا، مسکن، خودرو و ماسک، یک عده سودجو و دلال در آن بازار مثل قارچ رشد می‌کنند.». این جمله متعلق به یکی از تولیدکنندگان ماسک سه‌لایه صنعتی است که اکنون با شبکه مافیای پارچه «ملت‌بلون» دست و پنجه نرم می‌کند. بعد از گزارش پویش «ماسک با نرخ مصوب» در روز سه‌شنبه ۱۴ مرداد با تیتر «مافیای ملت‌بلون» تعدادی از تولیدکنندگان با تحریریه شهرآرا تماس گرفتند تا مستنداتی در‌این‌باره ارائه کنند.

یکی از تولیدکنندگان قدیمی مشهدی که سال‌هاست در زمینه تولید تجهیزات پزشکی تجربه دارد ضمن تایید وجود شبکه مافیا در توزیع پارچه «ملت‌بلون» به شهرآرا گفت: ازسوی سازمان صنعت، معدن و تجارت، سهمیه‌ای برای کارخانه ما تعیین شده است که ازطریق آن، پارچه ملت‌بلون تولیدشده در کارخانه بافتینه دراختیار ما گذاشته شود.

او که تمایلی به انتشار نام خود نداشت، افزود: مراجعه به کارخانه و پیگیری برای دریافت سهمیه از این کارخانه، اما بی‌نتیجه مانده است. این کارخانه با بهانه‌جویی و ایرادات عجیب، از تحویل و فروش سهمیه تعیین‌شده سر باز می‌زند. یعنی عملا نمی‌خواهند سهمیه تعیین‌شده را به ما بدهند.

وی ضمن بیان اینکه اکنون در بازار، پارچه ملت‌بلون با قیمت‌های نجومی به‌وفور پیدا می‌شود، گفت: یک شبکه قدرتمند در این زمینه وجود دارد که با وقاحت تمام کارخانه‌های تولیدی را تهدید هم می‌کند. این افراد پارچه ملت‌بلون را با قیمت هر کیلوگرم ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان می‌فروشند و البته این شرط را هم می‌گذارند که سند مالی رد و بدل نشود و از سمت دیگر ماسک تولیدشده از این پارچه با نرخ مصوب دراختیار خودشان گذاشته شود. درحالی پارچه ملت‌بلون در بازار کیلویی ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار فروش می‌رسد که قیمت متداول آن کیلویی ۳۰ هزار تومان است.

این تولیدکننده ماسک سه‌لایه صنعتی ادامه داد: واقعا نمی‌دانم این افراد وقیح در چه شرایطی هستند که بدون هیچ ترسی از موجودی انبارشان فیلم می‌گیرند و می‌فرستند و حتی قرار ملاقات حضوری هم تنظیم می‌کنند و دعوت می‌کنند تا نماینده کارخانه به انبارشان در تهران سر بزند و بعد پول رد و بدل شود.

وی افزود: اگر با این شبکه مافیایی برخورد لازم صورت نگیرد، دامنه رفتار‌های این گروه هر روز وسیع‌تر می‌شود. اکنون قیمت پارچه «اسپان‌باند» نیز رو به گرانی است و حدود سه تا چهاربرابر نرخ مصوب در بازار آزاد فروخته می‌شود.

بیشتر بخوانید: فروش ماسک از در پشتی!

درب پشتی کارخانه «ملت‌بلون» خیلی شلوغ است

این صحبت‌ها را با یکی از تولیدکنندگان تهرانی نیز در میان می‌گذاریم. این تولیدکننده هم از ترس برخورد‌ها و عواقب احتمالی مصاحبه، حاضر به انتشار نام خود نیست. وی در گفتگو با شهرآرا ضمن تایید صحبت‌های تولیدکننده مشهدی، گفت: واقعیت ماجرا این است که نمی‌دانم درب پشتی کارخانه‌های تولیدی پارچه ملت‌بلون چقدر بزرگ است که این پارچه در بازار به نرخ آزاد به‌وفور پیدا می‌شود.

این تولیدکننده تجهیزات پزشکی ادامه می‌دهد: سهمیه‌ای که ازسوی وزارت صنعت و معدن و تجارت برای واحد ما تعیین شده است، نیاز خط تولید را به مدت یک هفته و شاید هم کمتر تامین می‌کند. معلوم نیست این سهمیه باز هم داده می‌شود یا نه.

وی با اشاره به وجود شبکه مافیایی پشت توزیع پارچه ملت‌بلون افزود: پیشنهاد‌های متعددی به ما شده است مبنی بر اینکه پارچه را به ما بدهند و ماسک تولیدی حاصل از آن فقط به خودشان فروخته شود و این وسط سندی رد و بدل نشود. اما این کار برای ما مقدور نیست، چون تولیدکننده باسابقه‌ای هستیم.

او با انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور، گفت: واقعیت حاکم بر کل اقتصاد کشور همین است. هر بازاری که دچار التهاب شود اعم از طلا، مسکن، خودرو و ماسک، یک عده سودجو و دلال در آن بازار مثل قارچ رشد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت ماسک ۱۳۰۰ و ۱۵۰۰ تومان است

بدون تعارف برخورد می‌کنیم

رئیس اداره نظارت بر کالا و خدمات سازمان صمت استان در این‌باره به شهرآرا گفت: نظارت جدی درباره مواد اولیه تولید ماسک روی بازار وجود دارد و تاکنون ۳ پرونده تخلف نیز در این‌باره تشکیل شده است که جزئیات آن در اسرع وقت به رسانه‌ها اعلام می‌شود.

عباس اخوان ادامه داد: تولیدکنندگان اطمینان خاطر داشته باشند که اگر اطلاعاتی درخصوص دلال‌ها دراختیار ما بگذارند، هویتشان نزد اداره بازرسی و نظارت محفوظ خواهد ماند و برخورد لازم نیز با متخلفان انجام خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه تعیین نرخ پارچه ملت‌بلون و سایر محصولات برعهده اداره بازرسی نیست، گفت: با این حال بدون تردید با متخلفانی که بازار را دچار التهاب می‌کنند و موجب اختلاف قیمت میان نرخ کارخانه و حاشیه بازار می‌شوند، برخورد خواهیم کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->